Fem ting at overveje vedrørende afvigelseshåndtering
Afvigelseshåndtering er en selvfølge blandt mange virksomheder og vigtig for at indsamle erfaringer og sikre udvikling. BusinessWith har samlet fem punkter, der er vigtige at overveje, hvis du vil opnå succesfuldt arbejde med afvigelser.
- Brugerbarhed. Det skal være nemt at rapportere afvigelser. Et fleksibelt system med færdige skabeloner gør det nemmere for medarbejderne og mindsker risikoen for, at afvigelsesmelding lander mellem to stole.
- Support. Hvad der er nemt for en medarbejder, kan være en stor udfordring for en anden. Sørg for at have en støttefunktion tilgængelig til at støtte og hjælpe medarbejderne i tilfælde af vanskeligheder, samt coachingvideoer og tekster, der forklarer processerne.
- Tid. Sæt tid af til at håndtere resultatet af afvigelsesrapporterne. Mange systemer tilbyder gode statistiske data, som du kan lære meget af. Det kan dog tage tid at vænne sig til, men det burde passe ind i kalenderen.
- Mål. Det bør prioriteres højt, at alle i organisationen ved, hvorfor der foretages afvigelseshåndtering, og hvad målet er.
- Tilgængelighed. Cloud-baserede systemer, der findes på enhver enhed, er nemme at få adgang til. Takket være apps på telefoner og andre bærbare enheder er det nemt at rapportere en afvigelse, hvor og hvornår den opstår – og hurtigt både skrive om hændelsen og dokumentere den med kameraet.
BusinessWith hjælper dig med at vælge et system til håndtering af uoverensstemmelser. Begynd at sammenligne nu!