Sammenlign Danmarks bedste salgsstøttesystemer

Hvilket salgsstøttesystem skal jeg vælge?

Leder du efter et salgsstøttesystem? I Danmark bruger man oftest betegnelsen CRM (customer relationship management software), men der er i begge tilfælde tale om systemer, der understøtter og optimerer salgsprocessen. Et salgsstøttesystem eller CRM kan også omfatte forskellige marketingsystemer inden for leadgenerering. Kort sagt – systemet handler om at gøre virksomhedens salg så effektivt som muligt. En sælger kan derfor bruge flere systemer til salgsstøtte hver dag.

For en sælger ville livet uden et salgsstøttesystem mildest talt være besværligt. Men for dig som arbejdsgiver kan systemerne være en jungle at finde rundt i og det kan derfor være svært at blive klog på, hvilket salgsstøttesystem eller CRM dine sælgere har brug for. Hvordan opnår de det mest effektive salg? Hvordan skal de behandle varme og kolde leads? Hvad genererer leads til jer? For at finde den rigtige vej i junglen, er der en to-trins løsning, som vi varmt anbefaler. Nummer ét er at få hjælp fra sælgerne selv, for at finde ud af, hvad deres behov er. Nummer to – få hjælp her fra BusinessWith. Vi lister de bedste salgsstøttesystemer/CRM-systemer, der er tilgængelige på det danske marked, så du finder det eller de systemer, der matcher netop din virksomhed.

Hvordan skal jeg sammenligne salgsstøttesystemer

Der er fordele og ulemper ved alle systemer og værktøjer. Et system, der fungerer for én organisation, er måske ikke så velegnet til en anden. Heldigvis er der ikke kun ét salgsstøttesystem til rådighed – hvilket jo på den ene side kan være en lettelse, men også gøre dig mere forvirret. At vælge det rigtige værktøj er ikke altid en enkel proces. Derfor er det vigtigt at inddrage dem, der skal bruge salgsstøttesystemerne, i din beslutning. Sørg altid for, at ledelsen er med ombord, men også, at du vælger et eller flere værktøjer, som sælgerne selv har lyst til at prøve. Brug gerne lidt tid på at lave en solid sammenligning af salgsstøttesystemer, før du træffer en beslutning og læs anmeldelser af produkterne. Hvordan er anmeldelserne? Hvilke funktioner har du brug for? Sammenlign og vælg salgsstøttesystemer hos BusinessWith.

Her er værktøjerne i et salgsstøttesystem

Her er værktøjerne i et salgsstøttesystem

I udvælgelsen og kvalificeringen af salgsstøttesystemer er det vigtigt, at du tænker dig grundigt om. Hvad er virksomhedens behov, og hvordan ville den perfekte kunderejse se ud for jer? Hvad efterspørger sælgerne selv? Der findes mange typer af salgsstøttesystemer. Her lister vi de vigtigste:

  • CRM-systemer
  • Leadgenereringsværktøjer
  • Værktøjer til prospektering
  • E-mail marketing-værktøjer
  • Tilbudsværktøjer

Uanset hvilken type salgsstøttesystem, du har brug for til din organisation, er vi her for at guide dig gennem systemjunglen. I vores sammenligningsguide kan du nemt søge, finde og sammenligne forskellige værktøjer. Har du brug for mere hjælp? Du er velkommen til at kontakte os i dag.

Beskrivelse af produktets egenskaber

Dashboard - Lønoversigt

Dashboard-funktionen skaber et grafisk overblik over de vigtigste instrumenter i processen, hvilket bidrager til øget kontrol.

E-mailkampagner

Effektivt nå ud til kunderne med kampagner via e-mail for at sikre en bred dækning og øge effektiviteten af markedsføringen.

Håndtering af kontakter og kundeemner

Administrer alle kontakter og kundeemner på ét sted, og optag specifikke egenskaber, der adskiller dem for at gøre hver interaktion så personlig som muligt.

Kalenderintegration og påmindelser

Ved at integrere systemet med den mobile kalender er det svært at gå glip af vigtige opgaver, og der kan oprettes påmindelser for yderligere at minimere risikoen.

Pipeline Management

Oprettelse af salgspipelines for at guide både sælgere og kunder gennem en veludviklet salgsproces, der øger chancerne for succes.

Salgsprognoser

Salgsprognoser hjælper med at forudsige det fremtidige salg, hvilket er et effektivt værktøj, der hjælper med at planlægge virksomhedens fremtid.

Statistik og rapporter

Få adgang til rapporter og statistikker for salg og kunderelaterede tal, der er gode repræsentationer af, hvordan virksomheden klarer sig.

Udarbejdelse af dokumenter og aftaler

Gør det muligt hurtigt og nemt at oprette dokumenter og kontrakter direkte i systemet, hvilket er en vigtig brik i salget.