Hvad skal jeg vide om kontrakter og e-signering?

Når du som virksomhed opretter aftaler, opbevarer dokumenter eller skal have noget underskrevet, er der flere forskellige systemer der kan hjælpe dig med at sikre orden og struktur. Alle former for kontrakt- og dokumenthåndtering kræver sikkerhed; det vil sige at de rigtige personer har autoriteten, og at du nemt kan overholde de regler og love, der findes på området.

At underskrive en kundeaftale, rammekøbsaftale eller en hvilken som helst anden type aftale gennem en e-signatur er noget, der er blevet mere og mere populært de seneste år, især i den offentlige sektor. Ved at lave en elektronisk underskrift, godkender du fx en aftale mellem dig og en anden part, uden at I skal mødes fysisk. Dette betyder, at du kan underskrive, uanset hvor du er, hvilket sparer tid. For dem der går særligt op i miljø og klima, gør systemer til e-signatur og dokumenthåndtering at du kan tage et klimabevidst valg ud fra flere aspekter – der er nemlig ingen der behøver at rejse i forbindelse med underskrift og du behøver heller ikke at printe nogle papirkopier. Hvordan dataene opbevares og håndteres er vigtige spørgsmål at stille én leverandør af denne type, da sikkerhed er en topprioritet

Et moderne system til håndtering af kontrakter og dokumenter er velegnet til en række forskellige formål, virksomheder og industrier. Nogle gange bruger man unødvendigt meget tid på forskellige ting i forhold til kontrakter og dokumenter, hvilket er noget et system kan hjælpe dig med at imødegå. Når du finder et godt system med de rigtige værktøjer der kan hjælpe med at holde styr på dine vigtige dokumenter, kan du bruge mere tid på andre ting i din virksomhed. BusinessWith guider dig til det rigtige systemvalg.

Liste over 4 forskellige Aftale & E-signatur

Hvorfor bruge systemer til aftaler og e-signaturer?

Behovet for systemer til håndtering af aftaler og dokumenter findes hos mange industrier, og der findes i dag flere systemer der kan hjælpe dig. Det er dog vigtigt at huske, at ikke alle systemer er egnet til alle formål. Sørg derfor for at tænke over, hvilken type løsning du har behov for, og systemet specifikt skal hjælpe med i din virksomhed. Måske har du ikke brug for en omfattende løsning, der kan interagere med alle dine nuværende systemer? Eller måske er det lige præcis, hvad du har brug for?

At have et system på plads, der for eksempelvis fortæller dig hvornår en aftale er ved at udløbe, eller hvem der holder styr på, hvad der allerede er underskrevet og hvad der mangler underskrift, kan i høj grad lette dit daglige arbejde. Denne slags løsninger kan siges at have flere fordele - de sparer tid, administration og forenkler overblikket over aftaler, hvad der er- og ikke er underskrevet og , samt status på bestemte dokumenter. De tider hvor alle papire lå og rodede rundt i en aflukket kælder er forbi. Nu er løsningerne i stedet moderne og digitale, hvor dine dokumenter nemt kan tilgås i skyen, uanset hvor du er og fra enhver enhed.

BusinessWith giver dig et overblik over de forskellige systemer på markedet så at du kan vælge det rigtige.