Hvad skal jeg kræve af mit marketing automation-værktøj?
Et marketing automation-værktøj hjælper dig med at kortlægge kunderejsen og forstå, hvilken slags information, produkter eller services forskellige kunder er interesserede i hos jer. Det handler om at sikre, at kundernes interesse ikke forsvinder ved hele tiden at forsyne dem med relevant information designet efter, hvad de er interesserede i. Købsrejsen kan være en lang proces, og det er vigtigt at være tålmodighed og forstå dine kunders adfærd på eksempelvis din hjemmeside. Hvilken information leder de efter? Hvad klikker de på? Og hvad skal der til for at fange de kunder, der ikke har købt noget i lang tid?
Med et marketing automation-værktøj bliver alle den slag spørgsmål nemmere at besvare. Automatiseret markedsføring er som en hel videnskab og bliver stadig vigtigere for salgs- og marketingafdelinger i virksomheder. Når du står over for at skulle købe og implementere et værktøj, der skal hjælpe jer, er det vigtigt at vurdere, hvad målet er. Hvordan fungerer købsrejsen lige nu? Har du et aktuelt værktøj? Hvis ja, hvor er manglerne?
Her er, hvad du kan forvente, og hvad du skal kigge efter, når du køber et marketing automatiserings-værktøj:
- Support - hvad er inkluderet og hvad er ikke inkluderet? Følger der undervisning med?
- Er værktøjet mobiltilpasset/responsivt?
- Kan værktøjet kobles til andre systemer?
- Hvad er opstartsgebyrerne/bindingsperioderne? Sørg for, at du kender alle omkostningerne!
- Hvor fleksibelt er systemet? Har det alle de funktioner, du ønsker, og er det skalerbart?
Hos BusinessWith giver vi dig gerne endnu flere råd og tips til, hvad du skal være opmærksom på i forhold til din marketing automation. Kontakt os - eller begynd at sammenligne værktøjer her på vores side.