HjemSystemguidenOm osFor leverandører

Sammenlign Danmarks bedste virksomhedssystemer

Hvad er et virksomhedssystem?

Et virksomhedssystem udgør en støttefunktion til hele virksomheden og giver et helhedssyn på alt fra forretningsprocesser til mål. Formålet med at anskaffe et virksomhedssystem er at få struktur og kontrol over virksomheden og dens strategier.

Et virksomhedssystem, som nogle gange også kaldes et styringssystem, er en platform, som hjælper jer med at holde styr på, at virksomheden drives i overensstemmelse med den eksisterende vision. Et af de krav, I derfor bør stille, når I indkøber et virksomhedssystem, er, at det giver jer et klart og tydeligt billede af, hvor I er i dag, og hvor godt jeres mål opfyldes.

Hvad er det bedste virksomhedssystem for jeres virksomhed? Det er muligt at vælge mellem meget enkle systemer, mere komplekse systemer og skræddersyede løsninger. Tag dig gerne tid til at undersøge, hvilke dele af jeres forretning, I især ønsker hjælp til – og om I har brug for skræddersyede funktioner.

Hvilke virksomhedssystemer findes på det danske marked?

Der er både danske og internationale leverandører inden for kategorien virksomhedssystemer på markedet. Forskellen på dem ligger normalt i de forretningsmæssige værdier - eksempelvis om der er support på lokale sprog, integrationskapacitet, enkel implementering og hvilken forretningsmodel, systemet understøtter.

Måske skal hele virksomhedssystemet være skræddersyet? Den bedste måde at finde ud af det på er ved at kortlægge og analysere, hvad jeres behov er i dag, og hvad jeres fremtidige behov kan tænkes at blive. Herefter er I klar til at sammenligne og vælge virksomhedssystem - BusinessWith er her for at hjælpe dig med at finde det bedste virksomhedssystem til din virksomhed.

Tre tip når du vælger virksomhedssystem

Test systemguiden

Gør som 9000+ Nordiske virksomheder, lad vores algoritmer guide dig til det rigtige systemvalg.

Liste over 16 forskellige Virksomhedssystem

Sorter efter
Centuri

Centuri

Centuri

Centuri fungerer som et knudepunkt for information der er oprettet og håndteret internt i virksomheden. Det hjælper dig med at finde og administrere information hurtigere, mindske arbejdet og sikre højere kvalitet. Platformen er fleksibel og let tilpasset til at understøtte dine arbejdsmetoder. Det er bygget på den nyeste teknologi inden for brugergrænseflader, mobilitet, integrationer og søgefun...

Læs mere om Centuri

Læs mere

Addsystems tilbyder en webplatform til ledelsessystemer, der føles rolige, sikre og effektive for brugeren at arbejde i. På den måde bliver det nemmere at samle hele organisationen i ét system med ISO, der virkelig gør en forskel. Det er også muligt at tilføje standardløsninger samt kundetilpasninger ud fra ændrede behov og ønsker.

Læs mere om Add Ledningssystem

Læs mere
Datakvalitet-logo

Datakvalitet

Datakvalitet

Dette system beskrives som værende meget brugervenligt, pålideligt og med fleksible, tilpasningsdygtige moduler til styring og kvalitetsarbejde. Vores system omfatter en af markedets bedste søgemaskiner som standard. Modulerne udgør et solidt fundament til støtte i en ISO-certificeringsproces. Sammen med vores procesværktøj udgør det et effektivt og brugervenligt system, der understøtter alle ISO...

Læs mere om Datakvalitet

Læs mere

Koll 365 Management System er et nøglefærdigt kvalitetssystem i Microsoft 365 med fokus på brugervenlighed, der giver dig nem adgang til den rigtige information, uanset hvor du er - alt sammen til en fast månedlig pris. Med Koll 365 får du styr på dokumenter, flows og processer og sparer tid .

Læs mere om JSC

Læs mere
Any4m

Any4m

Any4m

Any4M's skybaserede platform og brugervenlige grænseflade gør det nemt at visualisere virksomhedens processer og etablere et moderne, interaktivt styringssystem. Ved at integrere strukturer og dokumenter i Any4M sker en problemfri sammenkobling med Microsoft Office 365, hvilket forbedrer virksomhedens konsensus og muliggør effektivt samarbejde mellem tværfunktionelle teams. Med Any4M kan brugere o...

Læs mere om Any4m

Læs mere
Nilex

Nilex

Nilex

Vi tilbyder et alsidigt forretningssystem, som engagerer sine brugere med en enkel, men kraftfuld brugergrænseflade. Med Nilex bliver alle ansatte involveret i bestræbelserne på at levere den bedste service til kunder og brugere. Med vores sagsstyringssystem får I en lang række stærke funktioner som for eksempel en formular-editor, der gør, at I kan skræddersy jeres sagsgange til lige netop de udf...

Læs mere om Nilex

Læs mere

SmartDok er et komplet rapporteringssystem for små og store bygge- og civilingeniørfirmaer. Alt fra tidsrapportering til maskinvedligeholdelse og KMA -dokumentation, du bliver samlet i en app. Med kunder i hele den nordiske region og over 70.000 aktive brugere er SmartDok den nordiske regions mest anvendte rapporteringssystem.

Læs mere om SmartDok

Læs mere
AM system

AM system

AM Hultdin system AB

AM System er et cloud-baseret ledelsessystem, der forenkler kontrolprocessen for både små og store virksomheder. Ved hjælp af dokumentmodulet styrer du alle dine aftaler og dokumenter, mens sagsbehandlingsmodulet bidrager til en kontrolleret og intuitiv arbejdsgang for hver enkelt medarbejder. Alle medarbejdere har adgang til alle aktuelle oplysninger, der er relevante for deres rolle og kan dele ...

Læs mere om AM system

Læs mere
AuditWise-logo

AuditWise

AuditWise

AuditWise er en cloud-baseret løsning, der giver dig mulighed for at evaluere kvaliteten af ​​dine kundeinteraktioner, operationer og processer, samt at identificere potentielle compliance-problemer. Ved hjælp af AuditWises avancerede analyse- og rapporteringsværktøjer kan du identificere mønstre, tendenser og tilbagevendende problemer, der kan påvirke kundetilfredsheden.

Læs mere om AuditWise

Læs mere

Canea er et ISO-certificeret ledelsessystem, der bidrager til virksomhedens effektivitet, takket være funktioner som kvalitetsstyring, informationssikkerhed og kunderejse.

Læs mere om CANEA ONE

Læs mere
CloudQMS-logo

CloudQMS

Cambio Services

CloudQMS er et webbaseret kvalitetssystem udviklet med små og mellemstore virksomheder i tankerne, der søger ISO9001-certificering. Løsningen er meget brugervenlig og kan bruges på både computere, tablets og mobile enheder. Med CloudQMS er det meget nemmere at administrere alle vigtige dokumenter ét sted, så dine medarbejdere hurtigt kan finde de ressourcer, de skal bruge til at udføre deres opgav...

Læs mere om CloudQMS

Læs mere

KeyBalance har udviklet et brugervenligt ERP-system, som tilbyder en omfattende løsning til virksomheders ressourceplanlægning og styring af forretningsprocesser. Dette system integrerer forskellige funktioner som økonomi, salg, indkøb, lagerstyring og produktion i én central platform. Systemet indeholder kernefunktioner som automatisering, og en masse tillægsmoduler, som virksomheden selv kan til...

Læs mere om ERP System KeyBalance

Læs mere
MERA-logo

MERA

Mera

MERA er et avanceret virksomhedssystem, der er designet til at optimere virksomheders styring og processer. Platformen MERAOpen, er en omfattende løsning, der integrerer forskellige forretningsområder og giver virksomhederne mulighed for at automatisere og strømline deres daglige operationer. Platformen tilbyder en række kraftfulde funktioner, herunder finansiel styring, regnskab, lagerstyring, in...

Læs mere om MERA

Læs mere
Milient-logo

Milient

Milient

Milient tilbyder en komplet projekt- og ressourcestyring platform, der nemt kan integreres i jeres arbejde. Den indeholder funktioner som oprettelse af arbejdsordrer, overvågning af projekters budgetter, styring af fakturaer, håndtering af partnerkontakter, oprettelse af løngrundlag og mange flere funktioner der gør det lettere for jer at holde styr på arbejdsgangen i jeres virksomhed og projekter...

Læs mere om Milient

Læs mere
Odoo

Odoo

Odoo

Med Odoo får du en moderne digital software, der giver dig mulighed for at integrere alle data i ét system. Odoo kan tilpasses med stort set alle apps, og det er deres speciale.

Læs mere om Odoo

Læs mere
saperera - logo VEKTOR.png

Sapera forretningssystem

cloud retail systems

Cloud Retail Systems tilbyder en avanceret POS løsning der indeholder mange af de elementer I som virksomheden ville finde i et virksomhedssystem. SAPERA POS-systemet, er en omfattende løsning, der gør det muligt for detailhandlere at administrere og optimere deres salgs- og kundedata på en intuitiv og effektiv måde. Platformen indeholder funktioner såsom lagerstyring, kasseafstemning, integreret ...

Læs mere om Sapera forretningssystem

Læs mere

Tre tip når du vælger virksomhedssystem

Har du brug for et virksomhedssystem til din virksomhed, men ved du ikke helt, hvordan du vælger det rigtige system? Hvor skal du starte? BusinessWith giver dig her tre tip til, hvordan du kommer i gang med dit systemvalg.

  1. Vurder. At anskaffe et virksomhedssystem er en vigtig beslutning for hele organisationen. Her gælder det om at gøre det rigtige fra begyndelsen. Først og fremmest bør du sikre dig, at alle i styregruppen har øjnene på bolden. Inddrag styregruppen - og involver de personer, som skal bruge systemet. Sørg for at give dig god tid til at lytte til alles behov og skab en solid og gennemarbejdet plan for, hvordan systemet skal implementeres.
  2. Sammenlign leverandører. Lav en detaljeret kravspecifikation og undersøg, hvor godt de enkelte leverandører lever op til den. Måske har du kun én leverandør i tankerne, men du bør stadig stille dem de kritiske spørgsmål. Gennemgå implementeringsfasen, stil krav til leverance og support. Og glem ikke at tjekke, hvad andre kunder siger om din påtænkte leverandør.
  3. Forbered implementeringen. Når du har valgt et virksomhedssystem, skal du sørge for at have en anden plan parat – en plan for selve implementeringen. Implementering af et nyt system kan tage lang tid, og det er ikke noget, der sker af sig selv. Bed om hjælp og sørg for, at du har nok ressourcer til uddannelse og oplæring af personale. Kan leverandøren hjælpe med træning og support?

Glem ikke at anmelde det nye system, når det er på plads – men gør det ikke for tidligt. Der kan godt gå et stykke tid, før man for alvor kan se resultaterne af et nyt system, så vær ikke for utålmodig!

Skal du anskaffe et virksomhedssystem, og har du brug for rådgivning inden købsfasen? Eller vil du have flere tip? Du er altid velkommen til at kontakte os hos BusinessWith.

Beskrivelse af virksomhedsfunktioner

Afvigelseshåndtering

En vigtig funktion i et styringssystem er, at man kan rapportere afvigelser og afhjælpe disse. Det gælder for eksempel reklamationer.

Analyseværktøj

En fantastisk værktøj til dem, der analyserer effektivitet og arbejder datadrevet. En almindelig funktionalitet i et forretningssystem.

Autorisationshåndtering

Det er vigtigt at kunne kontrollere tilladelsesniveauer for organisationer, hvor forretningssystemet er et centralt system, som mange mennesker vil have adgang til.

Dokumenthåndtering

Et vigtigt modul for dem, der håndterer et bredt udvalg af aftaler, dokumenter og certificeringer. En grundlæggende funktion, som man som køber af et styringssystem må forvente er inkluderet.

Proceskort

Et godt hjælpemiddel, hvis man skal kunne visualisere organisationsstrukturen og herudfra kunne indlede interne diskussioner for at opnå forbedringer.

Sagsbehandling

En væsentlig modul i et forretningssystem er evnen til at håndtere billetflowet inden for organisationen. Denne funktion er inkluderet i de fleste forretningssystemer og udgør en vigtig del af systemet.

Sporing af mål

Funktionalitet der hjælper med at definere mål, hvordan de skal måles og følges op på.

Udvikling af strategi

Værktøj til din strategiudvikling. Opret og administrer dine mål og målsætninger, følg dine fremskridt, og se, hvordan du klarer dig i forhold til dine mål.

Understøttelse af ISO-standarder

Styringssystemer arbejder efter internationale ISO-standarder og skal kunne understøtte disse - for eksempel ISO 9001. Et styringssystem arbejder meget efter certificeringer og styres ud fra dem.