HjemSystemguidenOm os

Sammenlign Danmarks bedste virksomhedssystemer

Hvad er et virksomhedssystem?

Et virksomhedssystem udgør en støttefunktion til hele virksomheden og giver et helhedssyn på alt fra forretningsprocesser til mål. Formålet med at anskaffe et virksomhedssystem er at få struktur og kontrol over virksomheden og dens strategier.

Et virksomhedssystem, som nogle gange også kaldes et styringssystem, er en platform, som hjælper jer med at holde styr på, at virksomheden drives i overensstemmelse med den eksisterende vision. Et af de krav, I derfor bør stille, når I indkøber et virksomhedssystem, er, at det giver jer et klart og tydeligt billede af, hvor I er i dag, og hvor godt jeres mål opfyldes.

Hvad er det bedste virksomhedssystem for jeres virksomhed? Det er muligt at vælge mellem meget enkle systemer, mere komplekse systemer og skræddersyede løsninger. Tag dig gerne tid til at undersøge, hvilke dele af jeres forretning, I især ønsker hjælp til – og om I har brug for skræddersyede funktioner.

Hvilke virksomhedssystemer findes på det danske marked?

Der er både danske og internationale leverandører inden for kategorien virksomhedssystemer på markedet. Forskellen på dem ligger normalt i de forretningsmæssige værdier - eksempelvis om der er support på lokale sprog, integrationskapacitet, enkel implementering og hvilken forretningsmodel, systemet understøtter.

Måske skal hele virksomhedssystemet være skræddersyet? Den bedste måde at finde ud af det på er ved at kortlægge og analysere, hvad jeres behov er i dag, og hvad jeres fremtidige behov kan tænkes at blive. Herefter er I klar til at sammenligne og vælge virksomhedssystem - BusinessWith er her for at hjælpe dig med at finde det bedste virksomhedssystem til din virksomhed.

Hvad skal jeg vide om virksomhedssystemet?
Multisoft

Multisoft

Multisoft

Multisoft leverer webbaserede systemløsninger, der hurtigt tilpasses til din virksomhed. Automatiser unødvendig administration og duplikering, og få tid tilbage til værdiskabelse og arbejde, der gør en forskel.

Læs mere om Multisoft

Læs mere

SmartDok er et komplet rapporteringssystem for små og store bygge- og civilingeniørfirmaer. Alt fra tidsrapportering til maskinvedligeholdelse og KMA -dokumentation, du bliver samlet i en app. Med kunder i hele den nordiske region og over 70.000 aktive brugere er SmartDok den nordiske regions mest anvendte rapporteringssystem.

Læs mere om SmartDok

Læs mere

Tre tip når du vælger virksomhedssystem

Har du brug for et virksomhedssystem til din virksomhed, men ved du ikke helt, hvordan du vælger det rigtige system? Hvor skal du starte? BusinessWith giver dig her tre tip til, hvordan du kommer i gang med dit systemvalg.

  1. Vurder. At anskaffe et virksomhedssystem er en vigtig beslutning for hele organisationen. Her gælder det om at gøre det rigtige fra begyndelsen. Først og fremmest bør du sikre dig, at alle i styregruppen har øjnene på bolden. Inddrag styregruppen - og involver de personer, som skal bruge systemet. Sørg for at give dig god tid til at lytte til alles behov og skab en solid og gennemarbejdet plan for, hvordan systemet skal implementeres.
  2. Sammenlign leverandører. Lav en detaljeret kravspecifikation og undersøg, hvor godt de enkelte leverandører lever op til den. Måske har du kun én leverandør i tankerne, men du bør stadig stille dem de kritiske spørgsmål. Gennemgå implementeringsfasen, stil krav til leverance og support. Og glem ikke at tjekke, hvad andre kunder siger om din påtænkte leverandør.
  3. Forbered implementeringen. Når du har valgt et virksomhedssystem, skal du sørge for at have en anden plan parat – en plan for selve implementeringen. Implementering af et nyt system kan tage lang tid, og det er ikke noget, der sker af sig selv. Bed om hjælp og sørg for, at du har nok ressourcer til uddannelse og oplæring af personale. Kan leverandøren hjælpe med træning og support?

Glem ikke at anmelde det nye system, når det er på plads – men gør det ikke for tidligt. Der kan godt gå et stykke tid, før man for alvor kan se resultaterne af et nyt system, så vær ikke for utålmodig!

Skal du anskaffe et virksomhedssystem, og har du brug for rådgivning inden købsfasen? Eller vil du have flere tip? Du er altid velkommen til at kontakte os hos BusinessWith.

Beskrivelse af virksomhedsfunktioner

Afvigelseshåndtering

En vigtig funktion i et styringssystem er, at man kan rapportere afvigelser og afhjælpe disse. Det gælder for eksempel reklamationer.

Analyseværktøj

Et godt værktøj til dig, der analyserer effektivitet og arbejder datadrevet. En ofte forekommende funktion i et virksomhedssystem.

Autorisationshåndtering

Det er vigtigt at kunne håndtere autorisationsniveauer, for et virksomhedssystem (styringssystem) er et centralt system i en organisation, som mange kommer til at have adgang til.

Dokumenthåndtering

Et vigtigt modul for dem, der håndterer et bredt udvalg af aftaler, dokumenter og certificeringer. En grundlæggende funktion, som man som køber af et styringssystem må forvente er inkluderet.

Proceskort

Et godt hjælpemiddel, hvis man skal kunne visualisere organisationsstrukturen og herudfra kunne indlede interne diskussioner for at opnå forbedringer.

Sagsbehandling

Et vigtigt modul i et virksomhedssystem, hvis man skal kunne håndtere sagsstrømmene (tickets) i organisationen. Indgår i de flest styringssystemer og er en "gulerod" i systemet.

Understøttelse af ISO-standarder

Styringssystemer arbejder efter internationale ISO-standarder og skal kunne understøtte disse - for eksempel ISO 9001. Et styringssystem arbejder meget efter certificeringer og styres ud fra dem.