Derfor skal du lave medarbejdertrivselsundersøgelser og pulsmålinger
Når du som arbejdsgiver løbende modtager feedback fra medarbejderne, viser du, at du tager deres trivsel og engagement alvorligt, og at du fuldt ud forstår, at engagementet går hånd i hånd med produktivitet og resultater. Medarbejderoplevelsen er utrolig vigtig for, at I som virksomhed effektivt når jeres mål. Det er trods alt medarbejderne, der udfører det arbejde, som i sidste ende fører til, at jeres forretnignsmæssige mål og resultater bliver nået.
I kan selv vælge, hvor store og omfattende målinger i vil lave, og efterfølgende kan I analysere resultaterne og bruge dem til at lave handlingsplaner. De forskellige pulsmålingsværktøjer eller værktøjer til medarbejderundersøgelser er i dag meget smarte, og algoritmer kan ofte hjælpe med at skelne forskellige mønstre i de data, der præsenteres. Det er et utroligt effektivt værktøj til at indføre ændringer i adfærd og skabe forbedringer på forskellige områder - og til at opdage mulig psykisk sygdom. Når mange arbejder hjemmefra, bliver det endnu vigtigere at "tage temperaturen eller måle pulsen" på, hvordan medarbejderne har det og som leder at få indsigt i engagementet, og om det går den rigtige vej. Arbejder du inden for HR, er det vigtigt, at du støtter lederne og træner dem i undersøgelserne, så de ved, hvilke tiltag de skal sætte i værk for at opnå forbedringer.
Få hjælp fra en ekspert, når du ønsker at gennemføre mere omfattende medarbejderundersøgelser og pulsmålinger blandt medarbejderne. BusinessWith hjælper dig med at finde de værktøjer, der passer til din organisation og dine mål.