HjemSystemguidenOm osFor leverandører

Sammenlign Danmarks bedste økonomisystemer

Hvorfor skal min virksomhed have et økonomisystem?

Fakturering, bogføring, rapporter og bestillinger - alt, hvad der har med økonomi at gøre i virksomheden eller organisationen, kræver struktur og automatiserede processer. Derfor har du brug for et økonomisystem. Men hvilket system er det bedste for netop dig?

Det første, du bør have i tankerne, når du skal vælge økonomisystem, er, at det ikke skal være ligeså avanceret som et forretningssystem. Et forretningssystem er til gengæld det rigtige valg, hvis du har brug for at få styr på hele virksomhedens bogføring. Har du på fornemmelsen, at det i virkeligheden er et forretningssystem, du har brug for? Så kan vi anbefale, at du sammenligner, vælger og køber et system via BusinessWith. Her finder du alle de forretningssystemer, der er på markedet.

Hvis du ser nærmere på økonomisystemerne, vil du opdage, at de ofte kan hjælpe jer med fx debiteringer og tidsrapportering. Har I brug for det? Inden I vælger system, bør I nøje overveje, hvilke funktioner I virkelig er interesserede i. Den vigtigste egenskab, et økonomisystem bør have, er - præcis som med andre it-systemer - at det kan spare tid for virksomheden. Vælg derfor det system, som bedst stemmer overens med jeres primære mål og behov. Cloud-baserede økonomisystemer bliver for eksempel mere og mere populære, fordi man slipper for at bekymre sig om lagerplads. Her er det selvfølgelig afgørende at have en god internetforbindelse, så den, der skal anvende systemet, kan gøre det, uanset hvor han eller hun befinder sig. Til gengæld er det perfekt for den, der arbejder i marken eller på farten.

Der findes et stort antal forskellige økonomisystemer på markedet i dag. Nogle egner sig bedst til den offentlige sektor, mens andre mere er målrettet den private sektor. Du får vist de mange forskellige muligheder, når du sammenligner og vælger via vores systemguide. Hvis du er ude efter en mere skræddersyet løsning, er der flere leverandører, som kan hjælpe jer med at finde et værktøj, der passer præcis til jeres virksomhed eller organisation. Anvend allerede nu BusinessWiths sammenligningsguide for at finde det bedste system for jer.

Vil du sammenligne leverandører af økonomisystemer?
Netsuite

Netsuite

Oracle

Den første og sidste ERP har du brug for. Den vigtigste ERP -platform i skyen for små til mellemstore, voksende og multinationale virksomheder. Kør din virksomhed på en enkelt platform, få kontrol over virksomheden og træffer de rigtige operationelle og strategiske beslutninger. Netsuite er et integreret system, der indeholder finans/ERP, CRM, indkøb, projektstyring, fakturering og lagerstyring. N...

Læs mere om Netsuite

Læs mere
Rambase

Rambase

Rambase

Et webbaseret system bygget på moduler til den bedst mulige tilpasning til brugerens behov. En løsning, der fungerer for både små virksomheder og store virksomheder, og har også tilbud til nystartede virksomheder.

Læs mere om Rambase

Læs mere
Unit4

Unit4

UNIT4

Et fleksibelt ERP -system med moduler i HR, finansiering, køb osv. Populær i servicesektoren og den offentlige sektor

Læs mere om Unit4

Læs mere
Xledger

Xledger

Xledger

Et ERP -system, der fokuserer på at automatisere processerne, få adgang til skalerbare moduler og analyseværktøjer (BI -værktøjer) for at få bedre indsigt i deres forretningsprocesser.

Læs mere om Xledger

Læs mere

Raindance tilbydes både den offentlige sektor og den private sektor, og de forskellige moduler i systemet kan også bruges via apps og på computeren. Med værktøjer til budgettering, fakturaer og analyse og mere er Raindance et godt alternativ til at holde styr på organisationens økonomi.

Læs mere om Raindance

Læs mere

Sammenlign leverandører af økonomisystemer

Håndtering af flere virksomheder, webbaseret økonomisystem eller et stort behov for integration med jeres andre systemer? At vælge økonomisystem til jeres virksomhed eller organisation er ikke gjort med et snuptag, men den bedste måde at finde det rigtige system er at sætte forskellige leverandører op over for hinanden.

Når I vælger økonomisystem, bør de, der skal anvende systemet, være i fokus. Tag ingen beslutninger henover hovederne på dem, men inddrag dem i processen og lad dem sammenligne og vurdere de systemer, der findes. Tag også i betragtning, hvor I måske befinder jer om for eksempel fem år. Er det bedre at satse på et mere avanceret forretningssystem med det samme eller er økonomisystemet tilstrækkeligt også i fremtiden? Mange virksomheder har kun behov for et relativt enkelt økonomisystem, og det giver naturligvis ikke mening at investere i et økonomisystem, der indeholder en masse funktioner, som aldrig bliver aktuelle for jer. Forretningssystemer er mere avancerede end økonomisystemer, der primært har til formål at automatisere handlinger omkring bogføring, rapportering, ordrer etc.

Inden I vælger økonomisystem, bør I stille jer selv disse spørgsmål:

  • Hvad er vores mål i dag - og i fremtiden?
  • Hvad er det for udfordringer, vi ønsker at få løst med økonomisystemet?
  • Hvordan ser vores datastrømme ud - har vi brug for at integrere systemerne?
  • Hvad mener de, der skal arbejde med systemet?
  • Skal det være cloudbaseret eller ej?

Når I har klarlagt, hvad jeres primære mål er, er det nemmere at træffe den rigtige beslutning. Hos BusinessWith kan du nemt sammenligne, udvælge og træffe endelig beslutning om køb af økonomisystem. Gå i gang med at sammenligne allerede nu.

Beskrivelse af økonomisystemers funktioner

Analyseværktøjer

Med et analyseværktøj kan I analysere indsamlede data og statistik, så I får et bedre grundlag at træffe beslutninger ud fra i organisationen.

Automatisk bogføring

Betalinger bogføres og noteres direkte i systemet uden at involvere manuelt arbejde. Det sparer tid for brugeren, og mindsker risikoen for fejl i bogføringen.

Bogføring

Systemet tilbyder mulighed for bogføring, hvilket er smart, da funktionen er lettilgængelig i systemet sammen med de øvrige økonomifunktioner i virksomheden.

Budgettering

Budgeteringsværktøj, som letter arbejdet med økonomisk planlægning i organisationen. Grundlaget for budgeteringen kan for eksempel skabes ved hjælp af foreasting.

Fakturering

Fakturaer håndteres digitalt, hvilket betyder, at papirfakturaer kan undværes. Det sparer tid , da de ansatte slipper for at håndtere fakturaerne manuelt, og obevaroingspladsder, da der ikke længere er brug for at opbebvare papirfakturaer på kontoret.

Håndtering af flere virksomheder/selskaber

Værktøjet kan håndtere flere virksomheder inden for samme system. Det gør det smidigt at håndtere økonomien i store organisationer eller koncerner med underafdelinger eller datterselskaber.

Håndtering af løn

Funktionen gør det muligt at håndtere løn i systemet. En funktion, som gør, at din organisation kan samle endnu flere af jeres økonomiske aktiviteter på samme platform.

Kan integreres

Systemet er skabt til at blive integreret med andre systemer i organisationen. Det gør implementeringen af værktøjet nemmere og skaber en bedr informationsstrøm gennem organisationens forskellige systemer.

Rapporter

At udarbejde rapporter i forbindelse med afrapportering om økonomien i organisationen er en effektivt måde at få et godt overblik over den økonomiske situation. Et grundlæggende værktøj i finansielle systemer.

Tidsplanlægning & projektstyring

Denne funktion gør det muligt for brugeren at planlægge tid og projekter i systemet. Omfatter blandt andet planlægning vedr. personale og arbejdstimer samt projekttider m.m.