HjemSystemguidenOm os

Sammenlign Danmarks bedste e-handelsplatforme

Hvilken e-handelsplatform opfylder bedst dine behov?

En e-handelsplatform har til formål at drive salg. E-handelsplatformen er din webshop, det vil sige din digitale butik. Det er her, dine kunder kommer for at handle. Hvad betyder det så? Det betyder, at det for det første skal være nemt at danne sig et overblik over dit vareudbud – altså hvad du sælger. For det andet skal det være nemt at afgive en ordre. Ting som pris, brugervenlighed og fleksibilitet er alle sammen vigtige faktorer at tage højde for, når skal sammenligne og vælge en e-handelsplatform. Den valgte løsning skal desuden være i stand til at opskalere og håndtere tidspunkter, hvor der er ekstra mange brugere.

Hvis din virksomhed vokser hurtigt, er en "headless" platform måske bedst egnet. At platformen er headless betyder, at webshoppens udseende er adskilt fra de bagvedliggende forretningsprocesser. Så kan du tilpasse din løsning og alle de bagvedliggende funktioner efter behov og dermed undgå at føle dig låst. Du kan vælge den bedste e-handelsplatform til betalinger, den bedste udbyder af indholdsstyring osv.

Som du nok har opdaget, er der mange ting, du skal overveje, inden du vælger en platform til din webshop. Det kan synes både nemt og oplagt at have størst fokus på udseendet, men forretningslogikken og ikke mindst brugervenligheden bør være i top for at sikre, at alt fungerer optimalt. Det tager tid og koster frem for alt mange penge, hvis du skal skifte e-platform. Sørg derfor for at lave dit hjemmearbejde – læs hvad leverandørerne skriver, skriv en kravspecifikation, tag stilling til budgettet og tænk over, hvad du SKAL have, og hvad du eventuelt kan undvære.

Sammenlign e-handelsplatforme og vælg den bedste leverandør i forhold til dine behov og krav.

Hvad skal jeg vide om e-handelsplatforme?
Intershop

Intershop

Intershop

Et virksomheds-e-handelssystem til en alt-i-en- eller Best of Breed-løsning med omnichannel-funktionalitet, personlig kundeportal og PIM-funktionalitet. Meget pålidelig MACH-arkitektur, der kan skalere op til snesevis af kanaler og millioner af ordrer, kunder, produkter, priser.

Læs mere om Intershop

Læs mere
Shopify

Shopify

Shopify

Shopify er rettet mod mellemstore og mellemstore virksomheder, der leder efter et brugervenligt e-handelssystem. Som bruger får du adgang til funktioner som kundesegmentering, nøgleordspotentiale og bemandede priser.

Læs mere om Shopify

Læs mere
Wix

Wix

Wix

En e-handelsplatform, der er fantastisk til det mindre firma, der hurtigt og nemt vil udvikle sin e-handel. Med funktioner såsom nøgleordpotimation, forbindelse til eksterne markedspladser og API -funktionalitet.

Læs mere om Wix

Læs mere
Bigcommerce

Bigcommerce

BigCommerce

Et af markedets største e-handelssystem. BigCommerce tilbyder integration af både front-end og back-end til nem håndtering af alle funktioner, som virksomheden muligvis har brug for.

Læs mere om Bigcommerce

Læs mere
Centra

Centra

Centra

En hovedløs e-handelsplatform for både store og små virksomheder. Centre tilbyder muligheden for integration af virksomhedssystemer, klar -fremstillede moduler og PIM -funktionalitet, der letter virksomhedens arbejde.

Læs mere om Centra

Læs mere
Ecommerce

Ecommerce

Dynamic Web

E-handelssystemet tilbyder en SAA-løsning for både små og store virksomheder med funktioner såsom brugerdefinerede produktanbefalinger PIM-funktionalitet og SEO-værktøjer.

Læs mere om Ecommerce

Læs mere
Litium

Litium

Litium

Lithium er en skybaseret e-handelsplatform rettet mod virksomheder inden for begge B2B både B2C. Platformen hjælper kunden med at fremskynde sit produktsalg, opskalere hurtigt deres operationer, nå nye markeder og på samme tid skabe markedsledende kundeoplevelser. Essensen af

Læs mere om Litium

Læs mere

Med Magento Commerce kan virksomheden let designe websider og tilpassede aftaler med det inviterede CMS -værktøj.

Læs mere om Magento Commerce

Læs mere
Optimizely

Optimizely

Optimizely

Optimisely lader virksomheden holde styr på alle sine websteder på en omfattende platform, der giver en klarere oversigt og enklere analyse af virksomhedens e-handel.

Læs mere om Optimizely

Læs mere
Squarespace

Squarespace

Squarespace

En meget populær e-handelsplatform for det mindre firma. Squarespace tilbyder færdige skabeloner, analyseværktøjer og SEO-værktøjer.

Læs mere om Squarespace

Læs mere
WooCommerce

WooCommerce

WooCommerce

Et godt alternativ til det mindre firma, der vil starte sin e-handel eller det større firma, der ønsker at drage fordel af fordelene ved en modulær platform. WooCommerce giver brugeren mulighed for at tilføje plugins og funktioner til sine egne behov.

Læs mere om WooCommerce

Læs mere

Sammenlign leverandører af e-handelsplatforme

Afhængig af, om jeres virksomhed befinder sig inden for detailhandel eller I måske driver et brand, har I forskellige behov, når I skal vinde en e-platform, der kan hjælpe jer med at sælge jeres produkter eller tjenester. Hvor meget vil I selv gøre? Leder I ude efter en Saas (Software as a service)-løsning, som kan få jer hurtigt i gang? Er der tale om en større virksomhed, er det en god idé at involvere flere personer med forskellige kompetencer eller roller for at få styr på, hvilke forskellige behov der er. Jeres primære mål med e-handelsplatformen er det, der skal drive jeres valg.

Tænk over de forskellige flow, der er vigtige for jer – i forhold til for eksempel indhold og distribution. I ønsker formentlig at kunne vokse med platformen, og at den derfor er skalerbar? Markedet for e-handel er vokset hurtigt de senere år, og i dag er det nemt at starte en webshop. Føler du dig meget grøn på området, er et tip rent faktisk at tage et e-handelskursus, inden du vælger – eller kontakte os hos BusinessWith for flere tip. Du er også velkommen til straks at gå i gang med at sammenligne de forskellige løsninger gennem vores smarte sammenligningstjeneste.

Vores tre bedst tip, når du skal træffe dit valg:

  • Læs hvad leverandørerne skriver - ordentligt
  • At vælge platform er en vigtig beslutning, så sørg for at bruge tid på at sammenligne og vurdere de forskellige løsninger.
  • Se, hvad andre mener
  • Udtalelser fra andre kunder er vigtigt. Kontakt kunder, du kan sammenligne dig med, og spørg dem, hvad de synes om platformen.
  • Kundeservice
  • God support og støtte fra leverandøren er noget, I ikke vil undvære og derfor ikke skal gå på kompromis med.

Beskrivelse af e-handelsfunktioner

Analyseværktøj

En almindelig funktion i e-handelsplatforme. Gør det muligt at analysere sin e-handel.

CMS/ publiceringsværktøj

At skabe en effektiv webshop kræver, at du kan styre indholdet. Mange e-handelsplatforme har derfor et CMS (content management system). Kvaliteten varierer dog meget!

Headless

En Headless e-handelsplatform tilbyder ikke et CMS-værktøj, men du kan tilkoble det, du allerede bruger eller ønsker at bruge. Du kan derfor vælge dit eget publiceringsværktøj / CMS.

Kundegrupper/ segmentering

Gør det muligt at segmentere kunder og dermed finde det bedste kundesegment til din e-handel. En meget vigtig og almindeligt forekommende funktion.

Omnichannel

En almindelig funktion til at få styr på din omni-strategi. Der bør være overensstemmelse mellem oplevelsen i din webshop og i den fysiske butik.

PIM-system

En PIM (Product Information Management) -forbindelse gør processen med at introducere nye produkter og foretage ændringer i eksisterende sortimenter meget hurtigere og mere effektiv.

Prislister

At opdatere og kunne linke til prislister lyder som en oplagt funktion i et e-handelsværktøj. Men måden man arbejder med prislister varierer meget fra platforme til platform og det er derfor noget, man som køber bør tjekke nøje

Tilpassede produktanbefalinger

En populær funktion i e-handel er såkaldte smarte produktanbefalinger. Nogle e-handelsplatforme tilbyder det i form af AI, der styrer anbefalingerne til kunderne. En god funktionalitet, men selv her er der nogle begrænsninger.