HjemSystemguidenOm os

Sammenlign Danmarks bedste sagsstyringssystemer

Hvilket sagsstyringssystem har du brug for?

Et sagsstyrings- eller dokumenthåndteringsystem hjælper virksomheden med at oprette tilbud, ordrer og fakturaer samt holde styr på alt fra spørgsmål fra kunder til fejlrapporter. I sparer ikke bare tid på administration, I undgår også, at ting falder mellem to stole.

Men – sagsstyringsjunglen er stor, forgrenet og fuld af faldgruber. Hos os på BusinessWith kan du sammenligne sagsstyringssystemer til både store og mindre virksomheder samt til forskellige brancher.

Det bedste sagsstyringssystem til dig og din virksomhed finder du ved først at få styr på, hvad jeres behov er. Hvordan håndterer I sager i dag? Hvem skal håndtere sager i fremtiden, og i hvor høj grad kan sagsgangene automatiseres eller integreres med andre systemer i virksomheden? Det kan være, at I har brug for et system, som skal kunne håndtere sager, der kommer fra forskellige kilder som for eksempel mobilen? Kortlæg jeres behov og hvilke funktioner, I har brug for, så bliver det nemmere at vælge sagsstyringssystem her på BusinessWith og vurdere, hvad der bedst matcher jeres behov .

Hvad har jeg brug for at vide om sagsstyringssystemer?

Test systemguiden

Lad vores algoritmer vise dig vejen til det bedste systemvalg

SuperOffice Service hjælper dig med at holde styr på og besvare alle forespørgsler på en effektiv måde. Uanset, om forespørgslen sker via telefon, e-mail, chat, webformularer eller sociale medier, kan du lynhurtigt give kunden den rette hjælp. Tildeler automatisk indkommende forespørgsler rette kategori og rette medarbejder. Hvis en forespørgsel ikke besvares inden for det angivne tidsrum, vil sys...

Læs mere om SuperOffice Service

Læs mere

Hjælper dig med at skabe bedre service, bedre kundekendskab og øget salg. Verdensførende CRM-platform, som håndterer alle former for kunderelaterede processer som for eksempel kundeservice, feltservice, salgssupport, markeds-, kunde- og partnerportaler osv. Naturligvis kan alle funktioner tilpasses og integreres med dine eksisterende systemer. Salesforce hjælper dig med at tage din virksomhed til ...

Læs mere om Salesforce - Service Cloud

Læs mere

Vælg det rigtige sagsstyringssystem

Et sagsstyringssystem eller dokumenthåndteringssystem kan være det hele rigtige i én virksomhed eller organisation, men slet ikke passe i en anden. For at finde ud af, hvilken type system præcis din virksomhed har brug for, er det en god idé først at få svar på en række spørgsmål. Først og fremmest er det vigtigt, at de, der skal bruge systemet, fortæller, hvad der er vigtigst for dem. Et godt system hjælper jer med at administrere sager, så intet bliver glemt, og gør det nemmere for jer at fremstå servicemindede og professionelle. Gennemgå jeres eksisterende processer og få overblik alle de personer, der normalt er involveret i en sag. Det rigtige sagsstyringssystem gør det nemt for den næste person i rækken at videreføre en sag, og det bliver nemmere for alle parter at få overblik over sagen. Hvor stort er jeres behov for at udbygge med flere funktioner, og skal andre systemer kunne kobles på sagsstyringssystemet? Er der behov for, at flere sager kan kobles sammen? Skal en kunde kunne logge ind og følge sin sag? Og hvordan vil I selv kunne følge op på hver enkelt sag?

Kortlæg de eventuelle problemer, der findes i jeres nuværende sagsstyring, og hvad der er vigtigst at få løst først. Glem ikke at uddanne personalet ordentligt, når I har fundet det rigtige system. Et sagsstyringssystem skal gøre support og ledelse nemmere og hurtigere og automatisere sagsgange – og dine kunder skal opleve, at virksomheden er nem at kommunikere med. Velkommen til BusinessWiths enkle guide til, hvor du kan sammenligne sagsstyringssystemer.

Sagsstyringssystemer til forskellige brancher

Behovet for et sagsstyrings- eller dokumenthåndteringssystem kan være meget forskelligt, afhængig af hvilken branche du arbejder i. Nogle brancher eller virksomheder kan have et stort behov for et system, der kan agere forskelligt afhængig af, hvilken slags sag der er tale om, andre, at systemet er responsivt og fungerer uanset, hvilken enhed eller platform man arbejder fra.

Mange systemer i dag kan tilpasses ud fra specifikke behov og kan med fordel kobles på andre CRM-, økonomi-, eller forretningssystemer af forskellig karakter. Der findes systemer, som man kan arbejde i offline til dem, der ikke altid har god dækning, og som har brug for at kunne tilgå systemet når som helst og hvor som helst. Mulighederne er uendelige.

I ejendomsbranchen er der for eksempel ofte behov for et system, som kan administrere alt fra udlejningsaftaler og fejlrapporter til div. dokumenter og vigtige aftaler. Her kan der være behov for et system, der kan sende meddelelser om sagen og give besked, når en tidsfrist er overskredet. Det skal også kunne tilsluttes økonomisystemet, så fakturering kan finde sted. Det er desuden uhyre vigtigt for et ejendomsselskab, at systemet lever op til den lovgivning, der findes. Manuel håndtering af alle dokumenter er alt for tidskrævende, og et digitalt system giver både bedre service og kvalitet, og gør opfølgning på sager meget lettere. Derudover sparer det penge, eftersom processerne passer sig selv, så intet falder mellem to stole. En bedre udnyttelse af ressourcer, simpelthen!

Beskrivelse af Sagsstyringssystem funktioner

360 graders overblik (oneview i realtid)

Få fuldstændigt overblik og fuld kontrol over alle aktuelle sager – både dine egne og organisationens – via én platform. 360 graders overblik (oneview i realtid) er en vigtig faktor, når I skal vælge sagsstyringssystem, men kvaliteten og evnen til at konfigurere overblikket varierer afhængigt af systemet, og hvor meget kundedata du kan få i én visning.

Chatsupport

I nogle sagsstyringssystemer er der mulighed for at få en chatsupport målrettet kunder og/eller medarbejdere. Det er ofte integreret i systemet og kan være en meget effektiv kanal til hurtig kommunikation. Undersøg dog, hvor fleksibel chatsupporten er.

Digitale formularer & selvbetjening

Meget brugervenlig funktion, hvis man ønsker at automatisere og effektivisere processer i sin kundesupport eller andre sagsgange. Digitale formularer er, som navnet angiver, et digitalt værktøj til at skabe formularer, programmere flow, få opfølgningsstatistik, digitale signaturer m.m. Et godt selvbetjeningsværktøj.

Sags- & svarskabeloner

Funktionen gør det muligt at oprette og genbruge skabeloner til forskellige sager og svar til for eksempel håndtering af afvigelser, kundeservice m.m. Med case/respons-skabeloner, hvor der på forhånd er indtastet oplysninger, kan du med et enkelt klik hurtigt og effektivt give feedback til dine kunder.

Selvbetjeningsportal

En selvbetjeningsportal gør det nemmere for dig at dele vigtige informationer med dine kunder via et diskussionsforum. Dine kunder kan desuden søge efter informationer, artikler, varer m.m. og selv finde svarene.

SLA & eskalering

Sikrer, at du kan håndtere og konfigurere SLA’er for forskellige produkter, interessentgrupper, firmaer osv.

Uddelegering og tilkobling af undersager

Til en hovedsag kan der skabes undersager, som kan uddelegeres til andre afdelinger, der står for en bestemt del af sagsgangen. Det er en meget vigtig funktion at være opmærksom på, når man vælger sagsstyringssystem.

Videndatabase

En vigtig funktion er en brugervenlig videndatabase, hvor du kan søge information og på en effektiv måde kan få svar på dine spørgsmål og nemt få adgang til dokumenter og verserende sager, som du har brug for viden om.