HjemSystemguidenOm osFor leverandører

Sammenlign Danmarks bedste projektstyringsværktøjer

Hvad skal jeg være opmærksom på vedr. projektstyringssystemer?

Et pålideligt projektstyringssystem eller projektstyringsværktøj skal effektivt kunne oprette og følge op på projekter og dermed reducere papirarbejdet. Et projektstyringssystem kan indeholde alt fra planlægning, ressourceallokering, bookinger, tilbud, forespørgsler, kommunikation, rykkere og projektstatus – kort sagt alle de dele, du har brug for, for at kunne håndtere og arbejde med projekter.

Der findes i dag mange simple og webbaserede projektværktøjer, som du kan arbejde med, når du er på farten. Men der er også systemer, der kan tilbyde en bred vifte af detaljerede funktioner. Hvilket niveau du har brug for, afhænger helt af, hvor komplekse dine projekter er. Hvor meget valgfrihed ønsker du? Vil du være i stand til at tilføje eller forbinde til forskellige moduler? Kan dine behov ændre sig over tid? Skal systemet integreres med for eksempel et økonomisystem?

Hvilke og hvor mange projektstyringsværktøjer findes der på det danske marked?

Et projektstyringsværktøj kan dække mange behov i et og samme system, så det er ikke så mærkeligt, at der er mange udbydere på det danske marked. BusinessWith har kortlagt over 24 forskellige systemer og leverandører, der fokuserer på at løse problemer for virksomheder i Danmark.

Prøv at få et overblik over, hvad dine behov er, og sammenlign derefter projektstyringssystemer hos BusinessWith. Her kan du finde det bedste værktøj til din projektledelse.

Hvad skal jeg vide om projektstyringssystemer?
QBIS Project

QBIS Project

QBIS Business Systems

Forøg chancerne for at levere succesrige projekter med QBIs projektværktøjer, der muliggør planlægning, styring og opfølgning i realtid. Planlæg enkle eller mere avancerede projekter med fleksible prismodeller, ressourcer og budget. Integreret rapportering af projekttid giver mulighed for at identificere risici, før de finder sted, og øge chancerne for, at projektet vil følge planen. Registreret t...

Læs mere om QBIS Project

Læs mere

Timelog PSA er 100 % skræddersyet til konsulent-teams og giver dig styr på arbejdstid, projekter, ressourcer, budgetter og fakturering, så du får automatisk indsigt og kan koncentrere dig om din forretning.

Læs mere om Timelog PSA

Læs mere

Millnet TID & Project er et moderne skybaseret system med klar integration med de fleste løn-, finans- og CRM-systemer. Systemet passer ekstra godt med forskellige typer konsulentfirmaer, hvor færdiglavet emballage er tilgængelig mod arkitekter, ingeniørbureauer, IT-konsulenter, advokater, miljøkonsulenter, personalefirmaer og PR og kommunikation. Du er velkommen til at klikke på demo -knappen ned...

Læs mere om Millnet Tid & Projekt

Læs mere

SmartDok er et komplet rapporteringssystem for små og store bygge- og civilingeniørfirmaer. Alt fra tidsrapportering til maskinvedligeholdelse og KMA -dokumentation, du bliver samlet i en app. Med kunder i hele den nordiske region og over 70.000 aktive brugere er SmartDok den nordiske regions mest anvendte rapporteringssystem.

Læs mere om SmartDok

Læs mere
Projectplace

Projectplace

Planview

PlanViews projektstyringsværktøjsprojektplads er et glat system for virksomheder, der let ønsker at nå deres faste mål. Systemet indeholder projektsporing, integrerede møder via Zoom og en række planlægningsfunktioner, alt sammen i et fuldt værktøj.

Læs mere om Projectplace

Læs mere
StarBrix

StarBrix

StarBrix International Ab

Starbrix Project Planning Tool er et skalerbart system, der er optimeret baseret på virksomhedens behov og projekter. Systemet giver effektivt projektstyring gennem Gantt -diagrammer og muligheden for at oprette projektskabeloner.

Læs mere om StarBrix

Læs mere

Et sagssystem, der kan bruges til forskellige typer sager, såsom afvigelsesstyring, serviceopgaver og helpdesk. Moderne funktioner, der kan klippes for at imødekomme forskellige behovsbilleder.

Læs mere om KEYnet ärendehantering

Læs mere

Visma tilbyder industri -specifikke og integrerede løsninger til skala -projektværktøjer i henhold til dit behov for at maksimere projektstyring.

Læs mere om Visma Project

Læs mere

Artology Project Manager er et glat, webbaseret projektstyringsværktøj, der indeholder flere værdifulde funktioner for at forenkle projektstyring. Med fleksibel brugeradministration, fakturaprapporter og tidsregistrering har projektstyring aldrig været lettere.

Læs mere om Artologik ProjectManager

Læs mere
AddMobile

AddMobile

AddMobile

Gennem Addmobiles projektstyringssystem kan virksomheder let sætte deres aktiviteter for at gøre deres operationer gennem bedre kontrol på området. Systemet hjælper virksomheder med at øge rentabiliteten gennem funktioner til styring af tilbud, forespørgsler og omkostninger.

Læs mere om AddMobile

Læs mere

Hvad skal jeg kræve af et projektstyringsværktøj?

Det kan føles som en stor og vanskelig opgave at finde det rigtige værktøj til netop din virksomhed, og det er ikke altid nemt at få alle med på vognen, når det kommer til at udskifte et gammelt system eller implementere et nyt. Ændringer tager tid og kræver lydhørhed fra ledelsen og/eller den eller de personer, der er ansvarlig for indkøb af et nyt system.

Er du på udkig efter et projektstyringssystem? Så ved du sikkert allerede, hvad dine medarbejdere har brug for for at kunne håndtere jeres forskellige projekter på bedste vis. Men at finde det rigtige projektstyringsværktøj kan føles som at lede i en jungle. Et krav, du som minimum bør stille er, at systemet er cloud-baseret, så det er tilgængeligt, uanset hvor du eller dine medarbejdere er. Det bliver stadig mere almindeligt at arbejde hjemmefra, ude i marken eller på farten – og derfor skal du sørge for, at systemet er cloud-baseret.

Brugervenlighed er afgørende for alle systemer og projektstyringssystemer er ingen undtagelse. At kunne arbejde nemt og ubesværet er vigtigt for at kunne håndtere alle typer af projekter. Sørg derfor for, at det system, du vælger, virkelig kan håndtere alle dele af projektet. Det er utroligt frustrerende, hvis der er dele, som værktøjet ikke understøtter.

Tilpasset, fleksibelt og effektivt – det er gode nøgleord til at beskrive et perfekt projektledelsessystem!

Beskrivelse af projektstyringsfunktioner

Dokumenthåndtering

Vigtigt modul, hvis man håndterer flere dokumenter og certificeringer. En grundlæggende funktion, når du deler og håndterer dokumenter.

Fakturaskabeloner

Sikrer, at du kan oprette fakturaer knyttet til et projekt direkte i projektstyringssystemet.

Kundeadgang for projektstatus

Vigtig funktion for virksomheder, der arbejder med projekter, hvor kunden eller ordregiveren har brug for at følge med i udviklingen og status på projektet.

Medarbejderkartotek

Mange virksomheder inden for restaurations- og byggebranchen m.fl. har ifølge loven pligt til at oprette medarbejderartoteker i deres virksomhed. Dette kan gøres ved hjælp af projektstyringsværktøjer.

Resultatanalyse/ udgiftsopfølgning

Præcis som det ordene antyder, giver flere værktøjer til projektledelse mulighed for at analysere omkostninger og resultater direkte i systemet.

Skemalægning

Gør det muligt at skemalægge ressourcer og bemanding i projektet.

Tidsregistrering

Tidsregistrering og -rapportering er almindelige funktioner i et projektstyringsværktøj. Tilgængelig i mere eller mindre alle projektstyringsværktøjer.

Tilbudsværktøj

Ligesom med fakturaskabeloner kan du oprette tilbud direkte via værktøjet.