HjemSystemguidenOm osFor leverandører

Alt om systemer til håndtering af medarbejderfordele/personalegoder

Hvilken fordelsportal har din virksomhed brug for?

En fordelsportal, også kaldet medarbejderportal, er en cloud-baseret løsning til at håndtere personalegoder. Portalerne giver medarbejderne adgang til en række personalegoder - lige fra sundhedsforsikringer, skærmbriller og frokostordninger til rabatter og særlige tilbud på alt fra varer, sundhedsydelser, rejser og oplevelser. Personalegoder kan gives som en del af den samlede lønpakke, som kompensation for en lavere løn eller som en ekstra belønning oven i den almindelige løn. Det er blevet mere og mere almindeligt, at virksomheder bruger personalegoder til at vise, at de værdsætter deres medarbejdere. En fordelsportal administrerer personalegoderne, hvilket er populært, da personalegoder er et kompliceret område, som medfører en del administration - ikke mindst i forhold til skatte- og fradragsregler m.m. De virksomheder, der har en fordelsportal, kan derfor nemmere og hurtigere tilbyde nye fordele til deres medarbejdere uden at skulle tilføje ekstra administration til organisationen. At tilbyde personalegoder har stor betydning for din employer-branding og er et af de stærkeste midler til at blive en mere attraktiv arbejdsplads!

Hvad har jeg brug for at vide om fordelsportaler?
Benify

Benify

Benify

Benify tilbyder en komplet fordelportal, der passer til alle virksomhedsstørrelser. Fordelportalen indeholder mange innovative og skræddersyede løsninger, der kan matche de fleste behov og ønsker fra virksomheder. Ved at hjælpe tusinder af virksomheder med at blive mere attraktive som arbejdsgiver, har Benifys fordelportal udviklet sig til en af

Læs mere om Benify

Læs mere
Darwin

Darwin

Thomson Online Benefits

En af verdens mest berømte fordelportaler. Har et godt partnerskab og et stilfuldt design på deres tilpassede løsninger.

Læs mere om Darwin

Læs mere

Bliv en attraktiv arbejdsgiver

Der er mange fordele ved at tilbyde sine medarbejdere personalegoder. Hovedformålet er at gøre virksomheden til en særligt attraktiv arbejdsplads. Nedenfor er en liste over de bedste argumenter for, at virksomheder i dag investerer i en fordelsportal:

Styrke employer branding = blive mere attraktiv som arbejdsgiver

Uanset om der er tale om en lille eller en stor virksomhed, giver det stor værdi at være en attraktiv arbejdsplads. Men for at skille sig ud fra mængden er man nødt til at tilbyde noget ud over det sædvanlige. Noget, der får dine medarbejdere til at tale om det over middagsbordet. Det kan være sådan noget som rabatter hos en lang række firmaer, fittness-abonnement, fysioterapi eller en solid sundhedsforsikring. Det er det, en fordelsportal kan hjælpe dig med at gøre nemt og overskueligt.

At have et godt omdømme som arbejdsgiver er naturligvis uvurderligt. Og når du begynder at kommunikere fordelene, så medarbejderne forstår den fulde værdi af personalegoderne for netop dem, bliver de helt automatisk "brand ambassadører" for virksomheden.

Konkurrere på andet end løn

Hvis virksomheden har svært ved at konkurrere på attraktive lønninger, kan en fordelsportal hjælpe dig med at kommunikere om alle de ydelser og fordele, som medarbejderne nyder godt af. På den måde bliver det tydeligere, at "naboens græs ikke altid er grønnere", heller ikke selvom der er en forskel på et par tusinde kroner i lønnen. Med en oversigt over fordele som forsikringer, firmaarrangementer etc., kan medarbejderen hurtigt se værdien af sine samlede fordele. Hos BusinessWith anbefaler vi også at man fremlægger det samlede billede i rekrutteringsprocessen, så ansøgeren forstår den fulde værdi af jobtilbuddet frem for kun at se på lønnen.

Lette administration

Medarbejdere sætter stor pris på at få personalegoder, men ofte medfører det en stor administrativ byrde for HR-afdelingen, da personalegoder er et kompliceret område at håndtere rent skattemæssigt. En fordelsportal tager sig af de fleste dele af administrationen vedrørende personalegoder og medfører dermed besparelser og mere effektive processer. En fordelsportal kan f.eks. håndtere processen med løn-ændringer, når en medarbejder benytter et tilbud, som skal betales over lønnen.

Mere om personalegoder

Der findes et væld af forskellige personalegoder, som kan være helt eller delvist arbejdsgiverbetalte. Vi har oplistet nogle af de mest almindelige nedenfor:

  • Sundhedsforsikring
  • Kantineordning
  • Firmabil
  • Firmafester
  • Massage
  • Wellness-ordning
  • Mobiltelefon
  • Rabat på udvalgte varer og ydelser, f.eks. fitnessabonnement, massage, transport, forsikringer, benzin og måltidskasser

Sammenlign leverandører af fordelsportaler

Der tilbydes kun få fordelsportaler på det danske marked, og selv om nogle af dem hedder noget andet end fordelsportaler - f.eks. medarbejderfordelsportaler, gør det det nemt at få et hurtigt overblik over leverandører. Selv om der er få, adskiller de sig dog en del fra hinanden i forhold til f.eks. hvilke tilbud, der fokuseres på, integration med andre systemer, employer branding-strategi mv.

En fordelsportal er en langsigtet investering. Derfor er det vigtigt at lave en omhyggelig sammenligning af, hvad leverandørerne tilbyder, og at du bruger tid på at finde ud af, hvad I specifikt ønsker at få ud af en fordelsportal. Det er også vigtigt at stille de rigtige spørgsmål til møder med leverandøren. Eksempler på spørgsmål, du bør få svar på, er:

  • Hvordan fungerer integration af ​​portalen med vores lønsystem?
  • Er der tilknyttet en app til portalen?
  • Hvordan håndterer portalen skatte- og fradragsspørgsmål?
  • Hvordan fungerer kommunikationsopsætningen i portalen?
  • Hvad er de tre vægtigste grunde til, at vi bør vælge dig som leverandør af vores fordelsportal?

Er du stadig usikker på, hvilke spørgsmål du bør stille? Kontakt os gerne på Businesswith.dk.