Sammenlign Danmarks bedste værktøjer til digital signatur

Hvilket e-signaturværktøj er det rigtige for din virksomhed?

I de senere år er efterspørgslen på e-signatur (eID) steget støt, efterhånden som flere og flere virksomheder har opdaget, hvor fleksibelt, enkelt og tidsbesparende det er at underskrive alt fra kontrakter og tilbud til årsrapporter elektronisk frem for at bruge en kuglepen. Det lyder måske simpelt, men digital signatur er en del af noget større – nemlig at strømline arbejdsprocesser generelt for både jeres kunder og medarbejdere. Med e-signatur bliver det nemmere at sikre, at dokumenter bliver underskrevet i den rigtige rækkefølge og af den rigtige person. Der er en række EU-lovkrav til digitale underskrifter, som udbyderne af denne type tjenester skal følge (der er dog forskellige niveauer), men først og fremmest er sikkerheden omkring lagring af digitale signaturer utrolig vigtig- særligt, når det gælder underskrivning af årsrapporter.

Nogle leverandører tilbyder en komplet løsning til digital signering, der kan integreres med andre systemer i virksomheden. Andre løsninger er enklere og fokuserer kun på selve underskriftsproceduren. Du kan nemt og hurtigt sammenligne forskellige værktøjer til e-signering her for at finde det, der matcher dine behov og krav bedst. På BusinessWith anbefaler vi også, at du laver en kravspecifikation og kortlægger, hvad der er vigtigt for netop din virksomhed, og ikke mindst hvilke formularkrav til digital signering, der gælde for din branche .

Hvorfor er elektronisk signatur en fordel for dig?

Test systemguiden

Gør som 12000+ Nordiske virksomheder, lad vores algoritmer guide dig til det rigtige systemvalg.

Liste over 14 forskellige E-signatur

Oneflow

Oneflow

Oneflow er en platform for helt digitale aftaler, der automatiserer hele kontraktstrømmen. Opret dine aftaler fra skabeloner, forhandle i realtid direkte i browseren, underskrive med lovligt bindende e-signaturer, styre og få påmindelser om vigtige kontraktbegivenheder, analysere kontraktstyring og integrere med din CRM. Alt på et sted. Glem friktion, drage fordel af data og få kontrol.Læs mere om Oneflow

Læs mere
Getaccept

Getaccept

Et moderne og brugervenligt e-underskrivningsværktøj. Med Getaccept's digitale signaturløsning får du adgang til funktioner, der er oprettet med det formål at lukke mere forretning!Læs mere om Getaccept

Læs mere
Simple Sign

Simple Sign

En komplet webbaseret service for at få flere digitale underskrifter på deres aftaler og dokumenter. Et værktøj til e-underskrivning, der tilbyder funktionaliteter til sporing, analyse og arkiveringsaftaler.Læs mere om Simple Sign

Læs mere
PandaDoc

PandaDoc

Med PandaDoc Får i blandt andet et dokumenthåndteringssystemet hvor jeres virksomheden nemt kan administrere og oprette dokumentation på en brugervenlig platform. Med funktioner som færdige skabeloner, API-integration og et højt sikkerhedsniveau. Yderligere kan i også gennem PandaDoc blive udstyret med et CPQ system, der også nemt indføres i jeres daglige arbejde. Læs mere om PandaDoc

Læs mere
Visma Sign

Visma Sign

En af Sveriges mest anvendte tjenester til e-underskrivning. Kan bruges af alle forretningstørrelser og integreres med dit CRM- eller ERP -system. Indeholder SMS -funktion, webtank osv.Læs mere om Visma Sign

Læs mere
Nets

Nets

Nets tilbyder en overskyet og let at implementere betalingsløsning, der skaber en friktionsfri betalingsproces for kunden med klare integrationer mod e-handelsplatforme, hvilket fører til højere konvertering og mere tilfredse kunder.Læs mere om Nets

Læs mere
Adobe Acrobat

Adobe Acrobat

Acrobat Sign er en af ​​de bedst kendte løsninger til at håndtere elektronisk signering. Værktøjet er inkluderet i Adobe Acrobat-funktionaliteten, i én og samme pakke. Du underskriver dokumenter på din mobil eller computer og får realtidsadgang til alle papirer, der er ude til underskrift. Signaturløsningen kan kobles sammen med de værktøjer og applikationer, du allerede bruger, såsom Workday, Ser...Læs mere om Adobe Acrobat

Læs mere
Capego SmartSign - logo

Capego SmartSign

Som virksomhed finder i her en cloud-baseret software der kan håndtere underskrifter og dokumenter. Capego Smartsign er en globalt orienteret software, som understøtter de lokale virksomheder med løsninger i alle de skandinaviske sprog. Med dette værktøj kan du nemt oprette, underskrive og distribuere dokumenter elektronisk, samt bruge funktioner som KPI-analyse-dashboard, der giver dig en dybere ...Læs mere om Capego SmartSign

Læs mere
Creditro Sign - logo

Creditro Sign

Leder du efter en komplet løsning til E-signering, så er Creditro er den ultimative løsning. Med en intuitiv og brugervenlig platform kan du nemt sende dokumenter til underskrift, spore status og få adgang til alle dokumenter på ét sted. platformen sikre at du kan øge din effektiviteten og reducere papirspild og fejl. Spar tid og penge med Creditro og gør dine underskriftsprocesser mere effektive ...Læs mere om Creditro Sign

Læs mere
Dropbox Sign - logo

Dropbox Sign

Dropbox Sign tilbyder en brugervenlig, intuitiv og pålidelig e-signatur løsning, der er let at bruge for både afsendere og modtagere af dokumenter. Løsningen er også tilgængelig på flere platforme, og der er integrationsmuligheder med andre populære forretningsapplikationer som Salesforce og Google Drive. Med dette værktøj kan virksomheder øge effektiviteten, fremskynde underskriftsprocessen og fo...Læs mere om Dropbox Sign

Læs mere
eSign

eSign

En skybaseret digital signeringstjeneste, der indeholder en EID-hub og andre funktionaliteter, der hjælper dig med at få juridisk bindende e-underskrivning på dine aftaler. Indeholder funktioner sporbegivenheder, påmindelser osv.Læs mere om eSign

Læs mere
Penneo

Penneo

Her får i en platform der er genial til dokumenthåndtering, i og med at i gennem platformen både kan håndtere og administrere jeres dokumenter og samt indhente underskrifter digitalt. Platformen giver altså jer mulighed for at automatisere og effektivisere processerne omkring oprettelse, fremsendelse, underskrivelse og arkivering af dokumenter. Blandt platformens mange funktioner finde i blandt an...Læs mere om Penneo

Læs mere
Rsign - logo

Rsign

Hos Rsign får du en brugervenlig e-signatur software, der nemt kan hjælpe jer med at optimere og effektivisere jeres underskriftprocesser. Med skarp fokus på at overholde diverse love og regulationer på området, finder du funktioner som skabeloner og flere forskellige identifikationsmetoder, der letter den administrative byrde. DanaSign tilbyder også integrationsmuligheder med CRM- og ERP-systemer...Læs mere om Rsign

Læs mere
Verified

Verified

En simpel e-underskrivningstjeneste er tilpasset til forskellige brancher. Indeholder API -integrationer og smarte former for at lette at få den digitale signatur.Læs mere om Verified

Læs mere

Lynguide

Hvorfor er elektronisk signatur en fordel for dig?

Du behøver ikke at vente på, at postbudet leverer din kontrakt, forretningsaftalen, dit tilbud eller årsrapporten til døren. Med e-signatur (eID) sparer du oceaner af tid, og du behøver aldrig mere finde plads i kalenderen til at mødes personligt med kunder og leverandører for, at I kan underskrive en aftale sammen. Den digitale signatur gør alting mere fleksibelt og fremskynder processer omkring kontraktstyring, når det er vigtigt at sikre en underskrift hurtigst muligt. Digital signatur er sikkert, og mange udbydere gør det endda muligt for dig at vælge en bestemt rækkefølge, som dokumenterne skal underskrives i. Forestil dig, at der lyder et 'pling' på din computer ellre mobiltelefon, og så ved du, at din aftale er blevet underskrevet. På den måde får du bedre kontrol over hele processen.

Inden du vælger leverandør, er det vigtigt at sikre, at du bruger en krypteret browserforbindelse. Spørg ind til sikkerheden hos de leverandører, du har kig på. Deres job er at sikre et højt sikkerhedsniveau, men det skader ikke at spørge, hvordan netop deres løsning er bygget op, og hvordan hver enkelt e-signatur verificeres på en god og sikker måde.

Med digital signatur forsvinder papirhåndteringen, og du får en juridisk bindende aftale tilbage. Den digitale signatur forenkler administrationen, og samtidig kan du glæde dig over, at du gør miljøet en tjeneste og bidrager til din virksomheds miljømål. BusinessWiths systemguide gør det nemt for dig at finde det rigtige værktøj til digital signering til netop din virksomhed.

Beskrivelse af digitale signaturfunktioner

Chat funktion

Nogle udbydere af e-signaturer tilbyder muligheden for at chatte med kunden direkte i værktøjet, så man undgår at skulle sende e-mails frem og tilbage. For den hyppigere bruger er dette en værdsat funktionalitet.

Flere identifikationsmetoder

For at opnå den bedst mulige sikkerhed tilbyder nogle udbydere muligheden for at anvende flere identifikationsmetoder ved adgang til kontrakten og ved underskrivelsen.

KPI & analyse dashboard

Adgang til et dashboard, der viser nøgletal om udviklingen i dine kontrakter. Kommunikerer du effektivt, åbner de dine dokumenter osv.

Redigeringsværktøjer

I nogle e-signeringsværktøjer har du mulighed for at redigere din kontrakt direkte i værktøjet, hvilket måske lyder indlysende, men det er ikke altid normalen!

Spor begivenheder

En grundlæggende funktion i et digitalt signeringsværktøj er at kunne spore vigtige begivenheder, når kunden åbner, læser og underskriver kontrakten.

Video præsentation

En mere almindelig funktion er at kunne oprette en videopræsentation, der skal inkluderes, når kontrakten sendes til underskrift.