CRM og salgsstøtte

Formålet med et CRM-system er at fungere som salgsstøtte for virksomheden. Det vil sige at dets primære funktion er at hjælpe med at styre salgsprocessen så effektivt som muligt. CRM-systemet, eller også kendt som custom relations management-systemet, hjælper dig med at fastholde dine eksisterende kunder, men bruges også til at finde nye kunder, spore salg og administrere de forskellige salgskonti. Alt sammen for at få kontrol over, hvad du sælger til hvem, og hvordan du sælger endnu flere produkter og tjenester. For salgsafdelingen betyder de forskellige dele af CRM-systemet, såsom prospekteringsværktøjet, at du har smart salgssupport, kan analysere kundedata og kategorisere både kundeemner og kunder.

Der findes en række CRM-systemer på markedet i dag. Et godt tip når du skal vælge system er at inddrage sælgerne i processen og lade dem vurdere de forskellige systemer og dets funktioner. Dit valg af system afhænger af, hvad dit budget er, hvad du ønsker at forbedre ved dit nuværende salg og om du for eksempel ønsker, at systemet skal være cloud-baseret (en Saas-løsning), eller om du hellere vil have systemet på din egen server. Vil du skræddersy ned til mindste detalje eller er det nok, at salgsstøttesystemet er branchespecifikt?

BusinessWiths sammenligningsservice hjælper dig blandt andet med at filtrere leverandører, der har funktioner som e-mail-kampagner, prospect management eller mere avancerede funktioner såsom marketing automation og salgstavler Brug vores smarte filterfunktion til at finde det eller de systemer, der er passer bedst til dine mål og forventninger.

Liste over 7 forskellige CRM og salgsstøtte

Hvilke salgsstøttesystemer

Der er en række udvælgelseskriterier, som du bør tage højde for, når du vælger salgssupport og CRM-systemer. Hos BusinessWith anbefaler vi, at du gennemgår de funktioner, du ønsker, og tænker over, hvad du vil have ud af CRM-systemet. Her er det også vigtigt at finde en leverandør, der gør din implementering så gnidningsfri som muligt, og at du kan integrere de funktioner, du har brug for. Hvilken slags integrationskapacitet og muligheder er der? Hvilken slags integrationskapacitet og muligheder er der? Har du brug for avancerede funktioner såsom salgstavle eller mulighed for marketing automation? Ønsker du at integrere dit CRM-system med din kalender, til at sende invitationer ud?

Brugervenlighed er nøglen, når det kommer til enhver type system. Datasikkerhed er også utrolig vigtig, da du vil have enorm værdifulde og kritiske data i dit CRM-system. Hvordan opbevares disse data? Dette er et godt spørgsmål at stille den leverandør, du overvejer at gå videre med.

De cloud-baserede CRM-systemer bliver mere og mere almindelige – det er også noget, du bør have med i din udvælgelsesproces. Vil du have alt i skyen? Der er fordele og ulemper ved både at have alt på sin egen server eller alt i skyen. Spørg gerne din IT-afdeling, hvad de synes, før du begynder at tænke over dit valg af CRM.

Vil du have endnu flere tips og råd om CRM-systemer? BusinessWith sammenligningsservice hjælper dig med at filtrere, sammenligne og vælge et CRM-systemet der passer dig.