Hvilket system til live chat skal du vælge?

Ønsker du at øge konverteringer og få tilfredse tilbagevendende kunder? Tilføj en chatfunktion på dit websted. Med en live chat giver du kunderne hurtig respons og personlig service i en populær kommunikationsform. Slut med lange telefonkøer og flere dages venten på et e-mailsvar. Du øger mulighederne for salg og for at have det sjovere på arbejdet. Det er lige så nemt for dig som for kunderne at live chat. Du bliver mere tilgængelig og de besøgende får en positiv oplevelse af dig og dit brand. Derudover er det nemt at komme i gang med en live chat. Du kan tilføje smarte funktioner til dit cloudbaserede chatværktøj og i i mange tilfælde integrere det med dit CRM-system.

En medarbejder kan administrere flere chatsamtaler samtidig og dermed gøre kunderservicen mere effektiv. Det er ikke noget, der mærkes af brugeren, som via live chat-værktøjet får en direkte kanal til din kundeservice. Hun vil samtidig opleve, at tjenesten virker mindst lige så god på mobil som desktop, og at hun får hurtig og effektiv hjælp.

Lav gerne en intern analyse, inden I går i gang med at vælge live chat system. Hvilke behov har du, når det gælder kundekommunikation? Hvilke tidspunkter på dagen kan du være tilgængelig? Hvordan sikrer du en personlig tilgang på en live chat-platform?

Når du er klar, hjælper BusinessWith dig med at vælge et passende værktøj til live chat. Hvad passer dig bedst? Filtrer og søg. Held og lykke med dit valg af live chat-værktøj til netop din virksomhed.

7 saker att tänka på vid kundservice via livechatt

Lynguide

Relaterede kategorier til Livechat

ChatbotLivechat

Liste over 21 forskellige Livechat

Lynguide

7 saker att tänka på vid kundservice via livechatt

At chatte bør være en del af enhver kundeservicemedarbejders DNA, men der er alligevel et par vigtige ting at overveje, hvis I ønsker investere i et live chat-system som kundeserviceværktøj.

  1. Tidspunkter. En chat skal være åben i et antal timer hver dag i hvert fald på hverdage. Du ønsker næppe, at kunderne skal "smække døren i", fordi chatten er lukket og de henvises til mailkontakt. Hurtig respons er meget værd.
  2. Forbered en FAQ. Når chatten er lukket, eller før kunden er blevet hjulpet af en kundeservicemedarbejder, kan I tilbyde standardsvar på en række almindelige spørgsmål. Kunden kan søge efter svaret, direkte i chatten, mens hun venter på personlig betjening.
  3. Vælg sider. Hvor på websiden har kunder brug for hjælp? Du kan sætte chatfunktionen overalt på dit websted eller på udvalgte sider. Uanset, så du ser ofte, hvor den besøgende er, når hun vælger at starte en samtale med dig.
  4. Tænk på sproget. Det lyder måske lidt bureaukratisk, men en politik for sprogbrug er en god idé. Det er vigtigt, at kunderne føler, at de bliver behandlet professionelt. Det er også en god idé at gemme hyppigt tilbagevendende svar, så de hurtigt kan indsættes i en fremtidig chat. Hurtige svar giver øget kundetilfredshed, og du sparer tid. Endelig: Forbered en venlig indledning på chatten og en ditto afsluttende besked, der indrammer interaktionen.
  5. Vær personlig. Ved at bede om kundens navn eller bede hende identificere sig med et kundenummer, kan dit supportpersonale se tidligere sager og hurtigt opfange eventuelle uafklarede spørgsmål og anden Information.
  6. Opfølgning. Nogle værktøjer giver mulighed for at sortere samtaler med tags samt videresende dem til kollegaer til opfølgning. Kunden kan ofte få en kopi af samtalen mhp at vende tilbage til svarene og eventuelle links.
  7. Analyser. Glem ikke at sætte tid af til refleksion. Mange systemer tilbyder statistik over ofte stillede spørgsmål, svartider og meget mere. Planlæg analyser og gennemgå hele tiden, hvordan du kan forbedre din dialog med kunderne.

Vi hos BusinessWith hjælper dig med at vælge et livechatværktøj. Velkommen til at sammenligne. Du er velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål!

Beskrivelse af live chat-funktioner

Chat-historik

Se gamle samtaler med kunden for hurtigt at finde ud af, hvad der er blevet sagt tidligere. Mist aldrig en samtale igen

Kundeinformation

Indsamle og bruge tidligere oplysninger om kunden til at skabe personlig sagsbehandling

Måling af kundetilfredshed

Evaluér dine supportkanaler ved at måle kundetilfredsheden

Overordnet instrumentbræt

Administrer nemt kommunikationen med kunderne på tværs af alle kanaler på ét sted.

Spor besøgsaktivitet

Se, hvad dine besøgende har søgt efter, så du nemt kan forstå deres behov.

Svarskabeloner

Opret og brug svarskabeloner til almindelige spørgsmål, som dine kunder har