Hvorfor skal min virksomhed gennemføre medarbejdertilfredshedsundersøgelser?

Ved du, hvad dine medarbejdere egentlig synes om din arbejdsplads? Er det sandt, det der kommer frem i medarbejderudviklingssamtaler? Måske er tiden inde til, at du tager et nyt redskab i brug for at få et bedre indblik i dit personales trivsel ved at implementere regelmæssige medarbejdertilfredshedsundersøgelser?

En medarbejdertilfredshedsundersøgelse eller pulsmåling, som nogle kalder det, afdækker, hvad dit personale mener om dig som arbejdsgiver og hjælper dig med at tage det næste skridt til at holde dine medarbejdere engageret. For hvordan skal du vide, hvilke tiltag der skal til for, at folk får det bedre? Og hvordan skal du kende de problemer, der er i virksomheden, hvis du ikke spørger direkte til det?

I en medarbejdertilfredshedsundersøgelse får dine medarbejdere mulighed for at lette deres hjerter og bedømme arbejdspladsen. Det er selvfølgelig muligt at fokusere på et særligt område, men I kan også udføre undersøgelser, der taget temperaturen på hele virksomheden. Medarbejdertilfredshedsundersøgelser giver dig en indikation af, hvad der virker – og hvad der ikke gør. Det kan handle om alt fra arbejdsmiljø, kollegaer og ledelse til arbejdsbyrde, og hvad medarbejderne synes om organisationen som helhed. Mange føler sig mest trygge ved at kune svare anonymt, hvilket også kan være en fordel for dig som arbejdsgiver, fordi det bidrager til, at de tør sige tingene, som de er.

Et værktøj til medarbejdertilfredshedsundersøgelser gør det nemmere for dig at administrere alle svar og drage de rigtige konklusioner. Det er selvfølgelig vigtigt, at resultaterne af medarbejderundersøgelsen ikke bliver syltet, men at man virkelig bruger de oplysninger, der kommer frem, til at handle og evt. igangsætte nødvendige tiltag. Et ordentligt værktøj, der hjælper dig med at administrere medarbejderundersøgelsen, gør arbejdet så meget lettere. Vælg mellem alt fra flere avancerede og forskningsbaserede undersøgelser til enklere skabeloner. Hos BusinessWith finder du et solidt udvalg af værktøjer til alle slags virksomheder og organisationer.

Hvordan får man succes med en medarbejdertilfredshedsundersøgelse?

Liste over 14 forskellige Medarbejdertilfredshedsundersøgelse

Lynguide

Hvordan får man succes med en medarbejdertilfredshedsundersøgelse?

Et værktøj til medarbejdertilfredshedsundersøgelser eller pulsmålinger skal forenkle arbejdet for din virksomhed eller organisation - ikke gøre det mere kompliceret. Invester derfor i et værktøj, der ikke er for avanceret til dine behov. Det vigtige er at kunne gennemføre en medarbejderundersøgelse (eller gerne regelmæssige undersøgelser) uden besvær.

Hvilke spørgsmål vil du have svar på? Hvor ofte føles det rimeligt at udføre medarbejdertilfredshedsundersøgelser eller pulsmålinger i virksomheden? Hvis du vil være sikker på, at medarbejderne deltager engageret i undersøgelserne, bør du ikke udsende omfattende undersøgelser alt for ofte. De fleste, der deltager i undersøgelser, er mest engagerede i begyndelsen af ​​undersøgelsen, hvilket betyder, at det er en god idé at stille de vigtigste spørgsmål først.

Du får bedst succes med din medarbejderundersøgelse ved at vise personalet, at du tager undersøgelsen meget seriøst. Det kan du nemt gøre ved at anvende et uafhængigt værktøj, hvor det er muligt at give anonyme svar. Glem ikke at fortælle om formålet med undersøgelsen, og hvad du har tænkt dig at gøre med svarene. I mange virksomheder halter opfølgningen nemlig. Ofte bliver HR-medarbejderne simpelthen usikre på, hvad de skal gøre med svarene. Eller også er det ikke præcist kommunikeret fra ledelsen, hvordan man f.eks. har tænkt sig at løse problemer eller implementere forbedringer baseret på undersøgelsessvarene.

Husk også at informere personalet om resultatet af undersøgelsen. Det skaber også tillid til dig som arbejdsgiver, hvis du er transparent.

For at sikre, at du får en grundig og valid medarbejdertilfredshedsundersøgelse, anbefaler BusinessWith, at du bruger et digitalt værktøj. Hos os finder du flere værktøjer, der er tilgængelige på markedet, og du kan filtrere på forskellige funktioner. Sammenlign og vælg nemt i vores sammenligningstjeneste for at finde det værktøj til medarbejderundersøgelser og pulsmålinger, som er det rigtige for din organisation.

Beskrivelse af produktets egenskaber

API-sæt

Værktøjet kan integreres med andre platforme, hvilket giver mulighed for en mere sømløs brug af tjenesten i organisationen.

Automatiske anbefalinger

Det eksisterende system kan anbefale brugeren, hvad der kan ændres eller forbedres. Anbefalingerne er baseret på en analyse af de indsamlede data og er udformet af eksperter på området.

Automatiske påmindelser

Automatiske påmindelser bruges til at minde medarbejderne om at deltage i undersøgelsen og kan dermed skabe en højere svarprocent i undersøgelsen.

Benchmarking

Sammenlign resultater med andre kunder, der bruger værktøjet. Brugerne kan sammenligne deres resultater med andre organisationer og identificere potentielle områder for forbedring.

Chat funktion

Chatten anvendes til kommunikation med medarbejdere på medarbejderundersøgelsesplatformen, hvilket muliggør hurtig intern kommunikation og feedback.

Færdiglavede skabeloner

Færdige skabeloner til udformning af spørgsmål til undersøgelser. Spørgsmålene er designet til at give de bedste resultater i undersøgelsen og kan også spare tid for brugeren.

Krypterede oplysninger

Oplysningerne i systemet er krypterede og ikke tilgængelige for eksterne parter. Dette er en vigtig egenskab, når der f.eks. skal håndteres fortrolige data med stempel.

Segmentdata

Denne funktion bruges til at filtrere dataene efter forskellige arbejdsgrupper og kan lette analysen af undersøgelsesresultaterne.

SMS

SMS-funktionen kan bruges til at sende undersøgelser via SMS og dermed lette distributionen af undersøgelsen.

Valgfrit design

Brugeren af værktøjet kan selv vælge, hvordan undersøgelsen skal se ud. En veludformet undersøgelse med hensyn til udseende kan øge medarbejdernes engagement.

Værktøjer til statistik og analyse

Bruges til at levere statistik og analyse af resultater. Dette giver et klart overblik over resultaterne af organisationens undersøgelse.