Hvilket værktøj til medarbejdertilfredshedsundersøgelser eller pulsmålinger har du brug for?

Hvordan har dine medarbejdere det, hvordan er deres præstation – og hvordan sørger du for, at alle føler, at de bliver involveret? Og hvad siger dine medarbejdere egentlig om din arbejdsplads? Er de gode ambassadører, der bidrager til at give arbejdspladsen et godt ry?

For at finde ud af, hvordan organisationen klarer sig, er det smart at lave regelmæssige medarbejdertilfredshedsundersøgelser - indimellem også kaldet "pulsmålinger" fra det engelske Pulse Surveys. Her har du brug for et værktøj til pulsmålinger. Ved hjælp af systemet kan du "tage temperaturen" på eller "måle pulsen" i virksomheden her og nu, hvorimod de mere omfattende medarbejdertilfredshedsundersøgelser som regel er noget, der bruges mindre
hyppigt.

Du kan også bruge et pulsmålingsværktøj til at tjekke jeres eNPS - altså Employee Nett Promotor Score - for at få en indikation af, hvor villig dit
personale er til at anbefale arbejdspladsen til andre.

Der findes en række værktøjer på markedet, som kan hjælpe dig med at gennemføre pulsmålinger eller
medarbejdertilfredshedsundersøgelser. For at
vælge det rigtige værktøj til at undersøge medarbejdertilfredsheden, er det bedste sted at starte at spørge dig selv, hvad du ønsker at finde ud af gennem pulsmålingen.
Vil du bare have en enkel rettesnor at forholde dig til, eller tænker du på noget mere avanceret, hvor du bruger pulsmålingerne som grundlag for en dybere analyse af organisationen med henblik på at forbedre jeres performance og dermed bedre nå jeres mål?

Ønsker du at værktøjet skal have indbyggede forslag til handling, og vil du bruge kunstig intelligens for at kunne
automatisere optimalt? Hvordan er medarbejderundersøgelsen eller pulsmålingen
opbygget? Er systemet brugervenligt? Hvordan håndteres anonymitet, og kan både
medarbejdere og ledere få anbefalinger til handlingsplaner?

Sammenlign værktøjer til pulsmåling og vælg de muligheder, der passer dig bedst, her
på BusinessWith.

Derfor skal du lave medarbejdertrivselsundersøgelser og pulsmålinger

Derfor skal du lave medarbejdertrivselsundersøgelser og pulsmålinger

Når du som arbejdsgiver løbende modtager feedback fra medarbejderne, viser du, at du tager deres trivsel og engagement alvorligt, og at du fuldt ud forstår, at engagementet går hånd i hånd med produktivitet og resultater.
Medarbejderoplevelsen er utrolig vigtig for, at I som virksomhed effektivt når jeres mål.
Det er trods alt medarbejderne, der udfører det arbejde, som i sidste ende fører til, at jeres forretnignsmæssige mål og resultater bliver nået.

I kan selv vælge, hvor store og omfattende målinger i vil lave, og efterfølgende kan I analysere resultaterne og bruge dem til at lave handlingsplaner. De forskellige pulsmålingsværktøjer eller værktøjer til medarbejderundersøgelser er i dag meget smarte, og algoritmer kan ofte hjælpe med at skelne forskellige mønstre i de data, der præsenteres.
Det er et utroligt effektivt værktøj til at
indføre ændringer i adfærd og skabe forbedringer på forskellige områder
- og til at opdage mulig psykisk sygdom. Når mange arbejder hjemmefra, bliver det endnu vigtigere at "tage temperaturen eller måle pulsen" på, hvordan medarbejderne har det og som leder at få indsigt i engagementet, og om det går den rigtige vej.
Arbejder du inden for HR, er det vigtigt, at du støtter lederne og træner dem
i undersøgelserne, så de ved, hvilke tiltag de skal sætte i værk for at opnå forbedringer.

Få hjælp fra en ekspert, når du ønsker at gennemføre mere omfattende medarbejderundersøgelser og pulsmålinger blandt medarbejderne. BusinessWith hjælper dig med at finde de værktøjer, der passer til din organisation og dine mål.

Beskrivelse af pulsmålefunktioner

Analyse af varmekort

En essentiel funktion i et pulsmåleværktøj er muligheden for at skabe en oversigt over medarbejdernes engagement ved hjælp af en heatmap-analyse. Dette fungerer som grundlag for realtidsanalyser.

Automatiske udsendelser via e-mail

Giver dig mulighed for at installere udsendelse af e-mails ved visse begivenheder, der udløses i værktøjet.

Feedback

Gør det muligt for jer at give hinanden feedback direkte i pulsværktøjet. Dette er en funktion der ofte er værdsat af chefer og ledere i organisationen.

Forslag til handling

En funktionalitet, der sikrer, at HR og ledere kan få en individuel handlingsplan specialiseret til en person eller et team baseret på resultaterne af medarbejdernes pulsmålinger. En værdsat funktion.

KPI'er/OMSÆTNING

En administrationsrettighed, der giver dig et overblik over de KPI'er eller nøgleindikatorer, du ønsker at holde øje med fra de pulsmålinger, som dine medarbejdere udfører. Dette er en meget værdsat funktion i medarbejderundersøgelser generelt.

Medarbejdernes netto promotor score (eNPS)

En grundlæggende funktion i pulsmålinger. Som virksomhed kan du få et gennemsnit af, hvordan dine medarbejdere anbefaler dig som arbejdsgiver. eNPS står for Employee Net Promoter Score

NPS-benchmarks

Benchmarking af dine data er altid tiltalende og motiverende, men det kræver tid at tilpasse din organisation til resultaterne. Dette er en værdsat egenskab ved et værktøj til pulsmåling.