Hvornår har vi brug for et klagehåndteringssystem?
Klager er noget, iværksættere allerhelst vil undvære, men desværre har forbrugerne ret til at klage over både varer og ydelser. En kunde kan indberette såvel fejl som mangler og forsinkelser. Et system til klagebehandling gør processerne mere effektive og er dermed med til at mindske de økonomiske tab, der opstår ved en klage.
Et produkt kan klages over, hvis det er defekt, funktionsfejl eller er gået i stykker. Det kan også annonceres, hvis det ikke stemmer overens med de oplysninger, kunden har modtaget, eller hvis det ikke er tilpasset det formål, det blev markedsført til. Ydelser kan annonceres på de i forbrugerserviceloven angivne grunde, som gælder for ydelser såsom lager- eller reparationsarbejde, for at nævne et par muligheder.
For dig, der skal investere i et klagebehandlingssystem, er det vigtigt at finde det rigtige system til netop din virksomhed. Vi hos BusinessWith hjælper dig med at sammenligne og finde det bedste system til dig.