HjemSystemguidenOm osFor leverandører

Sammenlign Danmarks bedste værktøjer til finansiel rapportering

Hvorfor skal jeg have et værktøj til finansiel rapportering??

finansiel planlægning, rapportering, analyse, konsolidering og forecasting har i dag et strammere regelsæt, end det havde tidligere, og derfor kræves værktøjer til at klare opgaven. At arbejde datadrevet er en effektiv måde at vide, at det, du træffer beslutninger om, er baseret på fakta og ikke gæt. Tjenesterne og værktøjerne til finansiel rapportering på det danske marked er både nemme at bruge og fleksible. Værktøjerne hjælper dig med at opnå den maksimale vækst muligt. Hos os hos BusinessWith kan du nemt sammenligne de forskellige værktøjer og tjenester til finansiel rapportering. Vi har kortlagt og samlet de bedste løsninger, så du og din virksomhed kan sammenligne – for endelig at finde det regnskabsværktøj, der passer bedst til jer. Velkommen til at starte din sammenligning lige nu.

Hvilket finansielt rapporteringsværktøj skal jeg vælge?

Uanset hvilken type system, service eller værktøj du leder efter, kan vi hos BusinessWith næsten garantere, at vi har det rigtige system til dig og din virksomhed. Vi tilbyder dig sammenligninger af platforme i mange forskellige kategorier – ikke mindst inden for økonomi, budget, forecasting og regnskab. Ved hjælp af et finansielt rapporteringsværktøj får du og din virksomhed adgang til realtidsdata, hvilket gør det nemt at træffe informerede beslutninger, der favoriserer vækst. Et værktøj til for eksempel automatiseret og skræddersyet rapportering og koncernkonsolidering, sparer både tid og penge. Men hvilken løsning skal du vælge? Overvej altid branche, virksomhedsstørrelse og personlige behov og mål. Hvilke funktioner eller produkter skal du have? Skal servicen kunne skaleres op, hvis man vokser? Eller er en nem løsning nok til at tage sig af de mest basale ting? Inddrag gerne alle interessenter i virksomheden for at forstå, hvilke behov og udfordringer du har, inden du går i gang med din sammenligning. BusinessWith giver dig de bedste og mest efterspurgte værktøjer til finansiel rapportering - velkommen til at sammenligne og vælge systemer eller værktøjer hos os.

Hvordan skal jeg tænke på koncernkonsolidering?

Liste over 7 forskellige Finansiel rapportering

Sorter efter
Exopen

Exopen

Exopen

Med Exopen Planning får du som CFO og Controller alt, hvad du skal bruge for at skabe mere værdiskabende økonomisk og driftsmæssig planlægning i et letanvendeligt værktøj, som hele organisationen kan bruge. Du får adgang til moderne og datadrevet funktionalitet, der strømliner dit budget og prognoseproces med integreret analyse.

Læs mere om Exopen

Læs mere
Axiom

Axiom

Syntellis

Axiom hjælper virksomheder med at spare tid i budgettering og økonomisk planlægning. Få et overblik over kommende udgifter og indtægter, der er af betydelig betydning i virksomhedens fremtid. Analyser nøglefigurer, sammenlign budgetter med det foregående år og meget mere. Administrer og opret synsfeltet, der passer bedst til dig.

Læs mere om Axiom

Læs mere
BrightAnalytics-logo

BrightAnalytics

BrightAnalytics

BrightAnalytics' økonomirapporteringssystem tilbyder en enkel og brugervenlig platform. Med dets integrerede værktøjer og software kan virksomheder udføre automatisk likviditets- og pengestrømsprognoser og derefter generere grafisk ydeevne af dataene. Derudover letter BrightAnalytics-systemet international handel med nem håndtering af forskellige valutaer med det formål at forenkle internt arbejde...

Læs mere om BrightAnalytics

Læs mere
Capego Finsit-logo

Capego Finsit

Wolters kluwer

Capego Finsit en innovativ løsning fra Wolters Kluwer, som kan hjælpe jer med at optimere jeres finansielle rapporteringsprocesser. Hos dem finder du en brugervenlig og kraftfuld softwareløsning, der gennem cloud-baseret teknologi automatiserer mange af de kedelige og tidskrævende opgaver, der normalt er forbundet med finansiel rapportering. Alt-i-alt en platform der frigiver tid i kan bruge på a...

Læs mere om Capego Finsit

Læs mere
Hypergene

Hypergene

Hypergene

Hypergen er et cloud-baseret system, der forbinder operationel og økonomisk kontrol. Deltag i vigtige økonomiske rapporter og nøgletal, som har stor betydning i din virksomhed. Vælg, hvordan du ser tal og nøgletal med et konfigurerbart synsfelt, og hvordan du ønsker din automatiske rapportering på års-, kvartals- eller løbende basis.

Læs mere om Hypergene

Læs mere

Konsolidator er en førende udbyder af avanceret software til finansiel rapportering og konsolidering. Denne software har specielt fokus på at tilbyde en brugervenlig, cloud-baseret platform, der giver dig mulighed for at automatisere din finansielle rapportering. Med funktioner som datavalidering, konsolidering, og intelligent dataudtræk, kan du stole på, at dine rapporter altid er nøjagtige og aj...

Læs mere om Konsolidator Konnect®

Læs mere
Planacy

Planacy

Planacy

Planacy tilbyder et cloud-baseret budget- og prognoserværktøj til mellemstore og store virksomheder. Et datadrevet system, der samler data og analyserer for at hjælpe erhvervsledere med fremtidig planlægning og for at tage vigtige forretningsudbetalinger. Dette let at handle værktøj med høj kvalitet hjælper dig med operationel og økonomisk styring. Opret dine egne dashboards og deltag i rullende p...

Læs mere om Planacy

Læs mere

Hvordan skal jeg tænke på koncernkonsolidering?

Koncernkonsolidering tager meget tid for dem, der arbejder med det manuelt. BusinessWiths råd er at stoppe med at arbejde manuelt – når du og din virksomhed i stedet kan automatisere jeres processer og dermed reducere risikoen for fejl markant. Her er chancen for problemfrit at integrere din koncernkonsolidering, dvs. løsning til finansiel rapportering, direkte med dit forretningssystem. En skræddersyet løsning gør, at du får det præcis, som du ønsker.

Løsningerne til regnskabsaflæggelse giver dig overblik over alle dele af virksomheden, nøgletallene og giver dig de datadrevne forecasts og løbende rapporter, du har brug for. Hvorfor ikke få en service, der kan klare det, du og din virksomhed virkelig har brug for? Velkommen til at bruge BusinessWiths sammenligningstjeneste til at finde den kraftfulde løsning, der passer dig bedst.

Beskrivelse af produktets egenskaber

Analyse af nøglepræstationsindikatorer

Mål og evaluer virksomhedens præstation ved hjælp af forskellige nøgleindikatorer (KPI'er). KPI'er er kvantitative mål, der bruges til at vurdere virksomhedens finansielle styrke og rentabilitet. Funktionen gør det muligt at sammenligne virksomhedens resultater over tid og i forhold til branchestandarder, hvilket giver en bedre forståelse af virksomhedens økonomiske sundhed.

Automatiseret likviditet og likviditetsprognose

Automatiserer processen med at skabe prognoser for en virksomheds cash flow og likviditet, letter likviditetsplanlægning og hjælper beslutningstagere med at træffe de nødvendige foranstaltninger for at undgå likviditetsproblemer.

Avanceret filteranalyse

Gør det muligt for brugerne at analysere finansielle data ved hjælp af avancerede filtreringsmuligheder. Funktionen giver mulighed for tilpasset analyse af specifikke dele af virksomhedens finansielle data for at opnå en mere detaljeret forståelse af virksomhedens resultater.

Generer grafisk performance og information fra data

Opret grafiske visualiseringer af finansiel information for at gøre det lettere for beslutningstagere at forstå og kommunikere vigtig finansiel information på en visuel måde. Det gør det hurtigt og nemt at identificere tendenser og mønstre i virksomhedens finansielle data.

Hvad nu hvis-analyse

Vurdere effekten af forskellige beslutninger eller begivenheder på en virksomheds økonomi. Gennem simulering kan man vurdere, hvordan en ændring i f.eks. priser, omkostninger eller efterspørgsel kan påvirke virksomhedens økonomiske resultater og cash flow. Dette kan hjælpe virksomhedens ledelse med at træffe mere informerede beslutninger om virksomhedens fremtidige retning og strategi.

Håndtering af forskellige valutaer

Gør det muligt for virksomheder at håndtere transaktioner og rapportere finansielle oplysninger i forskellige valutaer. Funktionen gør det lettere at præsentere finansiel information til forskellige jurisdiktioner og giver virksomheden mulighed for at håndtere valutarisici og behandle betalinger i forskellige valutaer.

Integreret intern kontrol

Sikre, at virksomheden har et effektivt og pålideligt internt kontrolsystem til at nå sine økonomiske mål. Funktionen omfatter design, implementering og evaluering af procedurer og processer, der har til formål at identificere og styre risici i organisationen.

Intern transaktionsstyring

Funktionen administrerer og registrerer transaktioner og udgifter, der opstår mellem forskellige enheder eller afdelinger inden for samme virksomhed. Den sikrer, at transaktionerne registreres nøjagtigt, og at der ikke er dubletter eller fejl i regnskabet.

Prognoser

Forudsig fremtidige økonomiske resultater baseret på historiske data og andre relevante faktorer. Funktionen bruger forskellige teknikker og modeller til at estimere fremtidige indtægter, omkostninger og rentabilitet. Ved at bruge forecasting kan virksomheden planlægge for fremtiden og træffe informerede beslutninger baseret på forventede resultater.

Projekt- og ressourceplanlægning

Planlægge og styre ressourcer og omkostninger til forskellige projekter. Funktionen sikrer effektiv styring af projekter, budgetter og ressourcer samt optimering af brugen af virksomhedens ressourcer.

Risikostyring

Identificer, mål og håndter forskellige risici, der kan påvirke en virksomheds økonomiske resultater og position. Funktionen hjælper virksomhedsledelsen med at vurdere potentielle risici og muligheder og træffe passende foranstaltninger for at minimere den negative indvirkning på virksomheden.

Scenarieanalyse

Vurder, hvordan forskellige scenarier kan påvirke en virksomheds økonomi. Ved at simulere forskellige scenarier kan man identificere potentielle risici og muligheder, der kan opstå i fremtiden, hvilket gør det muligt at træffe mere informerede beslutninger om virksomhedens finansielle strategi.