HjemSystemguidenOm osFor leverandører

Sammenlign Danmarks bedste KYC-systemer

Hvilket KYC-system skal jeg vælge?

KYC betyder "Know your customer" og handler om at have og få at vide, hvem ens kunder er for at forhindre eventuel svindel som fx hvidvask af penge. KYC er vigtig i blandt andet bankverdenen, hvor det er vigtigt at kende kundernes identitet, når de handler eller udfører transaktioner. Kendskab til kunden opnås ved blandt andet at foretage en vurdering af risici og ved at indsamle så meget relevant information som muligt om en kunde. For at opnå god viden og få hjælp til alt hvad KYC konceptet omfatter, kan du have et KYC system som hjælp. I denne sammenhæng nævnes også ofte AML-systemer som betyder anti-hvidvask og er dermed endnu mere specifikke på hvidvask. Systemerne kan ofte integreres i dine øvrige systemer og hjælper dig også med at holde styr på reglerne. BusinessWith lister de danske KYC-systemer, der er på markedet i dag, så du kan finde det bedste system til dig. Alt for en bedre overholdelseskontrol. Brug vores sammenligningsguide i dag til at finde det rigtige KYC-system til din virksomhed.

Hvorfor kende din kunde (KYC)?

I Danmark er en række virksomheder og brancher, såsom banker, spilleselskaber eller forsikringsselskaber, forpligtet til at følge hvidvaskloven og dermed stræbe efter kundernes bevidsthed. Det handler om at sikre, at kundens identitet er kendt ved at etablere et flow af kontroller og vide, hvad der kendetegner afvigelser. Dette er for at sikre, at der ikke er økonomisk bedrageri eller hvidvaskning af penge i omløb. For at opnå dette kan du med fordel have et KYC-system til at hjælpe dig. BusinessWith har samlet de KYC-systemer, der er tilgængelige på det danske marked - som kan hjælpe dig med at opnå det højest mulige kundekendskab. Velkommen til at bruge vores sammenligningstjeneste til at søge, sammenligne og derefter finde det bedste KYC-system til din virksomhed eller organisation.

Hvad er AML (anti-money laundering)?

Test systemguiden

Gør som 9000+ Nordiske virksomheder, lad vores algoritmer guide dig til det rigtige systemvalg.

Liste over 7 forskellige KYC-system

Sorter efter
Pingwire-logo

Pingwire

Pingwire

Pingwire er en cloud-baseret tjeneste, der hjælper virksomheder i deres arbejde med at imødegå og forhindre hvidvask, terrorfinansiering og bedrageri. Systemet omfatter både KYC og transaktionsovervågning i realtid. Risikoscoren udgør kernen i systemet og sikrer en risikobaseret tilgang i dit daglige arbejde, letter din rapportering og ved opfølgning af dine risici. En simpel integration giver dig...

Læs mere om Pingwire

Læs mere
Creditsafe

Creditsafe

Creditsafe

Creditsafe er en global virksomhed der tilbyder en IT løsning der går ind og hjælper din virksomhed med KYC og AML processer. Her får din virksomhed adgang til en verdensomfattende compliance-database der giver jer mulighed for at screene både lokale og internationale kunder. Med over 50 indbyggede risikokategorier, sikre du også at der dannes en fyldestgørende risikovurdering at nye kunder som si...

Læs mere om Creditsafe

Læs mere
Jumio-logo

Jumio

Jumio

Jumio er en AI-drevet løsning til identitetsbekræftelse og autentificering. Platformen er baseret på biometrisk teknologi til at verificere brugeridentiteter i realtid og forhindre økonomisk kriminalitet og hvidvaskning af penge.

Læs mere om Jumio

Læs mere

Automatiser dit verifikationsflow med Sumsub. Med Sumsubs digitale platform kan din virksomhed hurtigt og nemt bekræft dokumenter, få bevis for adresse, og udfører løbende bruger screening i forhold til globale overvågningslister, så du sikre din virksomhed mod svindel og hvidvask. Med et brugervenligt system kan du løbende udføre AML-overvågning af nuværende- og potentielt nye kunder. Udover at ...

Læs mere om KYC/AML service

Læs mere
Penneo

Penneo

Penneo

Her får i en platform der er genial til dokumenthåndtering, i og med at i gennem platformen både kan håndtere og administrere jeres dokumenter og samt indhente underskrifter digitalt. Platformen giver altså jer mulighed for at automatisere og effektivisere processerne omkring oprettelse, fremsendelse, underskrivelse og arkivering af dokumenter. Blandt platformens mange funktioner finde i blandt an...

Læs mere om Penneo

Læs mere
Stacc quesnay

Stacc quesnay

Stacc quesnay

Byg en standardiseret arbejdsproces og følg konstant med nye regler ved hjælp af Stacc quesnay. Systemet kan nemt integreres med allerede eksisterende systemer og realtidsdata for at få mest muligt ud af løsningen. Skab en livscyklus, der starter fra onboarding og ender i et sundt kundeforhold, der genererer indtægter for både virksomheden og kunden.

Læs mere om Stacc quesnay

Læs mere
Verified

Verified

Verified

En simpel e-underskrivningstjeneste er tilpasset til forskellige brancher. Indeholder API -integrationer og smarte former for at lette at få den digitale signatur.

Læs mere om Verified

Læs mere

Hvad er AML (anti-money laundering)?

For at bekæmpe forskellige former for hvidvask bruges forskellige AML-systemer, såsom KYC-systemer (know your customer). Dette for at opdage og forhindre hvidvaskning af penge. En vigtig del af dette er at have et godt kundekendskab for på et tidligt tidspunkt at se risici og træffe beslutninger og rette indsatsen mod hvidvask. AML, anti-hvidvaskning af penge, er i de senere år blevet mere og mere højt på dagsordenen for både lande og banker, ikke mindst i Danmark. Bekæmpelse af hvidvask og også finansiering af for eksempel terrorisme er et problem er et stort problem i samfundet - kilder hævder, at der hvert år i verden hvidvaskes penge op til to billioner dollars. Finansielle systemer skal være velstående, for at folk kan tjene deres øre. Dette omfatter et omfattende arbejde med bekæmpelse af hvidvaskning af penge. Er du nysgerrig efter, hvilke KYC-systemer der findes i dag? BusinessWith tilbyder en sammenligningsguide, hvor du nemt kan søge og sammenligne forskellige systemer, der virker for godt kundekendskab – kend din kunde. Begynd at læse, filtrere og sammenligne med os i dag.

Beskrivelse af produktets egenskaber

Ansættelse

Brug værktøjet til at etablere en sikker og gnidningsløs onboarding-proces for både virksomheden og klienten. Sikr vigtige kundeoplysninger gennem en brugervenlig tilgang.

API

API'er gør det muligt for systemet at interagere problemfrit med andre systemer i virksomheden, så data kan omdannes problemfrit til databaser og andre lagringssteder.

Automatiske meddelelser

Modtag automatisk besked og opdateringer om udvalgte begivenheder, så du hurtigt kan holde dig opdateret med de seneste nyheder.

Baggrundskontrol

Bruges til at gennemgå kundens tidligere historik, hvilket hjælper dig med at danne en klarere idé om, hvilken type kunde virksomheden har med at gøre.

ID identifikation

Identificer kunder ved hjælp af ID-identifikation for at sikre, at kunden er den, han/hun siger og undgå svindel.

Opdateringer i realtid

Ved løbende at overvåge kunderne og finde ud af de seneste handlinger, der er blevet foretaget, kan organisationen konstant arbejde aktivt med kundeforvaltning og handle hurtigt på problematiske handlinger.

PEP-identifikationer

PEP står for politisk udsatte personer, og PEP-identifikation hjælper således virksomheden med at identificere, om kunderne befinder sig i en politisk udsat position, hvilket kan være vigtigt i forbindelse med forretninger.

Risikovurderinger

En funktion, der vurderer kundernes risikoniveau og rangerer dem derefter. Dette øger bevidstheden om, hvilke kunder der kræver særlig opmærksomhed for at mindske risikoen for eventuelle problemer.

Se listen

Saml alle kunder på én overvågningsliste for hurtigt og nemt at se, hvordan kundebasen ser ud, og hvad der i øjeblikket er relevant for hver enkelt kunde.