Hvad skal jeg vide om PR-værktøjer?
Nutidens digitale PR-værktøjer kan være meget omfattende og indeholde stort set alt, hvad der skal til for at efterleve en velformuleret PR-strategi. Samtidig er der mindre værktøjer, der kun behandler dele af alle de spørgsmål og udfordringer, der stilles omkring public relations. Det er som sædvanligt dumt at bruge ressourcer på ting, der ikke er nødvendige, og derfor anbefaler vi, at du filtrerer nøje og afvejer dine behov. Tænk gerne langsigtet: Måske er der dele af PR-arbejdet, du ikke har udviklet i dag, men som du måske skal investere i senere hen. Små virksomheder er ofte kvikke, men i en stor organisation kan det tage tid at implementere nye værktøjer. Vær opmærksom på, at det kan være dyrt at investere i det forkerte program.
De fleste, hvis ikke alle, PR-værktøjer er online og i skyen. Du kan arbejde med dit værktøj på enhver enhed, og uanset hvor du er. Og uanset om du vil arbejde med et værktøj, der gør det meste for dig, endda digital distribution til værktøjets eget kontaktnetværk, eller et mindre omfattende PR-værktøj, er det vigtigt at vælge det rigtige. Høj prioritet for at levere stærk kommunikation er at finde den rigtige journalist til det rigtige budskab og at skabe pressemeddelelser, der skiller sig ud i den støj, der udgør mediets indbakke. Derudover er det en bonus at kunne gemme alle udsendelser i et professionelt presserum.
Du formulerer det rigtige budskab ved at lytte til, hvad der bliver sagt om din branche derude, især på sociale kanaler. PR-værktøjer gør det muligt at arbejde med social lytning på en måde, der er umulig uden et værktøj. Alle åbne kilder overvåges og mindsker risikoen for, at du træder forkert i din kommunikation. Udover det kan du også deltage i de samtaler, der føles vigtigst og interagere med dine kunder på de platforme, hvor de har valgt at være, og hvor de taler om dig. Og vi skal ikke glemme, hvad der kan være skræmmende nok, men åh så vigtigt: Analyse og statistik. Takket være de brugervenlige PR-værktøjer bliver det nemt at se, hvad der er en succes, og hvordan du kan finpudse din kommunikation for at få succes endnu bedre næste gang.
Held og lykke med at vælge PR-værktøjer. Vi hos BusinessWith hjælper dig med at sammenligne og finde det bedste værktøj lige til dig.