Vælg det rigtige system til afvigelseshåndtering

Afvigelseshåndtering er nødvendig i mange virksomheder for at holde styr på unormale hændelser, fejl og mangler. Moderne digitale systemer til afvigelsesstyring, nogle gange også kaldet "afvigelsesstyringssystemer", effektiviserer, indsamler statistik, rapporterer og genererer klare opfølgningsmuligheder. Et system til håndtering af afvigelser fra normen hjælper dig med at identificere kritiske punkter i forretningen, hvad enten det handler om økonomi, maskiner, patientstyring eller noget helt andet.

Afvigelseshåndtering er en vigtig del af systematisk kvalitetsarbejde. Ofte er det dog forbundet med udfordringer, fx i form af manglende indberetning og uklare ansvarsforhold. Det rigtige system, der matcher dine behov, kan hjælpe dig med at håndtere udfordringerne, så du lærer af det, der ikke burde være sket.

Fordi afvigelseshåndtering udføres i så mange forskellige brancher, er der en række forskellige systemer på markedet. Du skal derfor gå efter et system, der passer perfekt til din virksomhed. Tænk over, hvordan du vil håndtere afvigelser, og hvad du vil have ud af det.

Når du er klar, hjælper vi hos BusinessWith dig med at vælge det bedste system til din afvigelseshåndtering. Filtrer og søg via vores systemguide. Held og lykke!

Fem ting at overveje vedrørende afvigelseshåndtering

Lynguide

Liste over 14 forskellige Afvigelseshåndtering

Lynguide

Fem ting at overveje vedrørende afvigelseshåndtering

Afvigelseshåndtering er en selvfølge blandt mange virksomheder og vigtig for at indsamle erfaringer og sikre udvikling. BusinessWith har samlet fem punkter, der er vigtige at overveje, hvis du vil opnå succesfuldt arbejde med afvigelser.

  1. Brugerbarhed. Det skal være nemt at rapportere afvigelser. Et fleksibelt system med færdige skabeloner gør det nemmere for medarbejderne og mindsker risikoen for, at afvigelsesmelding lander mellem to stole.
  2. Support. Hvad der er nemt for en medarbejder, kan være en stor udfordring for en anden. Sørg for at have en støttefunktion tilgængelig til at støtte og hjælpe medarbejderne i tilfælde af vanskeligheder, samt coachingvideoer og tekster, der forklarer processerne.
  3. Tid. Sæt tid af til at håndtere resultatet af afvigelsesrapporterne. Mange systemer tilbyder gode statistiske data, som du kan lære meget af. Det kan dog tage tid at vænne sig til, men det burde passe ind i kalenderen.
  4. Mål. Det bør prioriteres højt, at alle i organisationen ved, hvorfor der foretages afvigelseshåndtering, og hvad målet er.
  5. Tilgængelighed. Cloud-baserede systemer, der findes på enhver enhed, er nemme at få adgang til. Takket være apps på telefoner og andre bærbare enheder er det nemt at rapportere en afvigelse, hvor og hvornår den opstår – og hurtigt både skrive om hændelsen og dokumentere den med kameraet.

BusinessWith hjælper dig med at vælge et system til håndtering af uoverensstemmelser. Begynd at sammenligne nu!

Beskrivelse af produktets egenskaber

API

Systemet kan integreres med andre eksisterende systemer, hvilket letter installationen/implementeringen af systemet.

GPS

Det er muligt at spore hændelser og rapporterede afvigelser til et specifikt sted på rapporteringstidspunktet.

Kvittering for læsning

Systemet giver mulighed for at se, hvem der har læst og fået adgang til oplysninger.

Meddelelser

Du får besked og får påmindelser om opdateringer eller for eksempel hvis noget efterlades uden opsyn.

Offline-administration

Systemet kan også bruges offline og uden netværksforbindelse.

Sagsbeskrivelse

Muligheden for at spore og vise ændringer og tidligere hændelser i en afvigelse eller rapport.

Sagsstatus

Evnen til at se og sætte forskellige statusser for forskellige anomalier eller rapporter. For eksempel kan en sag være "afventende" eller "afsluttet".

Skabeloner

Det er muligt at oprette eller få færdige skabeloner til håndtering af tilbagevendende afvigelser.

Støtte til billeder

Systemet har kapacitet og mulighed for at tilføje billeder til sagerne.