Sammenlign Danmarks bedste system til afvigelseshåndtering

Vælg det rigtige system til afvigelseshåndtering

Afvigelseshåndtering er nødvendig i mange virksomheder for at holde styr på unormale hændelser, fejl og mangler. Moderne digitale systemer til afvigelsesstyring, nogle gange også kaldet "afvigelsesstyringssystemer", effektiviserer, indsamler statistik, rapporterer og genererer klare opfølgningsmuligheder. Et system til håndtering af afvigelser fra normen hjælper dig med at identificere kritiske punkter i forretningen, hvad enten det handler om økonomi, maskiner, patientstyring eller noget helt andet.

Afvigelseshåndtering er en vigtig del af systematisk kvalitetsarbejde. Ofte er det dog forbundet med udfordringer, fx i form af manglende indberetning og uklare ansvarsforhold. Det rigtige system, der matcher dine behov, kan hjælpe dig med at håndtere udfordringerne, så du lærer af det, der ikke burde være sket.

Fordi afvigelseshåndtering udføres i så mange forskellige brancher, er der en række forskellige systemer på markedet. Du skal derfor gå efter et system, der passer perfekt til din virksomhed. Tænk over, hvordan du vil håndtere afvigelser, og hvad du vil have ud af det.

Når du er klar, hjælper vi hos BusinessWith dig med at vælge det bedste system til din afvigelseshåndtering. Filtrer og søg via vores systemguide. Held og lykke!

Fem ting at overveje vedrørende afvigelseshåndtering

Test systemguiden

Gør som 13000+ Nordiske virksomheder, lad vores algoritmer guide dig til det rigtige systemvalg.

Systemguiden

Lynguide

Liste over 13 forskellige Afvigelseshåndtering

Centuri fungerer som et knudepunkt for information der er oprettet og håndteret internt i virksomheden. Det hjælper dig med at finde og administrere information hurtigere, mindske arbejdet og sikre højere kvalitet. Platformen er fleksibel og let tilpasset til at understøtte dine arbejdsmetoder. Det er bygget på den nyeste teknologi inden for brugergrænseflader, mobilitet, integrationer og søgefun...Læs mere om Centuri

Dette system beskrives som værende meget brugervenligt, pålideligt og med fleksible, tilpasningsdygtige moduler til styring og kvalitetsarbejde. Vores system omfatter en af markedets bedste søgemaskiner som standard. Modulerne udgør et solidt fundament til støtte i en ISO-certificeringsproces. Sammen med vores procesværktøj udgør det et effektivt og brugervenligt system, der understøtter alle ISO...Læs mere om Datakvalitet

Koll 365 Management System er et nøglefærdigt kvalitetssystem i Microsoft 365 med fokus på brugervenlighed, der giver dig nem adgang til den rigtige information, uanset hvor du er - alt sammen til en fast månedlig pris. Med Koll 365 får du styr på dokumenter, flows og processer og sparer tid .Læs mere om Koll365

AM System er et cloud-baseret ledelsessystem, der forenkler kontrolprocessen for både små og store virksomheder. Ved hjælp af dokumentmodulet styrer du alle dine aftaler og dokumenter, mens sagsbehandlingsmodulet bidrager til en kontrolleret og intuitiv arbejdsgang for hver enkelt medarbejder. Alle medarbejdere har adgang til alle aktuelle oplysninger, der er relevante for deres rolle og kan dele ...Læs mere om AM system

Et webbaseret sagsbehandlingssystem, hvor du kan administrere sagen direkte på din mobil eller nemt trække rapporter ud. Anvendes af mange store virksomheder og kan konfigureres til at opfylde forskellige behov.Læs mere om CANEA Workflow

Med Digital-KLS online værktøj sikre du dig at din virksomheds dokumentation er opdateret og organiseret. værktøjet tilbyder en komplet løsning der løbende kan opdateres og kvalitetssikre jeres arbejde og produkter. Kvalitetsledelsessystem sikre både at der er fokus på afvigelseshåndtering og forbedringsstyring i din virksomhed.Læs mere om Digital KLS

Et sagssystem, der kan bruges til forskellige typer sager, såsom afvigelsesstyring, serviceopgaver og helpdesk. Moderne funktioner, der kan klippes for at imødekomme forskellige behovsbilleder.Læs mere om KEYnet ärendehantering

Ledoc er en dansk drevet platform der giver din virksomhed mulighed for at skabe et helhedsbillede af jeres afvigelser og samt håndtering af disse. Ved manuel registrering af afvigelser, reklamation og potentielle problemer systematisere Ledoc dataen og skaber indblik i din virksomheds potentiale. platformen giver også mulighed for at strømline interne processer ved at sætte deadlines samt udtræk ...Læs mere om Ledoc

MasterQms tilbyder et online ledelsessystem, der har fokus på brugervenlighed. Indbygget i systemet finder du b.la. et modul der arbejder med at effektivisere din virksomheds afvigelseshåndtering, ved gennem det indsamlede data at udarbejde grafer der hjælper med at danne overblik. yderligere rummer systemet også funktioner automatisere processer i din virksomhed som opgavefordeling og dokumenthån...Læs mere om MasterQMS

Microbizz tilbyder et system der fremmer fleksibilitet, og kan tilpasses din virksomhed og branche. Systemet hjælper med optimering af kvalitet, administration og workflow i din virksomhed. Med fokus på intern afvigelseshåndtering, tillader systemet blandt andet kontrol af tidsregistrering og indeholder kvalitetsskemaer der kan knyttes til bestemte opgaver. Med den online løsning kan medarbejder n...Læs mere om Microbizz

Quality process system er et it-værktøj fra Accuratech der primært henvender sig til virksomheder inden for fødevarebranchen. her bliver det gjort let at kvalitetssikre og øger fødevaresikkerheden i værdikæden. Udover at arbejde med procesflow, HACCP plan og kvalitetsregistrering, arbejder løsningen også med at lave risikoanalyse. Yderligere er afvigelseshåndtering også et modul i løsningenLæs mere om Quality Process System

Med SimplerQms får du en software der strømliner og automatisere undersøgelse af afvigelser i din virksomhed. Værktøjet hjælper din virksomhed med at effektivisere jeres afvigelsesbehandling, da den blandt andet automatisere indsamling af data, routing og opfølgning. Desuden arbejder softwaren også med aktiv forebyggelse ved hjælp af CAPA'er. Softwaren giver også mulighed for udtræk af data i en e...Læs mere om SimplerQMS

Trackwise Digital er et værktøj der sætter fokus på QMS procedure i din virksomhed. Herunder er der indbygget elementer som afvigelseshåndtering og kvalitetssikring, der går ind og effektivisere jeres arbejde ved at samle gennemgå jeres data og lavet et samlet overblik. Dette gøres blandt andet gennem en compliant management software der hjælper med at maximere kontrol, minimere risiko og forbedre...Læs mere om TrackWise

Lynguide

Fem ting at overveje vedrørende afvigelseshåndtering

Afvigelseshåndtering er en selvfølge blandt mange virksomheder og vigtig for at indsamle erfaringer og sikre udvikling. BusinessWith har samlet fem punkter, der er vigtige at overveje, hvis du vil opnå succesfuldt arbejde med afvigelser.

  1. Brugerbarhed. Det skal være nemt at rapportere afvigelser. Et fleksibelt system med færdige skabeloner gør det nemmere for medarbejderne og mindsker risikoen for, at afvigelsesmelding lander mellem to stole.
  2. Support. Hvad der er nemt for en medarbejder, kan være en stor udfordring for en anden. Sørg for at have en støttefunktion tilgængelig til at støtte og hjælpe medarbejderne i tilfælde af vanskeligheder, samt coachingvideoer og tekster, der forklarer processerne.
  3. Tid. Sæt tid af til at håndtere resultatet af afvigelsesrapporterne. Mange systemer tilbyder gode statistiske data, som du kan lære meget af. Det kan dog tage tid at vænne sig til, men det burde passe ind i kalenderen.
  4. Mål. Det bør prioriteres højt, at alle i organisationen ved, hvorfor der foretages afvigelseshåndtering, og hvad målet er.
  5. Tilgængelighed. Cloud-baserede systemer, der findes på enhver enhed, er nemme at få adgang til. Takket være apps på telefoner og andre bærbare enheder er det nemt at rapportere en afvigelse, hvor og hvornår den opstår – og hurtigt både skrive om hændelsen og dokumentere den med kameraet.

BusinessWith hjælper dig med at vælge et system til håndtering af uoverensstemmelser. Begynd at sammenligne nu!

Beskrivelse af produktets egenskaber

API

Systemet kan integreres med andre eksisterende systemer, hvilket letter installationen/implementeringen af systemet.

GPS

Det er muligt at spore hændelser og rapporterede afvigelser til et specifikt sted på rapporteringstidspunktet.

Kvittering for læsning

Systemet giver mulighed for at se, hvem der har læst og fået adgang til oplysninger.

Meddelelser

Du får besked og får påmindelser om opdateringer eller for eksempel hvis noget efterlades uden opsyn.

Offline-administration

Systemet kan også bruges offline og uden netværksforbindelse.

Sagsbeskrivelse

Muligheden for at spore og vise ændringer og tidligere hændelser i en afvigelse eller rapport.

Sagsstatus

Evnen til at se og sætte forskellige statusser for forskellige anomalier eller rapporter. For eksempel kan en sag være "afventende" eller "afsluttet".

Skabeloner

Det er muligt at oprette eller få færdige skabeloner til håndtering af tilbagevendende afvigelser.

Støtte til billeder

Systemet har kapacitet og mulighed for at tilføje billeder til sagerne.