Vælg det rigtige system til afvigelseshåndtering
Afvigelseshåndtering er nødvendig i mange virksomheder for at holde styr på unormale hændelser, fejl og mangler. Moderne digitale systemer til afvigelsesstyring, nogle gange også kaldet "afvigelsesstyringssystemer", effektiviserer, indsamler statistik, rapporterer og genererer klare opfølgningsmuligheder. Et system til håndtering af afvigelser fra normen hjælper dig med at identificere kritiske punkter i forretningen, hvad enten det handler om økonomi, maskiner, patientstyring eller noget helt andet.
Afvigelseshåndtering er en vigtig del af systematisk kvalitetsarbejde. Ofte er det dog forbundet med udfordringer, fx i form af manglende indberetning og uklare ansvarsforhold. Det rigtige system, der matcher dine behov, kan hjælpe dig med at håndtere udfordringerne, så du lærer af det, der ikke burde være sket.
Fordi afvigelseshåndtering udføres i så mange forskellige brancher, er der en række forskellige systemer på markedet. Du skal derfor gå efter et system, der passer perfekt til din virksomhed. Tænk over, hvordan du vil håndtere afvigelser, og hvad du vil have ud af det.
Når du er klar, hjælper vi hos BusinessWith dig med at vælge det bedste system til din afvigelseshåndtering. Filtrer og søg via vores systemguide. Held og lykke!
Lynguide
Relaterede kategorier til Afvigelseshåndtering
AfvigelseshåndteringHelpdesksystemKundeservicesystemSagsstyringssystemListe over 14 forskellige Afvigelseshåndtering
Lynguide
Fem ting at overveje vedrørende afvigelseshåndtering
Afvigelseshåndtering er en selvfølge blandt mange virksomheder og vigtig for at indsamle erfaringer og sikre udvikling. BusinessWith har samlet fem punkter, der er vigtige at overveje, hvis du vil opnå succesfuldt arbejde med afvigelser.
- Brugerbarhed. Det skal være nemt at rapportere afvigelser. Et fleksibelt system med færdige skabeloner gør det nemmere for medarbejderne og mindsker risikoen for, at afvigelsesmelding lander mellem to stole.
- Support. Hvad der er nemt for en medarbejder, kan være en stor udfordring for en anden. Sørg for at have en støttefunktion tilgængelig til at støtte og hjælpe medarbejderne i tilfælde af vanskeligheder, samt coachingvideoer og tekster, der forklarer processerne.
- Tid. Sæt tid af til at håndtere resultatet af afvigelsesrapporterne. Mange systemer tilbyder gode statistiske data, som du kan lære meget af. Det kan dog tage tid at vænne sig til, men det burde passe ind i kalenderen.
- Mål. Det bør prioriteres højt, at alle i organisationen ved, hvorfor der foretages afvigelseshåndtering, og hvad målet er.
- Tilgængelighed. Cloud-baserede systemer, der findes på enhver enhed, er nemme at få adgang til. Takket være apps på telefoner og andre bærbare enheder er det nemt at rapportere en afvigelse, hvor og hvornår den opstår – og hurtigt både skrive om hændelsen og dokumentere den med kameraet.
BusinessWith hjælper dig med at vælge et system til håndtering af uoverensstemmelser. Begynd at sammenligne nu!
Beskrivelse af produktets egenskaber
API
GPS
Kvittering for læsning
Meddelelser
Offline-administration
Sagsbeskrivelse
Sagsstatus
Skabeloner
Støtte til billeder