HjemSystemguidenOm osFor leverandører

Sammenlign Danmarks bedste KMA-værktøjer

Hvorfor har du brug for et KMA-system?

KMA står for kvalitet, miljø, arbejdsmiljø og handler om, hvordan man sikrer, at eksempelvis et byggeprojekt forløber på en sikker måde. Kvalitetssikring af et byggeprojekt er yderst vigtigt for at sikre, at planen bliver fulgt. Eksempler på, hvad der indgår i en KMA-plan er at sikre, at arbejdet med badeværelser forløber, som det skal, eller at kabler føres korrekt. Her foretager du blot løbende kontroller, såkaldte egenchecks. Risikovurdering vedrørende arbejdsmiljø og analyse eller plan vedrørende, hvordan ens projekt påvirker miljøet, indgår også i et KMA-system. Du bør derfor systematisk kunne demonstrere, at du har miljøarbejde.

Der er flere forskellige KMA-værktøjer på markedet i dag, som du kan sammenligne og kontrastere for at finde det system, der passer til det, du leder efter. BusinessWith lister de forskellige systemer, så du kan finde det bedste KMA-system til din virksomhed.

Hvad skal jeg kræve af et KMA-system?

KMA-systemer eller KMA-planer bruges således til at kvalitetssikre fx et byggeprojekt og gøre dokumentation så meget nemmere og hvor man kan sikre sig, at man følger ISO-standarder. Når du laver selvtjek, der er underskrevne, har tjeklister og diverse skemaer, bliver det nemt at følge arbejdets gang. KMA-værktøjet er også nyttigt til at registrere eventuelle uheld eller afvigelser.

KMA-systemerne er dit ledelsessystem som skal være din støtte i arbejdet med at forbedre forretningen ud fra aspekterne kvalitet, miljø og arbejdsmiljø. Når du leder efter et KMA-system, bør du finde det, der er så tæt på din virkelighed som muligt. Brugervenlighed er vigtig. Skal værktøjet være tilgængeligt som app på mobilen? Skal du integrere det med andre systemer? Hos os hos BusinessWith kan du nemt sammenligne KMA-systemer for at finde det bedste til netop din virksomhed. Velkommen til at bruge vores sammenligningsguide allerede i dag.

Hvorfor er kvalitet, miljø og arbejdsmiljø så vigtigt?

Test systemguiden

Gør som 9000+ Nordiske virksomheder, lad vores algoritmer guide dig til det rigtige systemvalg.

Liste over 5 forskellige KMA-værktøjer

Sorter efter
Centuri

Centuri

Centuri

Centuri fungerer som et knudepunkt for information der er oprettet og håndteret internt i virksomheden. Det hjælper dig med at finde og administrere information hurtigere, mindske arbejdet og sikre højere kvalitet. Platformen er fleksibel og let tilpasset til at understøtte dine arbejdsmetoder. Det er bygget på den nyeste teknologi inden for brugergrænseflader, mobilitet, integrationer og søgefun...

Læs mere om Centuri

Læs mere
Datakvalitet-logo

Datakvalitet

Datakvalitet

Dette system beskrives som værende meget brugervenligt, pålideligt og med fleksible, tilpasningsdygtige moduler til styring og kvalitetsarbejde. Vores system omfatter en af markedets bedste søgemaskiner som standard. Modulerne udgør et solidt fundament til støtte i en ISO-certificeringsproces. Sammen med vores procesværktøj udgør det et effektivt og brugervenligt system, der understøtter alle ISO...

Læs mere om Datakvalitet

Læs mere

Addsystems tilbyder en webplatform til ledelsessystemer, der føles rolige, sikre og effektive for brugeren at arbejde i. På den måde bliver det nemmere at samle hele organisationen i ét system med ISO, der virkelig gør en forskel. Det er også muligt at tilføje standardløsninger samt kundetilpasninger ud fra ændrede behov og ønsker.

Læs mere om Add Ledningssystem

Læs mere

SmartDok er et komplet rapporteringssystem for små og store bygge- og civilingeniørfirmaer. Alt fra tidsrapportering til maskinvedligeholdelse og KMA -dokumentation, du bliver samlet i en app. Med kunder i hele den nordiske region og over 70.000 aktive brugere er SmartDok den nordiske regions mest anvendte rapporteringssystem.

Læs mere om SmartDok

Læs mere
AM system

AM system

AM Hultdin system AB

AM System er et cloud-baseret ledelsessystem, der forenkler kontrolprocessen for både små og store virksomheder. Ved hjælp af dokumentmodulet styrer du alle dine aftaler og dokumenter, mens sagsbehandlingsmodulet bidrager til en kontrolleret og intuitiv arbejdsgang for hver enkelt medarbejder. Alle medarbejdere har adgang til alle aktuelle oplysninger, der er relevante for deres rolle og kan dele ...

Læs mere om AM system

Læs mere

Hvorfor er kvalitet, miljø og arbejdsmiljø så vigtigt?

Et KMA-værktøj er ofte integreret i virksomhedens styresystem og er en vigtig del af arbejdet med at sikre, at byggeprojekterne følger og overholder ISO-standarder. Kvalitetsarbejdet omfatter kvalitetssikring af selve udførelsen og leveringen, såsom at følge kundens ønsker og krav.

Miljøarbejdet har til formål at sikre, at virksomheder har et ansvar for at overholde miljølove og -regler. Derudover er det at arbejde for et så sikkert, sikkert og godt arbejdsmiljø som muligt, noget KMA-systemet også er med til at understøtte.

Kort sagt kan man sige, at KMA-systemet hjælper med både struktur og orden. Mange foretrækker at have et KMA-værktøj med færdige skabeloner, KMA-håndbog og risikoanalyser, som du selv kan redigere. Miljøkvalitets- og arbejdsmiljøpolitikker er et must for enhver virksomhed, der bygger eller udfører andre typer arbejde - BusinessWith hjælper dig med at finde det rigtige system. Velkommen til at sammenligne og vælge KPA-værktøjer i vores sammenligningsguide.

Beskrivelse af produktets egenskaber

Afvigelseshåndtering

I tilfælde af afvigelser i arbejdet kan disse dokumenteres, og status kan noteres og styres i systemet.

Dokumenthåndtering

Saml vigtige dokumenter digitalt og struktureret ét sted i systemet, og undgå unødig papirhåndtering.

Fotodokumentation

Giver mulighed for at dokumentere begivenheder eller forhold ved hjælp af fotos. Upload fotos i systemet og knyt dem til specifikke begivenheder for at opnå en mere detaljeret proces.

KMA-håndbog

En håndbog, der beskriver integrationen af kvalitet, miljø, sundhed og sikkerhed i systemet. Kan fungerer som en nyttig guide til, hvordan organisationen bør håndtere disse områder i sit arbejde.

Rapporter

Udarbejdelse og deling af rapporter med kolleger for at skabe en god forståelse af situationen i virksomheden.

Ressourcestyring

Styrer de forskellige ressourcer i organisationen. Med denne funktion kan virksomheder få et bedre overblik over, hvordan ressourcer forvaltes for at øge rentabiliteten, kvaliteten og reducere miljøbelastningen.

Sagsbehandling

Funktionen letter forvaltningen af de sager, der er aktuelle i organisationen, ved at samle dem og opdatere dem med den tilsvarende status for, hvor de befinder sig i processen.

Understøttelse af ISO-standarder

Systemet har de funktioner, der kræves for at muliggøre certificering af forskellige ISO-certifikater.

ÄTA-registrering

En funktion, der specifikt er rettet mod byggebranchen, og som giver virksomheden mulighed for at registrere potentielle ÄTA-tillæg.