Sammenlign Danmarks bedste AML-systemer

Hvordan skal jeg tænke på AML-systemer?

Er det tid til at investere i et anti-hvidvasksystem (AML-system)? Hos BusinessWith har vi kortlagt 14 forskellige AMS-systemer, der er tilgængelige på det dannske marked, så du får hjælp til at bekæmpe eventuel økonomisk kriminalitet ved først at sammenligne, hvilket system der passer til dig. Systemerne beskytter dig mod forskellige økonomiske svindel og flere er cloud-baserede og skalerbare. Tjenesterne i dag er ofte meget brugervenlige og giver dig og dine tilstrækkelig beskyttelse, hvor du får et godt kundekendskab og kan imødegå hvidvask og svindel gennem smarte algoritmer. Mange gange kan systemerne integreres med andre systemer og tjenester, som du bruger. Anti-hvidvaskreglerne er noget, der hjælper både banker og forskellige finansielle virksomheder med at automatisere de processer og kontroller, der skal bekæmpe hvidvask. Finanstilsynet har ansvaret for, at reglerne følges.

Hvordan skal jeg vælge et AML-system?

Administrer overvågningslister, overvågning af transaktioner og baggrundsinformation, samt indikation af, hvornår noget ikke virker rigtigt. AML-systemerne i dag er meget smarte og kan ofte tilpasses fuldt ud efter de behov du har. Hvorfor ikke tilpasse og få et system, der passer perfekt til virksomheden? Mange systemer er i dag også skalerbare, hvilket kan være godt at tænke på, hvis man som virksomhed eller organisation er i vækst. Du skal dog huske på, at du uanset system altid skal sørge for, at det føles brugervenligt, og at de, der til dagligt skal sidde med systemet, virkelig sætter pris på de funktioner, der er til rådighed. Integrering af systemet med dine egne forretningsprocesser og også et plus. Hos BusinessWith har vi kortlagt de mest populære og bedste AML-systemer i Danmark i dag. Brug vores sammenligningsguide til præcist at sammenligne systemer - og til sidst at finde det anti-pengevaskesystem, der passer bedst til virksomheden. Vi er her for at støtte dig, hvis du har spørgsmål.

Hvad skal jeg vide om hvidvaskloven?

Lynguide

Liste over 15 forskellige AML-system

Lynguide

Hvad skal jeg vide om hvidvaskloven?

I Danmark er det en lov, at alle banker, forsikringsselskaber og andre skal overholde hvidvaskloven og finansiering af terrorisme. Det betyder, at du skal træffe foranstaltninger, hvis du har mistanke om, at penge bliver brugt forkert, samt etablere rutiner og processer, der sikrer, at der ikke bliver snydt helt fra begyndelsen. Danmark skal overholde EU's hvidvaskdirektiv, men regler til bekæmpelse af hvidvask findes over hele verden. En grundlæggende foranstaltning til at imødegå hvidvask er blot at spørge kunderne, hvor pengene kommer fra, og at de kan fremvise dokumenter, der beviser pengenes oprindelse.

Men hvordan arbejder man med dette på en smart måde? Det, du har brug for, er et AMS-system, altså et anti-pengelandingssystem, som hjælper dig og dine med at sikre, at der ikke udføres hvidvask eller bedrageri. BusinessWith hjælper dig med at finde det rigtige system på markedet i dag. Hos os kan du nemt sammenligne de forskellige AMS-systemer mod hinanden, for at finde det bedste AML-system til dig. Tøv heller ikke med at kontakte os, hvis du ønsker mere råd og vejledning. Vi har mange års erfaring med at guide vores kunder gennem systemjunglen – velkommen til os med dine spørgsmål.

Beskrivelse af produktets egenskaber

AI-implementeringer

AI-implementering fungerer som en digital assistent, der hjælper brugeren med at automatisere gentagne processer, der kan være ressource- og tidskrævende. Funktionen kan også forbedre kundekendskabet og hjælpe med forskellige kundeprocesser, hvilket gør det muligt at udføre dem både hurtigere og mere præcist. AI-funktionalitet kan integreres i mange forskellige processer inden for systemet.

Due diligence

Funktionen gør det muligt for en organisation at opbygge og styrke sin viden om kunderne og deres forhold, hvilket bør gøre det mere vanskeligt for potentielle kunder at bruge virksomheden til hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme. I praksis betyder det, at systemet understøtter sikker levering af kundens personlige data og kopier af officielle ID-dokumenter.

Dynamisk vurdering af kunderisici og scorekort

Dynamisk risikovurdering af kunder er en smart funktion, der anvender AI og maskinlæring. Ved at tildele specifikke aktiviteter særlige risikopunkter kan brugeren følge op og via risikoanalyser træffe sikre og hurtige beslutninger om kundernes aktiviteter og reducere kontrolbyrden.

Identitetsbekræftelse

Identitetsbekræftelse giver brugeren mulighed for nemt at bekræfte forskellige personers identitet på baggrund af en række forskellige data. Funktionen giver bl.a. brugeren mulighed for at føre forskellige registre og kategorisere disse afhængigt af risikoniveauet og overvåge disse ud fra forskellige kriterier. Funktionen kan også automatisk indsamle tekniske oplysninger om disse brugere, som kan logges og gemmes i forskellige registre.

Lovpligtig rapportering

Funktionen giver brugeren mulighed for automatisk at generere rapporter, der opfylder myndighedernes krav, og som kan indsendes ved indberetning af særlige hændelser eller begivenheder. Som følge heraf reducerer funktionen de omkostninger og tid, det tager at udveksle data med myndighedernes forskellige portaler.

Screening af sanktioner

Overvågning af sanktioner er et værktøj, der hjælper brugeren med aktivt at forhindre handel med enkeltpersoner, grupper, organisationer eller lande, der er underlagt restriktioner. Funktionen giver værdifuld indsigt og operere i baggrunden.

Screening af transaktioner

Transaktionsovervågning er en funktion, der løbende overvåger kundens transaktioner både i realtid og med tilbagevirkende kraft for at opdage tendenser og markere unormal aktivitet. Transaktionskontrol er et vigtigt værktøj for organisationer da det hjælper med at udvide deres generelle kundekendskab.

Undersøgelsesværktøjer

Vores undersøgelsesværktøj gør det nemt for brugeren at undersøge forskellige hændelser effektivt. Smart rapportering, der inkluderer værdifulde dataindsigter, kan sammenkæde og præsentere forskellige hændelser. Dette giver brugeren et samlet overblik over en bestemt kunde og giver mulighed for at dykke ned i specifikke datapunkter på et mere detaljeret niveau.