Hvorfor skal min virksomhed have et bookingsystem?

Tandlæge, sommerhus, camping, frisør, hotel og restaurant. Markedet for bookingsystemer er eksploderet de seneste år, og er efterhånden noget, som mange kunder forventer, når de bestiller tid eller service. Mange forskellige firmaer har brug for et system, hvor kunden kan bestille tid i kalenderen til massage eller klipning og se prisen – eller hotelgæster, der ønsker at booke et værelse uden at skulle ringe til nogen. At lade dine kunder selv booke, hvilke tjenester de ønsker fra dig, og hvornår - er en bekvem måde at spare tid på din administration. Samtidig stiger kundetilfredsheden ofte takket være, at kunden kan træffe deres egne valg, uden mellemled og manuelle indgreb fra din side.

Tænk bare på, hvordan du gør, når du booker et hotel eller en restaurant. Det er sikkert glat og nemt, når der er mulighed for at bestille dato, antal pladser eller udfylde dine ønsker om ankomst eller hvorfor ikke glutenallergi? Derudover er det en anden fordel ved at tilbyde dine kunder et bookingsystem at kunne foretage reservationer, når du vil, på alle tidspunkter af døgnet. På den måde kan du øge salget, da bookingerne ikke er afhængige af, at der er nogen hos dig for at modtage opkald om bookinger på telefonen.

At vælge det rigtige bookingsystem til din virksomhed er vigtigt, da det handler om brugervenlighed og at sikre, at systemet virkelig er designet til at dække de behov, du har. De fleste systemer i dag er dog nemme at bruge, men der er funktioner, der er forskellige – så tænk over, hvad du leder efter, når du begynder at sammenligne og lede efter det bedste system for dig. Den bedste måde at starte din evalueringsproces på er først at tænke på din målgruppe. Foretrækker din målgruppe at navigere med deres mobiltelefon? Skal bookingsystemet være koblet til sociale medier, for det er der, man har følgere og kunder? Vil du være i stand til at modtage betalinger online eller ej? Har du brug for en app? Skal systemet tilpasses, og hvor meget support og træning har du brug for?

Start med først at forstå, hvilke behov du har både internt og eksternt. Allerede klar med det, du har brug for? Så er du velkommen til at sammenligne forskellige bookingsystemer direkte hos os hos BusinessWith. Her kan du nemt filtrere på de funktioner du ønsker og kan læse mere om de systemer, der er på markedet i dag.

Hvad skal jeg kræve af et bookingsystem?

Lynguide

Liste over 14 forskellige Bookingsystem

Lynguide

Hvad skal jeg kræve af et bookingsystem?

Det du skal kræve af et bookingsystem er, at det skal være nemt at bruge for dig som virksomhed, men frem for alt for kunden. Et bookingsystem, der kæmper eller en bookingformular, der er svær at udfylde, kan betyde tabt forretning. Vær derfor omhyggelig med dit valg – sørg for at det bookingsystem du har kan bruges på en tilfredsstillende måde. At teste et system i praksis i et par uger og derefter evaluere, er en smart vej at gå. Så ved du, hvordan det fungerer i skarp tilstand.

Et godt bookingsystem automatiserer dine bookinger og reducerer al unødvendig administration. Det skal derfor være tidseffektivt. Tænk over hvilke funktioner du leder efter? Driver du en hvilken som helst form for skønhedssalon, så er det måske vigtigt for dig, at kunden selv skal kunne vælge, hvem han eller hun vil have ydelsen udført af. Ønsker du, at bookingsystemet sender SMS-påmindelser eller påmindelsesmails? Hvad gør kunden, hvis han eller hun ønsker at afbestille eller ombooke? Skal systemet integreres i dine andre systemer? Vil du have en booking-app, der er tilpasset?

Dine krav kan afvige fra andres, afhængigt af hvilken type virksomhed du driver. En god måde at starte på er at skrive en kravspecifikation og derefter begynde at sammenligne systemer for at finde det bedste for dig. Forlang dog altid at modtage support og træning fra din tiltænkte leverandør. Måske kan din systemleverandør også give dig nyttige tips til, hvordan du bedst bruger systemet?

Din vej til det rigtige bookingsystem går via BusinessWith. Vi har samlet et udvalg af systemer på markedet, så du nemt kan sammenligne, vælge og finde det bedste system til dig og din virksomhed. Brug vores sammenligningsguide – og glæd dig til en fremtid med enkle og smidige bookinger fra dine kunder.

Beskrivelse af produktets egenskaber

Automatiske påmindelser via SMS og e-mail

Automatiske påmindelser er nyttige til at reducere antallet af udeblivelser og kan også spare tid, da det ikke kræver ekstra arbejde at udføre dem.

Betalingsfunktion

Betalingsfunktionen gør det muligt for brugeren at opkræve betaling i bookingsystemet, hvilket betyder, at et eksternt betalingssystem ikke er nødvendigt.

Booking af konferencer og arrangementer

Bookingsystemet er specialiseret til booking af konferencer og events.

Branchemæssigt fokus hotel og restaurant

Booking systemet er specialiseret til hotel- og restaurationsbranchen.

Fokus på skønhedsindustrien

Bookingsystemet er specialiseret til skønhedsbranchen.

Gebyr ved udeblivelse

I tilfælde af udeblivelse uden afbestilling kan operatøren automatisk debitere kunden, hvilket både fraråder udeblivelse og genererer indtægter.

Gruppebooking

Tilføj en reservation, der kan planlægges af mere end én deltager

Integrerbart system

Systemet kan nemt integreres med andre systemer i virksomheden. Denne funktion kan f.eks. være nyttig ved integration med ERP-systemer.

Krypterede oplysninger

Oplysningerne i bookingsystemet håndteres sikkert, uden risiko for offentliggørelse og i overensstemmelse med GDPR.

Kunderegister

Ved at oprette et kunderegister kan organisationen samle alle kunder på en enkelt platform og skabe et godt overblik over kundebasen.

Markedsplads for virksomheder

Ved at samle brugerne af bookingsystemet på én central markedsplads får virksomheden eksponering over for de kunder, der benytter systemet til at foretage deres bookinger.

Statistik og rapporter

Statistikker og rapporter er et godt redskab til at analysere organisationens aktiviteter og bemærke potentielle udviklingsområder.