Hvad er customer success egentlig?
Customer succes - eller kundesucces - handler om at sikre, at dine eksisterende kunder oplever fremgang og succes på grund af de produkter eller tjenester, du sælger dem. At være customer succes manager - eller kundesucceschef - handler altså kort sagt om kundefastholdelse. Når I hjælper kunderne til at nå deres mål, kvitterer de med at være loyale og forblive kunder hos jer. Det indebærer både at man skaber værdi for kunderne på forskellige måder og plejer kundeforholdet generelt. Det modsatte fører til kundetab (churn). Men findes der et system eller en platform, der kan hjælpe med at oparbejde kundesucces?
Svaret er - ja! Et salgsstøttesystem eller 'customer succes software' hjælper dig med at analysere dine kunders tilfredshed og identificere, hvornår der er et problem, der skal løses, så du ikke risikerer kundetab. Hvor tilfredse dine kunder er med det produkt eller den tjenesteydelse, de køber hos dig, afhænger helt af, hvor succesfuld du er. Deres succes er med andre ord din succes, og derfor er det klogt at have et system, som kan hjælpe dig med at analysere og forudsige adfærd, følelser og oplevelser knyttet til dine produkter eller tjenester. Så ud over at sørge for at have en god, løbende dialog med dine kunder, er det en god idé at bruge et customer support system, der fortæller, hvordan det går med dine kunder og hjælper dig med at pleje dine kunderelationer.
Hos BusinessWith viser vi dig de salgsstøttesystemer, der findes på markedet. Filtrer, læs og spørg gerne, hvis du vil have flere råd om, hvordan din virksomhed kan arbejde med kundesucces. Få hjælp fra sammenligningsguiden, der gør det nemmere at vælge det rigtige værktøj til din organisation.
Test systemguiden
Gør som 13000+ Nordiske virksomheder, lad vores algoritmer guide dig til det rigtige systemvalg.
Systemguiden
Lynguide
Liste over 16 forskellige Customer Success system
Membrain er netop det CRM-system og den salgsstøtte, som dine sælgere har længtes efter. Hele vejen fra prospektering til kundesucces. Membrain henvender sig til B2B virksomheder, der arbejder med komplekst salg, og som sigter mod øget vækst. Fokusset i Membrain er på at understøtte, tilskynde og skabe succesfulde salgsprocesser fremfor at logge data bagefter. Membrain er baseret på en procestilga...Læs mere om Membrain
Optimisely lader virksomheden holde styr på alle sine websteder på en omfattende platform, der giver en klarere oversigt og enklere analyse af virksomhedens e-handel.Læs mere om Optimizely
Amity holder dit kundesuccesteam opdateret og informeret om kundernes behov og risici. Med deres patenterede smartplaybøger får du værktøjer til at tage den rigtige beslutning på det rigtige tidspunkt.Læs mere om Amity
Churnzero hjælper dig med nøjagtigt, hvad navnet antyder. Churnzero giver dig risikoanalyser for kunder, der kan være i fare for tab. Churnzero leveres med råd og lettere tilgang til at opretholde disse med sine smarte algoritmer.Læs mere om ChurnZero
Klientsuccess er et glat og effektivt system til styring af kundesucces. Med integrationer med dine mest almindelige apps og systemer forbinder du alle kanaler til lettere at styre kommunikation og problemløsning for dine kunder.Læs mere om ClientSuccess
Custify er et inutivt system til kundesucces, der giver et godt overblik med sit kunde 360Læs mere om Custify
Frisk succes tilbyder et CS -system til at identificere risici fra dine kunder. Dette muliggør hurtigere og mere produktiv håndtering af nye eller problemer længe før de bliver et problem for din virksomhed.Læs mere om Freshsuccess
Front er en kundesuccesplatform, der hjælper dig med al kommunikation med kunderne. Tilslut mail og sager for at få et bedre overblik, som dine kunders har brug for. Med sine funktioner såsom Synced Mail og integreringbarhed med CRM -systemer kan det ikke være glattere.Læs mere om Front
Gainsight er et kundesuccessystem, der tilbyder en komplet løsning til alt, hvad der har at gøre med kunder og kundetilfredshed. Klare og hurtige analyser og rapporter giver dig materiale som grundlag for at nærme sig den rigtige håndtering af kundernes behov.Læs mere om Gainsight
Planhat er en portal til at skabe en hurtigere forbindelse mellem din virksomhed og dine kunder. Softwaren tilbyder kommunale løsninger og analyser for at holde styr på dine kunders kundesundhedsresultater. Disse kan du også ændre parametrene på sig selv for at blive bedre tilpasset dine behov.Læs mere om Planhat
SmartKarot hjælper dig med at reducere kunderetab og øge indtægterne fra allerede eksisterende kunder. Hold styr på NP'er, kundesundhedsresultater og alle andre relevante data for at møde kunder med det bedste, du kan tilbyde.Læs mere om SmartKarrot
Stamp er et kundesuccesværktøj, der analyserer, hvordan din virksomhed imødekommer kundernes behov og krav. Gennem data kan Stamp tilbyde en kundesundhedsscore eller sin egen algoritme værktøjer til at analysere kundernes risici og behov. Med samlede integrationsmuligheder for at sætte flere systemer til at arbejde sammen, alt sammen for at gøre det glattere end nogensinde.Læs mere om STAMP
Strikedeck leverer et CS-system, der tilbyder CSM-dashboard, kunde 360, kundesundhed og meget mere. Dette er for at få den bedste oversigt over dine kunders behov og problemer.Læs mere om Strikedeck
Totango er et CS -system, der leverer alle de funktioner, du har brug for til effektive kundeforhold. Med funktioner som analyser og styringsnotater risikerer du ikke at gå glip af kunder, der har særlige behov. Hvis du ikke har din egen kundesucceschef, kan Totango tilbyde en efter dine behov.Læs mere om Totango
Useriq er et værktøj til din kundesuccesafdeling. Med Useriq kan du tage databaserede beslutninger, og der er også et værktøj til kundeengagement til at analysere dine kunders NP'er.Læs mere om UserIQ
Zendesk er et af verdens største helpdesk-systemer og tilbyder et komplet kundeservicesystem til virksomheder i alle størrelser. Med funktioner som færdige svarskabeloner, chatfunktion i realtid og selvhjælpsportal.Læs mere om Zendesk
Lynguide
Tre tips til, hvordan du lykkes med kunde succes
Overvejer du at investere i et salgssupportsystem, som sikrer, at I ikke risikerer tab af kunder? Er du nysgerrig på, om det kunne være en god idé at ansætte en kundesucceschef, der udelukkende arbejder med kundetilfredshed? Hvilken
udfordringer giver det?
BusinessWith giver dig fem tips til, hvordan du får succes med kundernes succes:
1. Hør.
For virkelig at forstå dine kunders behov og ønsker, skal du kunne lytte. Hvad kan de lide ved dine produkter eller tjenester? Hvad ønsker de at opnå ved brugen af dem? Vær lydhør.
2. Skab personlige relationer.
Dialog og relationer betyder alt for opnåelsen af kundesucces. Dit hovedmål er, at dine kunder bliver tilfredse. For virkelig at forstå, hvad der gør dem glade og succesrige, bør du skabe et langsigtet og loyalt forhold til dem.
3. Arbejd med data og AI.
Den personlige relation er det vigtigste – men ved hjælp af data, kunstig intelligens og et godt salgsstøttesystem kan du arbejde både mere strategisk og smartere. Med et godt værktøj kan du f.eks. forudse dine kunders behov og handle i tide. Det effektiviserer arbejdet med kundepleje markant.
Du kan finde et customer succes system eller salgsstøttesystem direkte i BusinessWiths sammenligningsguide. Filtrer og kortlæg, hvilke funktioner du er nysgerrig efter at vide mere om, og læs mere her på siden. Din vej til det perfekte system begynder hos os!