Hvad er customer success egentlig?
Customer succes - eller kundesucces - handler om at sikre, at dine eksisterende kunder oplever fremgang og succes på grund af de produkter eller tjenester, du sælger dem. At være customer succes manager - eller kundesucceschef - handler altså kort sagt om kundefastholdelse. Når I hjælper kunderne til at nå deres mål, kvitterer de med at være loyale og forblive kunder hos jer. Det indebærer både at man skaber værdi for kunderne på forskellige måder og plejer kundeforholdet generelt. Det modsatte fører til kundetab (churn). Men findes der et system eller en platform, der kan hjælpe med at oparbejde kundesucces?
Svaret er - ja! Et salgsstøttesystem eller 'customer succes software' hjælper dig med at analysere dine kunders tilfredshed og identificere, hvornår der er et problem, der skal løses, så du ikke risikerer kundetab. Hvor tilfredse dine kunder er med det produkt eller den tjenesteydelse, de køber hos dig, afhænger helt af, hvor succesfuld du er. Deres succes er med andre ord din succes, og derfor er det klogt at have et system, som kan hjælpe dig med at analysere og forudsige adfærd, følelser og oplevelser knyttet til dine produkter eller tjenester. Så ud over at sørge for at have en god, løbende dialog med dine kunder, er det en god idé at bruge et customer support system, der fortæller, hvordan det går med dine kunder og hjælper dig med at pleje dine kunderelationer.
Hos BusinessWith viser vi dig de salgsstøttesystemer, der findes på markedet. Filtrer, læs og spørg gerne, hvis du vil have flere råd om, hvordan din virksomhed kan arbejde med kundesucces. Få hjælp fra sammenligningsguiden, der gør det nemmere at vælge det rigtige værktøj til din organisation.
Lynguide
Liste over 16 forskellige Kundesystem
Lynguide
Tre tips til, hvordan du lykkes med kunde succes
Overvejer du at investere i et salgssupportsystem, som sikrer, at I ikke risikerer tab af kunder? Er du nysgerrig på, om det kunne være en god idé at ansætte en kundesucceschef, der udelukkende arbejder med kundetilfredshed? Hvilken
udfordringer giver det?
BusinessWith giver dig fem tips til, hvordan du får succes med kundernes succes:
1. Hør.
For virkelig at forstå dine kunders behov og ønsker, skal du kunne lytte. Hvad kan de lide ved dine produkter eller tjenester? Hvad ønsker de at opnå ved brugen af dem? Vær lydhør.
2. Skab personlige relationer.
Dialog og relationer betyder alt for opnåelsen af kundesucces. Dit hovedmål er, at dine kunder bliver tilfredse. For virkelig at forstå, hvad der gør dem glade og succesrige, bør du skabe et langsigtet og loyalt forhold til dem.
3. Arbejd med data og AI.
Den personlige relation er det vigtigste – men ved hjælp af data, kunstig intelligens og et godt salgsstøttesystem kan du arbejde både mere strategisk og smartere. Med et godt værktøj kan du f.eks. forudse dine kunders behov og handle i tide. Det effektiviserer arbejdet med kundepleje markant.
Du kan finde et customer succes system eller salgsstøttesystem direkte i BusinessWiths sammenligningsguide. Filtrer og kortlæg, hvilke funktioner du er nysgerrig efter at vide mere om, og læs mere her på siden. Din vej til det perfekte system begynder hos os!