Hur kommer jag igång med e-postmarknadsföring?
At investere i et system til markedsføring via e-mail er en meget effektiv måde at vedligeholde og styrke relationen til dine kunder. For at det skal fungere så optimalt som muligt, så dine automatiske nyhedsbreve læses af modtagerne, bør du bruge noget tid på at udvikle indhold, som læserne føler, de har gavn af. Men hvordan kommer man egentlig i gang med e-mail markedsføring, og hvad er vigtigt at tænke på?
Det første, du skal være opmærksom på, om dine kunder synes, det er i orden, at modtage denne form for kommunikation. De skal ifølge loven om GDPR have givet samtykke, før du må sende mails til dem. Du kan få samtykke ved f.eks. at sende en mail fra en fordels- eller kundeklub, hvor det oplyses, at kunden gennem sit medlemskab i klubben vil modtage tilbud og nyhedsbreve på e-mail. Du kender det sikkert fra, når du selv har foretaget onlinekøb, og du bliver bedt om at sætte kryds (eller der allerede er sat kryds) i et felt, hvor du giver tilladelse til, at virksomheden sender dig e-mails med nyheder og tilbud. Når du har fået samtykke, kan du gå i gang med din e-mail markedsføring. Den nemmeste måde at udsende og efterfølgende måle effekten af dine emails er at bruge et værktøj til at holde styr på udsendelser, følge med i hvem der åbner emailen og oprette lister og filtre. BusinessWith hjælper dig med at sammenligne og vælge det bedste værktøj til e-mail markedsføring på markedet. Begynd at sammenligne værktøjer og læs anmeldelser om forskellige leverandører med det samme - lige her!
Lynguide
Liste over 15 forskellige E-mail markedsføring
Lynguide
Hvilket e-mailværktøj skal jeg satse på?
E-mail markedsføring er en meget populær metode til at skabe og vedligeholde relationer med ens kunder. Samtidig med at du udsender information, som kunden kan bruge, promoverer du din virksomhed og styrker dit brand. At sende automatiserede nyhedsbreve og arbejde med indholdet er derfor ikke bare sjovt. Du kan også effektivt måle effekten af din markedsføring f.eks. gennem antallet af åbnede e-mails, og du kan filtrere og sortere udsendelser efter kundetype. Ved at markedsføre jer selv og jeres produkter via e-mail kan I også indsamle værdifulde oplysninger om jeres kunder - f.eks. hvad for noget indhold de er interessrede i, hvilket gør det nemmere at skræddersy nye kampagner og udsendelser.
Men behøver du sidde med kundelister nedskrevet i et Word-dokument? Åh nej! Der er flere virkelig smarte værktøjer til e-mail markedsføring på markedet i dag, som kan hjælpe dig i gang. Vælg et e-mailværktøj eller en e-mail markedsføringsplatform, der passer til dine behov og din virksomhed. Har du en mindre virksomhed? Så start evt. med at prøve et af de gratis e-mail værktøjer på markedet, som ofte kan bruges til et afgrænset antal kunder, for at teste det og se, hvad dit behov er. Ønsker du at få adgang til flere smarte funktioner eller få en skræddersyet løsning, der gør, at nyhedsbrevets er i overensstemmelse med jeres grafiska profil, findes der andre værktøjer. Begynd at læse og sammenligne værktøjer med BusinessWiths sammenligningstjeneste og vælg derefter dit værktøj. Held og lykke med din e-mail markedsføring!