CRM-systemer og salgsstøtte

Et CRM-system bruges til at støtte effektivt op om salg i virksomheden. Det hele går ud på at kunne styre salgsprocessen så effektivt som muligt. CRM-systemet hjælper dig fx med at beholde dine eksisterende kunder, men bruges også til at finde nye kunder, følge salget og administrere de forskellige salgskonti. Alt sammen for at få kontrol over, hvad du sælger, til hvem, og hvordan du sælger endnu flere produkter og tjenester. For salgsafdelingen har CRM-systemet mange fordele, fx prospekteringsværktøjet, der hjælper dig med at finde nye, potentielle kunder, og salgssupport, der kan analysere kundedata og kategorisere både kundeemner og kunder. For en sælger, der ofte er ude af huset, er tilgængelighed og fleksibilitet to vigtige parametre ved brug af CRM i marken.

Der findes en række CRM-systemer på markedet i dag. Et godt tip når du skal vælge system er at lade sælgerne selv være med og vurdere de forskellige systemer og deres funktioner. Dit valg af system afhænger af, hvilket budget I har, hvad du ønsker at forbedre ved dit nuværende salg, og om systemet skal være cloud-baseret (en Saas-løsning), eller du foretrækker at systemet ligger på jeres egne server. Vil du tilpasse ned til mindste detalje eller er det nok, at salgsstøttesystemet er branchespecifikt?

BusinessWiths sammenligningstjeneste hjælper dig med at filtrere på bl.a udbydere, der har funktioner som e-mail-kampagner, prospect management - eller mere avanceret - marketing automation og salgstavler. Brug vores smarte filterfunktion til at finde det eller de systemer, der passer bedst til jeres mål og forventninger.

Vilka säljstödsystem

Vilka säljstödsystem

Der er en række udvælgelseskriterier, som du bør tage højde for, når du skal vælge salgssupport og CRM-systemer til field sale. Hos BusinessWith anbefaler vi, at du gennemgår hvilke funktioner, du har brug for, og tænker over, hvad du vil have ud af CRM-systemet til field sale. Det er vigtigt at finde en leverandør, der sikrer, at implementeringen bliver så smidig som muligt, og at du kan integrere de funktioner, du brug for. Tjek derfor integrationskapacitet og muligheder? Har du brug for avancerede funktioner, såsom en salgstavle eller mulighed for marketing automation? Ønsker du at integrere dit CRM system med din kalender, så du kan udsende invitationer?

Brugervenlighed er et nøgleord, når det kommer til hvilken som helst type systemer, især for dem, der arbejder i marken. Datasikkerhed er også utrolig vigtig, da der vil være enormt værdifulde og kritiske data i dit CRM-system. Hvordan opbevares disse data? Det er et vigtigt spørgsmål at stille den leverandør, du overvejer at bruge.

De cloud-baserede CRM-systemer bliver mere og mere almindelige, så det er ogeå noget, du bør inkludere i din udvælgelsesproces. Vil du have alt i skyen? Der er fordele og ulemper både ved at have alt på sin egen server eller alt i skyen. Har I en it-afdeling, så spørg dem til råds, før du træffer beslutninger om valg af CRM.

Vil du have endnu flere tips og råd om CRM-systemer? BusinessWith sammenligningsservice hjælper dig med at filtrere, sammenligne og vælge CRM-systemet der passer dig.

Beskrivelse af produktets egenskaber

Administrer kundeemner

Administrér igangværende salg og få et overblik over tidligere kundeinteraktioner med din virksomhed. Analyser potentielle kunders profil og kendskab til din virksomhed.

Budgetoverslag

Baseret på salg, arbejdstimer og andre udgifter kan systemet give en prognose på de forventede resultater. Dette giver et overblik over, hvordan salgsmedarbejderne præsterer i forhold til deres mål og budgetter og skaber dermed større indsigt i virksomhedens fremtid.

Forvaltning af territorier

Opdel geografiske områder og tildel dem til arbejdsholdene. Tilføj specifikke opgaver og noter baseret på placeringen.

Overførsel af data

Du kan eksportere og importere data fra andre programmer eller scanne dokumenter og tilføje dem til appen. Dette muliggør tidsbesparelse og lettere håndtering af opgaver som bogføring osv.

Personlige profiler

Opret individuelle profiler til dine medarbejdere og opdel dem i teams. Overse, hvordan hver medarbejder håndterer deres salg og resultater.

Sporing af interaktioner

Spor tidligere interaktioner med kunder ved at logge noter og lave markeringer, så du kan se, om kunden har været i kontakt med sælgere tidligere.

Underskrift af kunder i marken

Kunden og sælgeren kan underskrive nye kontrakter digitalt, hvilket giver ekstra fleksibilitet på stedet.