7-10
spørgsmål
3 - 5
minutter
3
anbefalinger
Hvad synes andre om systemguide?
"En virkelig god og givende service. Mange tak for de gode anbefalinger i forhold til leverandører - som endte med et godt køb!"

Michael Kärrberg
International salgschef @ Benify
"Vi skulle have testet systemguiden for over tre måneder siden, det ville have sparet os for en masse tid. En god og kvalitativ systemvejledning."

Eva Malmberg
Koncern af HR direktør
"Systemguiden har i høj grad lettet vores søgning efter et nyt CRM. Rigtig gode møder med leverandører, som straks forstod, hvad vi var ude efter."

Andreas Rudholm
Iværksætter
Guiden for forretningssystem
Hvilket Forretningssystem har din virksomhed brug for?
Et forretningssystem – også kaldet et ERP-system – er muligvis det vigtigste it-system, I kan investere i. Det skal effektivisere alle jeres forretningsprocesser og betyder derfor rigtig meget for virksomheden. Det er derfor værd at bruge lidt ekstra tid og energi på udvælgelse af systemet. Samtidig er der tale om en betydelig investering, som I ikke bør foretage uden først at have lavet en sammenligning af forskellige systemer og formuleret en ordentlig kravsspecifikation.
En vigtig del af at udvælgelsen er at sikre, at systemet er branchetilpasset. Hvordan ser jeres virksomhed ud i dag? Hvad er jeres vision? Hvis jeres leverandør kender jeres branche ordentligt, ved de også en hel del om fremtiden, og hvad I har brug for for at kunne vækste og opskalere. Betragt leverandøren som jeres partner – og endda en vigtig en af slagsen. Forretningssystemer er komplekse og kan integreres med eksisterende systemer, ligesom de kan implementeres i moduler. Jeres leverandør bør kunne branchetilpasse løsningen og tilbyde support og service i alle lag. Sidst med ikke mindst skal leverandøren være en, I kan læne jer op ad i mange år frem i tiden.
Det er nemt at stirre sig blind på den nyeste teknologi og de smarteste løsninger, men hvis I skal træffe et sikkert og holdbart valg, er det vigtigst at se på jeres faktiske behov, når I sammenligner forretningssystem. Hvad har I brug for, som I ikke har i dag? Hvilke dele af jeres forretning skal systemet først og fremmest dække? Ordrehåndtering inklusiv al administration, økonomi, bogføring og lagerhåndtering? Eller er der dele, I fortsat selv vil stå for? Kan teknikken tilpasses jeres nuværende systemer eller skal alt udskiftes? Hvor hurtigt kan systemet implementeres uden at forstyrre den daglige drift?
Hvilke Forretningssystem findes på det danske marked?
Forretningssystem er den mest omfattende systemkategori på det danske marked. Der findes mere end 60 forskellige leverandører af disse systemer. Mange af dem er specialiseret inden for specifikke brancher såsom forarbejdning, ratail, service m.fl. Mange leverandører betegner deres systemer "forretningssystem", men ofte er de i praksis mere rettet mod andre systemkategorier. For at sammenligne ligestillede systemer og i sidste ende finde frem til det system, der passer bedst til netop jeres virksomhed, er det vigtigt helt grundlæggende at gøre sig klart, hvorfor man skal have et forretningssystem!
Lav en grundig analyse af jeres nuværende situation, mål og behov. Allerede klar? Lad BusinessWiths smarte sammenligningsguide hjælpe jer, når I leder efter forretningssystem i Danmark.
Hvad skal jeg kræve af forretningssystemet?
Du kan sikkert lave en meget lang liste med alt det, du gerne vil have, at dit forretningssystem skal kunne. Men noget, man aldrig bør underprioritere, er support og service. Det er to meget vigtige faktorer, hvis man gerne vil føle sig tryg og kunne stole på, at systemet fungerer uden problemer. Og eftersom der er tale om et omfattende system, som kommer til at påvirke hele virksomheden, bør I kræve af leverandøren, at de kan tilbyde effektiv support og vedligeholdelsesaftaler, som lever op til de love og regler, der findes på området. Leverandøren bør altid sætte dig som kunde først og tilbyde service, support og uddannelse, når der er brug for det.
Vær derfor omhyggelig med at spørge den forretningssystem-udbyder, I har kig på, hvordan deres support og vedligeholdelse er tilrettelagt, hvilken form for nød-service I kan forvente, og hvilken form for support de tilbyder, så I kan arbejde så effektivt som muligt. Formålet er at indlede et langsigtet samarbejde, hvor I altid føler jer tilfredse med jeres forretningssystem og kan fokusere på fremtiden.