Systemguiden

Systemkategorier

For leverandørerBlogOm os

Sammenlign Danmarks bedste systemer til lagerhåndtering

Hjælp med det rigtige system?

Antal medarbejdere

Systemguiden

Hvilket lagerhåndteringssytem er det bedste for jer?

Markedet er i hastig udvikling i dag næsten uanset branche. Et moderne lagerstyringssystem, som opdateres i realtid, er påkrævet for, at din virksomhed kan følge med og leve op til dine kunders krav og forventninger. Ingen behøver i dag vente på at få besked om, hvorvidt en vare er på lager, eller hvor hurtigt et produkt kan sendes. Og mindst lige så vigtigt: Du risikerer som virksomhed ikke at ende i en situation, hvor populære produkter ikke er på lager samtidig med, at du brænder inde med et alt for stort lager af andre.

Heldigvis er der fantastiske lagerstyringssystemer - også kaldet lagerhåndteringssystemer, der sørger for konstant at holde dit lager opdateret, optimerer omsætningen og minimerer spild og andre omkostninger. Vore dages Warehouse management systems (WMS), som det hedder på engelsk, er ofte fleksible og tilpasningsdygtige. De kan være uafhængige eller forbundet med dit øvrige forretningssystem. De fleste er cloud-baserede, hvilket betyder, at du nemt kan skifte mellem mobil, computer eller tablet, alt efter hvilken enhed der er mest relevant i en given situation.

Få kontrol over lagerbalancen med et lagerstyringssystem. BusinessWith hjælper dig med valget. Hos os kan du sammenligne forskellige systemer til lagerstyring og vælge det, der passer bedst til din virksomhed.

Vigtige funktioner i moderne lagerhåndteringssystemer

Liste over 21 forskellige Lagerstyringssystem

Lynguide

Vigtige funktioner i moderne lagerhåndteringssystemer

Med den rigtige type lagerstyringssystem kan I automatisere jeres lagerbeholdning og samtidig optimere kapaciteten på jeres lager. Hos BusinessWith har vi oplistet en række vigtige funktioner, som findes i mange lagerhåndteringssystemer.

  • Kan tilsluttes forretningssystemet, ERP-systemet, eller bruges selvstændigt. At integrere systemerne med hinanden skaber spændende muligheder for at optimere alle processer omkring lager, bestilling og fakturering.
  • Er cloud-baserede og kan derfor anvendes på flere forskellige enheder - mobiler såvel som computere.
  • Optimerer kontrollen med lagerbalancen.
  • Giver dig kontrol over, hvad der sker på lageret og viser, hvilke produkter der er henholdsvis bestsellere og mindre populære.
  • Gør arbejdet mere effektivt og lader medarbejderne bruge tid på ting, der ikke kan håndteres af et system.
  • Holder styr på varebeholdninger.
  • Hjælper med personaleplanlægning.

Inden du vælger leverandør - tænk over, hvilke funktioner der er vigtigst for dig og den forretning, du driver.

Der er en række udbydere af lagerstyringssystemer på det skandinaviske marked. Du er velkommen til at sammenligne de mange muligheder for WMS-systemer her på BusinessWith for derefter købe et system til lagerhåndtering. Her i vores sammenligningsguide kan du søge efter de funktioner, der er vigtige for dig.

Beskrivelse af produktets egenskaber

API

Værktøjet kan integreres med andre platforme, hvilket giver mulighed for en mere sømløs brug af tjenesten i organisationen.

Automatisk bogføring af lagerniveau

Sikrer, at bogføring af lagerændringer sker automatisk og i realtid ved bevægelser i lagerbalancen, hvilket eliminerer manuelt arbejde og sikrer høj datanøjagtighed.

Filtrering af produkter

En funktion i lagerstyringen, der muliggør målrettet visning af produkter ved at anvende specifikke kriterier (f.eks. produkttype, udseende eller særlige egenskaber) fra databasen.

Optimering af plukkeprocessen

En funktion, der organiserer og optimerer vareflowet og placeringen på lageret for at sikre den hurtigste og nemmeste plukning af ordrer, hvilket øger de ansattes effektivitet.

Prognoser

Mulighed for at udarbejde præcise efterspørgselsprognoser baseret på historisk salgsdata. Dette sparer tid for medarbejderne og minimerer risikoen for under- eller overforsyning.

Rapporter og statistikker

Giver mulighed for at generere detaljerede rapporter og statistikker over lagerbeholdning og varebevægelser, hvilket er essentielt for et omfattende overblik over lagerets situation.

Sporing af produkter

Holder styr på produktets status på lageret, og kan registrere hændelser og kritiske informationer, f.eks. restordre, batchnummer eller forventet returdato.

Stemmestyret plukning af ordrer

En hands-free løsning, hvor ordreplukningen styres via stemmekommandoer (Voice Picking). Dette reducerer det manuelle arbejde med håndholdte scannere/computere og sikrer klar kommunikation.