Hvad skal jeg være opmærksom på vedrørende marketing automation-systemer?
Marketing automation er som en luksusvariant af e-mail marketing. Med det mener vi hos BusinessWith, at marketing automation automatiserer din markedsføring så smart, at du kan sende målrettede kampagner til de "rigtige kunder", fordi du samler information om deres adfærd. Som eksempel kan nævnes, at du kan finde ud af, hvilke kunder der downloader en særlig type vejledninger eller pdf'er fra din hjemmeside. Lad os for eksempel sige, at Sara hos Firma X har downloadet en guide til, hvordan man klæder sig bedst på til vandring i bjerge. Så ved I, at "Aha, Sara virker interesseret i outdoor-oplevelser." Sara har indsendt sin e-mailadresse for at få jeres gode råd og har givet samtykke til, at hun gerne vil modtage nyheder m.m. fra jer. Herefter kan I gå i gang med at sende diverse information – skræddersyet til netop hende. På samme måde med andre kunder, der godt kan lide outdoor-oplevelser.
Ovenstående er et eksempel på, hvordan et marketing automation kan lette marketingarbejdet for jer. I kan finde og sammenligne forskellige marketing automation-værktøjer direkte her på BusinessWith. At automatisere markedsføring på denne måde er mere og mere almindeligt. Formålet er at indsamle information om prospects/leads og kunder for at kunne bejle til dem på det rigtige tidspunkt og med den rigtige form for information – for i sidste ende at kunne sælge mere. Det hele går ud på ikke at lade leads blive kolde, men altid vide, hvilke kunder der har brug for hvilken form for 'frieri'. Når man har samlet tilstrækkelig information og "overvåget" kundens adfærd, kan man nemmere vide, hvornår og hvordan man skal forsøge at sælge et produkt eller en service.
Det kræver selvfølgelig, at du har et marketing automation-værktøj, som du finder her i BusinessWiths sammenligningstjeneste, hvor du kan læse om, sammenligne og derefter vælge det værktøj, der passer bedst til din virksomhed.
Lynguide
Liste over 23 forskellige Marketing automation-system
Lynguide
Hvad skal jeg kræve af mit marketing automation-værktøj?
Et marketing automation-værktøj hjælper dig med at kortlægge kunderejsen og forstå, hvilken slags information, produkter eller services forskellige kunder er interesserede i hos jer. Det handler om at sikre, at kundernes interesse ikke forsvinder ved hele tiden at forsyne dem med relevant information designet efter, hvad de er interesserede i. Købsrejsen kan være en lang proces, og det er vigtigt at være tålmodighed og forstå dine kunders adfærd på eksempelvis din hjemmeside. Hvilken information leder de efter? Hvad klikker de på? Og hvad skal der til for at fange de kunder, der ikke har købt noget i lang tid?
Med et marketing automation-værktøj bliver alle den slag spørgsmål nemmere at besvare. Automatiseret markedsføring er som en hel videnskab og bliver stadig vigtigere for salgs- og marketingafdelinger i virksomheder. Når du står over for at skulle købe og implementere et værktøj, der skal hjælpe jer, er det vigtigt at vurdere, hvad målet er. Hvordan fungerer købsrejsen lige nu? Har du et aktuelt værktøj? Hvis ja, hvor er manglerne?
Her er, hvad du kan forvente, og hvad du skal kigge efter, når du køber et marketing automatiserings-værktøj:
- Support - hvad er inkluderet og hvad er ikke inkluderet? Følger der undervisning med?
- Er værktøjet mobiltilpasset/responsivt?
- Kan værktøjet kobles til andre systemer?
- Hvad er opstartsgebyrerne/bindingsperioderne? Sørg for, at du kender alle omkostningerne!
- Hvor fleksibelt er systemet? Har det alle de funktioner, du ønsker, og er det skalerbart?
Hos BusinessWith giver vi dig gerne endnu flere råd og tips til, hvad du skal være opmærksom på i forhold til din marketing automation. Kontakt os - eller begynd at sammenligne værktøjer her på vores side.
Beskrivelse af marketing automation-funktioner
Kundetilpasset kommunikation
Leadscore
Planlæg events
Segmenter kundestrømmen
Split testing / a-b