Sammenlign Danmarks bedste ordrestyringssystem

Hvilket ordrestyringssystem har du brug for?

Tid til at få orden på salget og alle ordrerne? Så er det tid til at få en software, der kan automatisere de ordrer, der afgives. At ordrer udføres korrekt er også et vigtigt parameter for at opbygge kundetilfredshed og tillid. Et ordrestyringssystem, eller ordre management (OMS), er en måde at automatisere alle ordrer på. I takt med at online shopping er eksploderet, er kravene til ordrestyringsværktøjer høje i dag. Kunden forventer, at hele processen er problemfri og helst helt problemfri, hvilket for dig betyder, at du bør bruge lidt tid på at sammenligne systemer nøje for derefter at vælge det bedste ordrestyringsværktøj for dig.

Udover problemfrihed stiller kunden ofte krav om at kunne følge deres ordre fra ordre til levering. Leveringsmuligheder til døren, til en postboks eller den nærmeste butik, er noget vi ser mere og mere til – samt krav om fleksibilitet i forhold til betaling og eventuel returnering. Man kan sige, at ordet fleksibilitet i ordrebehandling er afgørende for at gøre din kunde glad. Desuden kræver mange kunder et system, der tilbyder mobil ordrebehandling.

Men hvordan skal du vælge et ordrestyringssystem til din virksomhed? Hele formålet med systemet er, at det skal føre til øget effektivitet, fuld kontrol og smidig levering af dine produkter. Hvis du er i en vækstfase, bør du investere i et ordrestyringsværktøj, der er skalerbart. BusinessWith hjælper dig med at sammenligne og vælge det rigtige ordrestyringssystem direkte i vores sammenligningsguide.

Hvilke ordrestyringssystemer er tilgængelige på det danske marked?

Med det rigtige ordrestyringssystem tager du dine ordrer i virksomheden til et helt nyt niveau. Hvordan du administrerer ordrer og lagerstatus har stor betydning for kundetilfredsheden. I Danmark er der i dag adgang til et bredt udvalg af ordrestyringssystemer med funktioner som indkøbsordrestyring, lagerstyring og retur, og du kan også vælge at have dit system i skyen (en såkaldt Saas-løsning). ) eller mobil ordrestyring. Sikkerhed og overholdelse af lovgivning er mange gange mere solid hos leverandørerne af de større ordrebehandlingssystemer. Der findes også systemer, der kan integreres med fx CRM-systemer eller systemer, der er specielt tilpasset til hurtig vækst.

Du sammenligner nemt de forskellige systemer ved at bruge BusinessWiths enkle værktøj til at filtrere og sammenligne de forskellige ordrestyringsværktøjer. Inden du går i gang med sammenligningerne – tænk over, hvilken slags virksomhed du er, og hvor du har tænkt dig at være om nogle år. Skal løsningen være skalerbar? Skal ordrebehandlingen fungere i flere lande? Hvad er dine systemkrav? Velkommen til at starte din rejse til det bedste ordrestyringssystem direkte i vores sammenligningsguide.

Sammenlign forskellige ordrebehandlingssystemer

Test systemguiden

Gør som 15000+ Nordiske virksomheder, lad vores algoritmer guide dig til det rigtige systemvalg.

Systemguiden

Lynguide

Liste over 14 forskellige Ordrestyringssystem

Den første og sidste ERP har du brug for. Den vigtigste ERP -platform i skyen for små til mellemstore, voksende og multinationale virksomheder. Kør din virksomhed på en enkelt platform, få kontrol over virksomheden og træffer de rigtige operationelle og strategiske beslutninger. Netsuite er et integreret system, der indeholder finans/ERP, CRM, indkøb, projektstyring, fakturering og lagerstyring. N...Læs mere om Netsuite

AGRs kraftfulde lageroptimering er en brugervenlig og omkostningseffektiv tilføjelse til ethvert ERP-system med behovsforecasting og kravplanlægning, afvigelsesrapportering, automatisk ordreplacering, ABC-analyse, container- og lastbiloptimering og meget mere. Platformen indeholder også funktioner der hjælper jer gennem indkøbsprocessen og vedligeholdelse af lagerbeholdningen. Læs mere om AGR

Apactas ordrestyringsplatform er en moderne og brugervenlig løsning, der er designet til at optimere og strømline ordrehåndteringen for håndværkere og entreprenører. Platformen giver virksomheder mulighed for nemt at oprette, administrere og følge ordrer fra start til slut, hvilket sikrer en effektiv arbejdsproces og reducerer manuel håndtering. Med funktioner som automatiseret tidsregistrering, m...Læs mere om Apacta

XTND WMS er et skybaseret værktøj, der kan bruges af både små virksomheder og store virksomheder. Systemet er brugervenligt og fungerer lige så godt på mobilen som computeren og er således en løsning, der er fleksibel at bruge.Læs mere om Extend Commerce WMS

Hos Kala finder I som virksomhed en alsidig platform, der tilbyder en række funktioner, herunder kørselsregistrering og projektstyring, der hjælper virksomheder med at optimere deres arbejdsprocesser. Gennem deres platform får i blandt andet adgang til funktioner som kørselsregistrering,herunder også ruter, distance, og tidspunktet - samt projektstyringsværktøjer, der gør det nemt at oprette, plan...Læs mere om Kala

Logistiqo er et webbaseret lagersystem, der også er tilgængeligt som Androidapp. Softwaren indeholder funktioner til optimeret ruteplanlægning i lageret og giver mulighed for en god oversigt over produkterne i lageret.Læs mere om Logistiqo

Minuba Ordrestyring er en avanceret digital løsning, der er designet til at optimere og effektivisere ordrehåndteringen for håndværkere og servicevirksomheder. Vores system giver virksomheder mulighed for nemt at administrere og spore ordrer fra start til slut, hvilket sikrer en problemfri og effektiv arbejdsproces. Med Minuba kan håndværkere oprette og dele ordrer, planlægge opgaver, dokumentere ...Læs mere om Minuba

Med Odoo får du en moderne digital software, der giver dig mulighed for at integrere alle data i ét system. Odoo kan tilpasses med stort set alle apps, og det er deres speciale. Et af systemets mange features er Odoo Expenses der tilbyder grundig udgiftshåndtering, og fungere godt for virksomheder der skal håndtere rejseudgifter. Læs mere om Odoo

Opter er et ordrestyringssystem, der fokuserer på transportplanlægning og har en app til chauffører, hvilket gør det til en glat løsning for alle parter. Værktøjet kan let bruges til fakturering og opfølgning af ordrer ved hjælp af strukturopdateringer og statistik.Læs mere om Opter

Ordrestyring er håndværkerens foretrukne webbaserede værktøj fra projektplanlægning og økonomisk overblik til tids- og materialeregistrering samt faktureringsværktøjer. Alt hvad du behøver på én platform.Læs mere om Ordrestyring

TraceLink tilbyder et omfattende planlægningsværktøj og ERP system. Værktøjet har fokus på at effektivisere arbejdsgange og optimere produktionsprocesserne. Med TraceLink kan virksomhederne håndtere ordrestyring, lagerstyring, opgavestyring, tidsregistrering og styklister, samt opnå et overblik over produktionen og træffe velinformerede beslutninger. Systemet tilbyder også omfattende lagerstyring,...Læs mere om Tracelink

Transformios ordrestyringsplatform er en platform designet til at optimere og effektivisere hele ordrehåndteringsprocessen for virksomheder. Denne platform gør det muligt for virksomheder at automatisere og digitalisere administrationen af ordrer, hvilket reducerer manuel håndtering og minimerer risikoen for fejl. Med Transformio kan virksomheder nemt oprette, administrere og spore ordrer fra star...Læs mere om Transformio

Uniconta er en cloud-baseret ERP software, der hjælper virksomheder med at administrere deres finanser, regnskaber, logistik, lagerstyring, projektstyring og meget mere. softwaren er designet til at være en alt-i-en-løsning, der dækker alle aspekter af virksomhedsdrift, og den er fleksibel og skalerbar til at passe til forskellige virksomhedsbehov. Herunder kan i også styre de økonomiske aspekter ...Læs mere om Uniconta

Orderstyring er et af Vismas mange områder, og systemet kan tilpasses brugerens behov. Ordreadministrationssystemet er webbaseret og indeholder funktioner til sporing af produkter, rapporter og statistikker samt fakturering for at nævne nogle få.Læs mere om Visma Business

Lynguide

Sammenlign forskellige ordrebehandlingssystemer

Ordrestyringssystem, eller på engelsk kaldet ordre management system (OMS), er en måde at manøvrere en ordres livscyklus på, fra ordre til levering, betaling og eventuel returnering. Hele cyklussen starter med en ordre, ofte i form af et knaptryk på din hjemmeside. For at lette alle aktiviteter omkring en ordre blev ordrestyringssystemet oprettet, for at automatisere hele processen og reducere risikoen for mulige fejl. Mange leverandører tilbyder også mobil ordrebehandling, hvilket kan blive værdsat af jer, der skal på farten og håndtere ordrer mobilt.

Hele formålet og ideen er, at kunden skal have en så fleksibel og problemfri købsoplevelse som muligt. Et ikke altid nemt match, da kravene til fleksibilitet er skyhøje fra kundens side. E-mails eller tekstbeskeder med opdateringer om ordrestatus eller leveringsstatus er i dag essentielle for at vise gennemsigtighed, og fejlmarginerne bør minimeres som muligt.

Et godt ordrestyringsværktøj har stor betydning for, hvordan kunden opfatter dig som virksomhed. Det har også indflydelse på virksomhedens pengestrømme. Med corona-pandemien er onlinekøb steget, og ordrestyringssystemerne har måttet udstå alvorlige prøvelser - hvilket har tvunget leverandørerne af systemerne til at skærpe deres værktøjer. Mobil ordrebehandling bliver mere og mere populær.

Et system passer ikke alle, når du vælger et ordrestyringssystem. Det bedste ordrestyringsværktøj til din virksomhed behøver ikke at være det bedste for en anden virksomhed. Rådet fra BusinessWiths side er omhyggeligt at sammenligne ordrestyringssystemer og filtrere på funktioner, for at finde den rigtige for dig. Læs venligst kundeanmeldelser og tænk over, hvor du vil være i fremtiden - kan systemet vokse med dig? Har du brug for mobil ordrebehandling? Begynd at sammenligne ordrestyringssystemer direkte hos BusinessWith.

Beskrivelse af produktets egenskaber

Direkte samtaler med kunderne

Kommuniker med kunderne direkte i systemet i stedet for at sende e-mails eller sms'er. Dette giver mulighed for hurtigere kommunikation med kunderne og dermed mere effektiv drift

Fakturering

Adgang til fakturering af forskellige tjenester i systemet.

Håndtering af flere lag

Softwaren kan administrere flere lagre, hvilket betyder, at en organisation med flere forskellige lagre på forskellige geografiske steder kan administrere dem i et enkelt system.

Håndtering af restordrer

Værktøjet indeholder funktioner til at håndtere manglende leverancer eller såkaldte restordrer. Rester fra en leveret ordre kan nemt faktureres, og der kan oprettes en ordre med de resterende produkter.

Kan integreres

Systemet kan let integreres med hovedaktørerne i finansielle systemer, hvilket letter implementeringen af værktøjet.

Meddelelser og påmindelser

Meddelelser og påmindelser kan sendes til kunden eller vises i påmindelsessystemet i tilfælde af manglende betaling eller anden aktivitet i forbindelse med ordren.

Planlægning af ordrer

Ordreplanlægning betyder, at værktøjet kan opdatere brugeren om ordrestatus, hvilket gør det lettere at planlægge fremtidige ordrer.

RUT- og ROT-beregning

Automatisk beregning af fragt- og emballageomkostninger på dine ordrer, så der ikke er behov for manuelt arbejde til dette.

Statistik og rapporter

Systemet har adgang til statistik fra tidligere ordrer og mulighed for at udforme rapporter med vigtige data.