Hvilket ordrestyringssystem har du brug for?
Tid til at få orden på salget og alle ordrerne? Så er det tid til at få en software, der kan automatisere de ordrer, der afgives. At ordrer udføres korrekt er også et vigtigt parameter for at opbygge kundetilfredshed og tillid. Et ordrestyringssystem, eller ordre management (OMS), er en måde at automatisere alle ordrer på. I takt med at online shopping er eksploderet, er kravene til ordrestyringsværktøjer høje i dag. Kunden forventer, at hele processen er problemfri og helst helt problemfri, hvilket for dig betyder, at du bør bruge lidt tid på at sammenligne systemer nøje for derefter at vælge det bedste ordrestyringsværktøj for dig.
Udover problemfrihed stiller kunden ofte krav om at kunne følge deres ordre fra ordre til levering. Leveringsmuligheder til døren, til en postboks eller den nærmeste butik, er noget vi ser mere og mere til – samt krav om fleksibilitet i forhold til betaling og eventuel returnering. Man kan sige, at ordet fleksibilitet i ordrebehandling er afgørende for at gøre din kunde glad. Desuden kræver mange kunder et system, der tilbyder mobil ordrebehandling.
Men hvordan skal du vælge et ordrestyringssystem til din virksomhed? Hele formålet med systemet er, at det skal føre til øget effektivitet, fuld kontrol og smidig levering af dine produkter. Hvis du er i en vækstfase, bør du investere i et ordrestyringsværktøj, der er skalerbart. BusinessWith hjælper dig med at sammenligne og vælge det rigtige ordrestyringssystem direkte i vores sammenligningsguide.
Hvilke ordrestyringssystemer er tilgængelige på det danske marked?
Med det rigtige ordrestyringssystem tager du dine ordrer i virksomheden til et helt nyt niveau. Hvordan du administrerer ordrer og lagerstatus har stor betydning for kundetilfredsheden. I Danmark er der i dag adgang til et bredt udvalg af ordrestyringssystemer med funktioner som indkøbsordrestyring, lagerstyring og retur, og du kan også vælge at have dit system i skyen (en såkaldt Saas-løsning). ) eller mobil ordrestyring. Sikkerhed og overholdelse af lovgivning er mange gange mere solid hos leverandørerne af de større ordrebehandlingssystemer. Der findes også systemer, der kan integreres med fx CRM-systemer eller systemer, der er specielt tilpasset til hurtig vækst.
Du sammenligner nemt de forskellige systemer ved at bruge BusinessWiths enkle værktøj til at filtrere og sammenligne de forskellige ordrestyringsværktøjer. Inden du går i gang med sammenligningerne – tænk over, hvilken slags virksomhed du er, og hvor du har tænkt dig at være om nogle år. Skal løsningen være skalerbar? Skal ordrebehandlingen fungere i flere lande? Hvad er dine systemkrav? Velkommen til at starte din rejse til det bedste ordrestyringssystem direkte i vores sammenligningsguide.
Lynguide
Liste over 13 forskellige Ordrestyringssystem
Lynguide
Sammenlign forskellige ordrebehandlingssystemer
Ordrestyringssystem, eller på engelsk kaldet ordre management system (OMS), er en måde at manøvrere en ordres livscyklus på, fra ordre til levering, betaling og eventuel returnering. Hele cyklussen starter med en ordre, ofte i form af et knaptryk på din hjemmeside. For at lette alle aktiviteter omkring en ordre blev ordrestyringssystemet oprettet, for at automatisere hele processen og reducere risikoen for mulige fejl. Mange leverandører tilbyder også mobil ordrebehandling, hvilket kan blive værdsat af jer, der skal på farten og håndtere ordrer mobilt.
Hele formålet og ideen er, at kunden skal have en så fleksibel og problemfri købsoplevelse som muligt. Et ikke altid nemt match, da kravene til fleksibilitet er skyhøje fra kundens side. E-mails eller tekstbeskeder med opdateringer om ordrestatus eller leveringsstatus er i dag essentielle for at vise gennemsigtighed, og fejlmarginerne bør minimeres som muligt.
Et godt ordrestyringsværktøj har stor betydning for, hvordan kunden opfatter dig som virksomhed. Det har også indflydelse på virksomhedens pengestrømme. Med corona-pandemien er onlinekøb steget, og ordrestyringssystemerne har måttet udstå alvorlige prøvelser - hvilket har tvunget leverandørerne af systemerne til at skærpe deres værktøjer. Mobil ordrebehandling bliver mere og mere populær.
Et system passer ikke alle, når du vælger et ordrestyringssystem. Det bedste ordrestyringsværktøj til din virksomhed behøver ikke at være det bedste for en anden virksomhed. Rådet fra BusinessWiths side er omhyggeligt at sammenligne ordrestyringssystemer og filtrere på funktioner, for at finde den rigtige for dig. Læs venligst kundeanmeldelser og tænk over, hvor du vil være i fremtiden - kan systemet vokse med dig? Har du brug for mobil ordrebehandling? Begynd at sammenligne ordrestyringssystemer direkte hos BusinessWith.
Beskrivelse af produktets egenskaber
Direkte samtaler med kunderne
Fakturering
Håndtering af flere lag
Håndtering af restordrer
Kan integreres
Meddelelser og påmindelser
Planlægning af ordrer
RUT- og ROT-beregning
Statistik og rapporter