Hvilket sagsstyringssystem har du brug for?

Et sagsstyrings- eller dokumenthåndteringsystem hjælper virksomheden med at oprette tilbud, ordrer og fakturaer samt holde styr på alt fra spørgsmål fra kunder til fejlrapporter. I sparer ikke bare tid på administration, I undgår også, at ting falder mellem to stole.

Men – sagsstyringsjunglen er stor, forgrenet og fuld af faldgruber. Hos os på BusinessWith kan du sammenligne sagsstyringssystemer til både store og mindre virksomheder samt til forskellige brancher.

Det bedste sagsstyringssystem til dig og din virksomhed finder du ved først at få styr på, hvad jeres behov er. Hvordan håndterer I sager i dag? Hvem skal håndtere sager i fremtiden, og i hvor høj grad kan sagsgangene automatiseres eller integreres med andre systemer i virksomheden? Det kan være, at I har brug for et system, som skal kunne håndtere sager, der kommer fra forskellige kilder som for eksempel mobilen? Kortlæg jeres behov og hvilke funktioner, I har brug for, så bliver det nemmere at vælge sagsstyringssystem her på BusinessWith og vurdere, hvad der bedst matcher jeres behov .

Vælg det rigtige sagsstyringssystem

Lynguide

Liste over 23 forskellige Sagsstyringssystem

Lynguide

Vælg det rigtige sagsstyringssystem

Et sagsstyringssystem eller dokumenthåndteringssystem kan være det helt rigtige i én virksomhed eller organisation, men slet ikke passe i en anden. For at finde ud af, hvilken type system præcis din virksomhed har brug for, er det en god idé først at få svar på en række spørgsmål. Først og fremmest er det vigtigt, at de, der skal bruge systemet, fortæller, hvad der er vigtigst for dem. Et godt system hjælper jer med at administrere sager, så intet bliver glemt, og gør det nemmere for jer at fremstå servicemindede og professionelle. Gennemgå jeres eksisterende processer og få overblik alle de personer, der normalt er involveret i en sag. Det rigtige sagsstyringssystem gør det nemt for den næste person i rækken at videreføre en sag, og det bliver nemmere for alle parter at få overblik over sagen. Hvor stort er jeres behov for at udbygge med flere funktioner, og skal andre systemer kunne kobles på sagsstyringssystemet? Er der behov for, at flere sager kan kobles sammen? Skal en kunde kunne logge ind og følge sin sag? Og hvordan vil I selv kunne følge op på hver enkelt sag?

Kortlæg de eventuelle problemer, der findes i jeres nuværende sagsstyring, og hvad der er vigtigst at få løst først. Glem ikke at uddanne personalet ordentligt, når I har fundet det rigtige system. Et sagsstyringssystem skal gøre support og ledelse nemmere og hurtigere og automatisere sagsgange – og dine kunder skal opleve, at virksomheden er nem at kommunikere med. Velkommen til BusinessWiths enkle guide til, hvor du kan sammenligne sagsstyringssystemer.

Sagsstyringssystemer til forskellige brancher

Behovet for et sagsstyrings- eller dokumenthåndteringssystem kan være meget forskelligt, afhængig af hvilken branche du arbejder i. Nogle brancher eller virksomheder kan have et stort behov for et system, der kan agere forskelligt afhængig af, hvilken slags sag der er tale om, andre har mere brug for, at systemet er responsivt og fungerer uanset, hvilken enhed eller platform man arbejder fra.

Mange systemer i dag kan tilpasses ud fra specifikke behov og kan med fordel kobles på andre CRM-, økonomi-, eller forretningssystemer af forskellig karakter. Der findes systemer, som man kan arbejde i offline til dem, der ikke altid har god dækning, og som har brug for at kunne tilgå systemet når som helst og hvor som helst. Mulighederne er uendelige.

I ejendomsbranchen er der for eksempel ofte behov for et system, som kan administrere alt fra udlejningsaftaler og fejlrapporter til div. dokumenter og vigtige aftaler. Her kan der være behov for et system, der kan sende meddelelser om sagen og give besked, når en tidsfrist er overskredet. Det skal også kunne tilsluttes økonomisystemet, så fakturering kan finde sted. Det er desuden uhyre vigtigt for et ejendomsselskab, at systemet lever op til den lovgivning, der findes. Manuel håndtering af alle dokumenter er alt for tidskrævende, og et digitalt system giver både bedre service og kvalitet og gør opfølgning på sager meget lettere. Derudover sparer det penge, eftersom processerne passer sig selv, så intet falder mellem to stole. En bedre udnyttelse af ressourcer, simpelthen!

Beskrivelse af Sagsstyringssystem funktioner

360 graders overblik (oneview i realtid)

Få styr på alle aktuelle sager, både dine egne og organisationens, fra ét centralt sted hvor at du fastholder fuld kontrol. Et 360 graders overblik (kaldet oneview i realtid) er afgørende, når du vælger et sagsstyringssystem. Dog varierer kvaliteten og muligheden for at tilpasse dette overblik afhængigt af systemet og mængden af kundedata, der kan vises på én gang.

Chatsupport

I nogle sagsstyringssystemer er der mulighed for at få en chatsupport målrettet kunder og/eller medarbejdere. Det er ofte integreret i systemet og kan være en meget effektiv kanal til hurtig kommunikation. Undersøg dog, hvor fleksibel chatsupporten er.

Digitale formularer & selvbetjening

En meget nyttig funktion, hvis du ønsker at automatisere og strømline forløb og processer i din kundesupport eller andre sagsforløb. Digitale formularer er præcis, som det lyder, et digitalt værktøj til at oprette formularer, programmere flows i formen, spore statistik, e-underskrifter osv. Et godt selvbetjeningsværktøj.

Sags- & svarskabeloner

Funktionen gør det muligt at oprette og genbruge skabeloner til forskellige sager og svar til for eksempel håndtering af afvigelser, kundeservice m.m. Med case/respons-skabeloner, hvor der på forhånd er indtastet oplysninger, kan du med et enkelt klik hurtigt og effektivt give feedback til dine kunder.

Selvbetjeningsportal

En selvbetjeningsportal gør det nemmere for dig at dele vigtige informationer med dine kunder via et diskussionsforum. Dine kunder kan desuden søge efter informationer, artikler, varer m.m. og selv finde svarene.

SLA og eskalering

Sikrer, at du kan håndtere og konfigurere SLA’er for forskellige produkter, interessentgrupper, firmaer osv.

Uddelegering og tilkobling af undersager

Til en hovedsag kan der skabes undersager, som kan uddelegeres til andre afdelinger, der står for en bestemt del af sagsgangen. Det er en meget vigtig funktion at være opmærksom på, når man vælger sagsstyringssystem.

Videndatabase

En vigtig funktion er en brugervenlig videndatabase, hvor du kan søge information og på en effektiv måde kan få svar på dine spørgsmål og nemt få adgang til dokumenter og verserende sager, som du har brug for viden om.