Hvordan skal jeg vælge værktøjer til medieovervågning?

For mange virksomheder og organisationer har værktøjer til medieovervågning, PR-værktøjer og medieanalyse været noget, der "ville være rart at have" til noget, der nu er et must have. Men hvorfor så? Ja, for værktøjer til PR, kommunikation og medieovervågning er det virksomheder, der står forrest, eller som gerne vil være med forrest – skal have for at kunne holde styr på både konkurrenter, trends og hvad der bliver sagt om deres egen virksomhed eller organisation i for eksempel sociale medier.

Medieovervågning involverer **indsamling og analyse af data **som du er interesseret i som virksomhed eller organisation, såsom at identificere artikler, pressemeddelelser eller endda tweets. I en verden i hastig forandring er det vigtigt at holde øret til jorden. Hvordan går det med vores branche? Hvordan påvirker omverdenen vores branche eller organisation? Hvad med os i medierne? Hvem taler om os? Hvad gør og hvad med konkurrenterne? Gør vi den rigtige indsats i forhold til PR?

For at vælge det rigtige værktøj til medieovervågning, er du velkommen til at bruge BusinessWiths sammenligningsservice til at finde, sammenligne og vælge en leverandør. Her kan du se, hvem der er til rådighed på det danske marked og kan finde det bedste værktøj til medieovervågning for netop din organisation.

Hvordan hjælper et medieovervågningsværktøj os med at nå forretningsmål?

Overvågning af medie handler ikke kun om at holde sig ajour, men har lige så meget at gøre med at kunne træffe de rigtige strategiske beslutninger for organisationen. En medieanalyse eller PR-analyse hjælper os også med at se, om de investeringer, vi foretager, nytter noget. Hvor mange besøgende har vi på vores downloadside for vores seneste rapport? Taler folk om vores rapport? Ved at analysere dataene får vi indsigt i muligheder og konsekvenser af vores arbejde og kan også måle ROI (return of investment). Medieovervågning har således meget at gøre med forretningsmål.

Du skal kræve af et værktøj til medieanalyse, at det letter dit arbejde og giver dig de rigtige data til at kunne** træffe strategiske beslutninger**. Sammenlign gerne de forskellige værktøjer – nogle er mere omfattende, nogle enklere og med basale funktioner. Hvilket niveau du og du vil ind på afhænger af virksomhedens størrelse, eventuelt budget og krav. Sammenlign og vælg os direkte hos BusinessWith - vi har de rigtige værktøjer til medieovervågning.

Trendscouting og medieovervågning

Lynguide

Liste over 7 forskellige Værktøj medieovervågning

Lynguide

Trendscouting og medieovervågning

Medieovervågning har til formål at **overvåge og analysere begivenheder, hændelser, trends og omtaler **der er af interesse for ens egen virksomhed. Hermed løftes en advarselsfinger, fordi du og din organisation ikke kan overvåge præcis alt - vælg nøje, hvad det er, du vil overvåge, når du fx skal lægge grunden til din medieovervågning. Det er muligt manuelt at overvåge tendenser eller hvornår organisationens navn optræder på sociale medier, men arbejdet bliver så meget lettere, hvis man bruger et værktøj til medieanalyse. Tanken er, at de data, du indsamler og modtager, skal kunne bruges i **dit strategiske målarbejde **takket være konklusioner, du drager af det, du overvåger. Tænk på det som en båd med radar – du vil opdage alt fra isbjerge og sikre havne, der er i nærheden, eller for den sags skyld længere væk.

En måde at overvåge verden omkring dig på er at lave PR-analyse eller medieanalyse, det vil sige at se, hvordan den PR, du laver, har succes. Hvad nævnes der? Hvad siger folk om din nye rapport eller pressemeddelelse? Hvilke effekter har det?

En måde at overvåge verden på er blot at følge nøgleord i medierne. Hvornår nævnes dette ord, i hvilken sammenhæng? Igen – du vil ikke være i stand til at følge alt, så sørg for at se den rigtige slags søgeord, trends eller happenings.

Det bedste værktøj til din eksterne overvågning kan findes i BusinessWiths sammenligningsguide. VI lister de bedste værktøjer på markedet - sammenlign og find det rigtige system eller værktøj hos os.

Beskrivelse af produktets egenskaber

API

API'er (Application Programming Interfaces) er en måde, hvorpå udviklere kan forbinde to eksisterende systemer sammen. API'er gør det muligt for systemer at kommunikere med hinanden uden at vide, hvordan det andet system er opbygget.

Deep-web

Deep Web er den del af internettet, som ikke vises i klassiske søgemaskiner som Google eller Safari. The Deep Web anslås at være ca. 5000 gange større end det, som den enkelte ser. Denne funktion hjælper dig med at se ud over det klassiske internet og undersøge, hvordan dit brand bliver brugt.

I realtid

Se oplysningerne i realtid, hvor systemet konstant opdaterer sig selv for at give brugeren det mest aktuelle billede af verdenssituationen.

Konfigurerbare rapporter

Rapporter kan laves i forskellige formater afhængigt af, hvem der skal modtage slutproduktet. Begræns information og strukturér den i mindre dele for at opdele ansvar.

Konkurrenceinformation

Konkurrenceovervågning hjælper dig med at holde styr på, hvordan andre i branchen markedsfører sig, eller hvordan deres navn bliver brugt på internettet. Dette skaber fordelagtige markedspositioner gennem præcis forretningsindsigt.

Markedsføringsstatistik

Få adgang til færdige statistikker, der viser, hvordan du eller dine konkurrenter bliver opfattet gennem deres markedsføring. Dette er en essentiel funktion for marketingfolk, der ønsker bedre indsigt i, hvordan deres arbejde bliver modtaget af forbrugerne.

Mediedækning

Hvordan bliver din virksomhedens navn brugt på de sociale medier. Se, hvordan brandet bruges bag betalingsmure og i twitter-feeds osv.

Nyhedsbrev

Nyhedsbrevene giver dig regelmæssige opdateringer om, hvordan dine eller dine konkurrenters brands bliver brugt i medierne. Dette giver en kortvarig oversigt over, hvordan dit firmas navn bliver brugt.