Sammenlign Danmarks bedste CPQ

Derfor skal I satse på CPQ

Hvad er CPQ, og hvorfor skal vi have det? Det kommer an på, hvem du spørger. Og hvilken branche du opererer i selvfølgelig. CPQ står for configure, price and quote og er en fællesbetegnelse for en lang række forskellige systemer. De anvendes til såvel design- som kalkylearbejde og har til formål at forenkle arbejdet for sælgere og/eller hjælpe kunder med at træffe de rigtige beslutninger. Lyder det abstrakt? Bare rolig. Her hos BusinessWith forklarer vi dig, hvordan det hele hænger sammen og hjælper dig med at vælge det bedste CPQ-værktøj til dig.

CPQ er digitale værktøjer, der strømliner drift og processer. Ofte er de integreret med flere andre systemer, fx din e-handelsplatform. Mange forretnings- og CRM-systemer har CPQ-funktioner indbygget, men det kan være lige så godt at starte omvendt: Vælg et CPQ-system og integrer andre systemer med det.

CPQ-systemer er ofte komplekse, og det er klogt at overveje jeres behov nøje. Lav en analyse, inden du begynder at sammenligne. Brug gerne vores systemguide, hvor du filtrerer og tilpasser søgningerne efter dine specifikke ønsker.

Forskellige måder at bruge CPQ på

Test systemguiden

Gør som 13000+ Nordiske virksomheder, lad vores algoritmer guide dig til det rigtige systemvalg.

Systemguiden

Liste over 14 forskellige CPQ

Skab kreative løsninger, der samtidig strømliner organisationen ved hjælp af Flowfactorys low-code platform. Dette cloud-baserede værktøj er designet med moderne teknologi til lav kodning, som gør det nemt at reagere på pludselige ændringer, der er medvirkende til, at systemet skal ændres. Systemets grænser for kompleksitet udvides også ved muligheden for at anvende manuel kodning og dermed tænke ...Læs mere om Flowfactory

Dette webbaserede CPW -værktøj oprettes for at lette salgsprocesserne i organisationen med god anførselstyring og glat kommunikation med andre systemer. Ved at automatisere arbejdsopgaver kan Chessit hjælpe virksomheden med at udføre mere arbejde uden at ansætte mere arbejdskraft, da det kan reducere personlig arbejde med op til 80%.Læs mere om Antalys

CRM -løsning til mindre virksomheder. Har gode grundlæggende funktioner og også muligheden for at ringe direkte fra systemet.Læs mere om Freshsales CRM

Med PandaDoc Får i blandt andet et dokumenthåndteringssystemet hvor jeres virksomheden nemt kan administrere og oprette dokumentation på en brugervenlig platform. Med funktioner som færdige skabeloner, API-integration og et højt sikkerhedsniveau. Yderligere kan i også gennem PandaDoc blive udstyret med et CPQ system, der også nemt indføres i jeres daglige arbejde. Læs mere om PandaDoc

Conga CPQ-platformen er en avanceret løsning, der er skræddersyet til at forbedre og effektivisere virksomheders konfigurations-, prisfastsættelses- og tilbudsprocesser. En af de mange smarte funktioner i Conga CPQ-platformen er oprettelsen af tilbud og produktkonfigurationer. Dette giver salgsteams mulighed for at levere præcise og konkurrencedygtige tilbud til jeres kunder på rekordtid. Platform...Læs mere om Conga CPQ

Byg et CPQ-system, der er tilpasset virksomhedens produkter og prisliste, og som kan hjælpe salget med at stige, når skræddersyede tilbud oprettes mod kunden. CAD -visualiseringsfunktioner tilbydes i systemet og giver en yderligere dimension i salget og muliggør forstyrrende tilpasningsdygtige muligheder i organisationen og til salg.Læs mere om CPQ.se

EasyWork's Salesforce-services udgør en omfattende løsning, der er målrettet mod at optimere og styrke virksomhedens arbejde. Gennem denne platform kan i tillægge et brugervenligt og intuitivt CPQ-system, der nemt hjælper jer med at forbedre og effektivisere konfiguration, prisfastsættelse og tilbudshåndtering til jeres kunder. Platformen indeholder blandt andet funktioner som analyseværktøjer, ...Læs mere om Easywork

Med Vendavos CPQ -løsning får både kunden og sælgeren en guidet tur gennem processen med køb ved hjælp af smarte funktioner til prisfastsættelse og design af citater. Kundeoplevelsen bliver detaljeret med Intelligent CPQ Softwares 2D og 3D -visualiseringer af produkter, som giver kunderne mulighed for at tilpasse produkterne let direkte på webstedet, hvilket reducerer manuelt arbejde for medarbejd...Læs mere om Intelligent CPQ Software

Denne platform går ud over traditionelle CPQ-systemer og tilbyder en bred vifte af funktioner og fordele, der styrker virksomhedens salgsprocesser og kundeoplevelse. Gennem platformen kan i som virksomhed lette den administrative byrde ved at automatisere tilbudsprocessen, ved hjælp af intelligent konfiguration og prissætning. Derudover tilbyder platformen også analyseværktøjer, der giver virksomh...Læs mere om Mercura

Oracle's CPQ -løsning hjælper virksomheden med at forkorte salgscyklussen og gennemføre en aftale effektivt. Den skybaserede løsning bidrager med omkostningsberegninger og hjælper både sælgere med at foretage et salg og kunder til at foretage et køb. Mulighed for integration med ERP -systemer og CRM -systemer gør løsningen let at integrere i organisationen.Læs mere om Oracle CPQ

Tilpas tilbud til kundernes behov og øg salget i virksomheden med Salesforce CPQ-værktøjer. Når en aftale er på plads, kan der skabes et kontinuerligt flow ved hjælp af automatiserede fakturaer og ordrer, hvilket minimerer manuelt arbejde på arbejdspladsen. Løsningen er tilpasset brug for omnichannels og kan dermed bruges på flere forskellige områder til salg og giver sælger vejledning ved hjælp a...Læs mere om Salesforce CPQ och fakturering

Leder I efter en brugervenlig og intuitiv platform til at forbedre jeres prisfastsættelses- og tilbudsprocesser? Så er Twistellar's Sculptor CPQ-platform måske noget for jer. Denne platform tilbyder en række nøglefunktioner og fordele, der giver virksomheder mulighed for at automatisere og optimere deres salgsoperationer. Herunder funktioner som produktkonfiguration, værktøjer til tilbudsprocessen...Læs mere om Sculptor CPQ

Systemet er specielt fokuseret på fremstillingsvirksomheder og indeholder brugervenlige funktioner til at guide kunden til en bedre oplevelse og dermed et bedre salg for virksomheden. Ved at visualisere produkter og give forslag til fælles tilpasninger i designet får kunden en detaljeret oplevelse af produktet ved hjælp af Tactons funktioner.Læs mere om Tacton CPQ Software

XaitCPQ automatiserer oprettelse og godkendelse af tilbud for at forkorte din salgscyklus og øge din omsætning. Med kraftfuld automatisering eliminerer du fejl og sparer mere tid til mere levering. De virksomheder, der bruger Xait i deres daglige drift, har øget deres rentabilitet med op til 26%.Læs mere om XaitCPQ

Lynguide

Forskellige måder at bruge CPQ på

Udvalget af CPQ-værktøjer er stort, og systemerne spænder over mange anvendelsesområder og industrier. Hos BusinessWith har vi samlet en række forskellige oplagte områder, hvor man kan anvende CPQ.

Arbejder du som sælger, kan du bruge CPQ til fx at tilbyde en handel hurtigt eller til bestemme prisen på en ordre mellem to B2B-virksomheder. Ofte er flere systemer forbundet til CPQ-softwaren og gennemgår ting som kontraktpriser, produktionsomkostninger og mængderabatter. Kort og godt ting, som du som sælger ellers skulle gøre manuelt.

For en kunde i B2C er CPQ noget helt andet, fx værktøjer, hvor kunden selv kan designe løsninger, såsom kasserne på en fastfoodrestaurant eller Ikeas planlægningsværktøj.

For en designer har CPQ nogle andre anvendelsesmuligheder. Her er et værktøj til CPQ nyttigt, når det kommer til både design og økonomiske beregninger i forbindelse med produktion samt til beregning af forbrug af materialer.

Tænk over, hvordan du kan bruge CPQ hos dig, og find de bedste muligheder til netop din virksomhed. Når du er klar til at begynde at lede efter et CPQ-værktøj, der passer til dig, er vi her. Du er velkommen til at bruge BusinessWiths søge- eller sammenligningstjeneste.

Beskrivelse af produktets egenskaber

Automatiske citater

Genererer tilbuddet uden manuel indgriben, så medarbejderne kan fokusere på salg.

Automatiske designforslag

Ved visualisering af produktet kan systemet generere forslag til almindelige egenskaber, som efterspørges, når produktet tilpasses kundens behov. Kunden kan derefter anvende disse, når han/hun designer produktet i systemet.

Integrerbart system

Systemet kan integreres med de mest almindelige finansielle systemer, hvilket bidrager til en nem implementering og en mere effektiv styring af virksomhedens salg.

Omkostningsoverslag

Værktøjet beregner omkostningerne og tilbyder kunderne priser, afhængigt af hvad der ønskes. Systemets smarte funktioner genererer et optimalt tilbud, der tilfredsstiller både sælger og kunde.

Omnikanaler

Omni-channel betyder, at værktøjet kan bruges på flere forskellige platforme på samme tid, f.eks. til salg via computer, telefon eller ipad, og at det skal give brugeren den samme oplevelse på alle platforme.

Statistik og analyse

Denne funktion hjælper med at udarbejde statistikker i systemet, som derefter kan analyseres for at udvikle processen.

Vejledt salg

Ved at give forslag til kunden og sælgeren om de næste trin i processen guider systemet både kunden og sælgeren gennem købet for at skabe en smidig handel.

Visualisering af produkter

Systemet kan visualisere produktet i 3D, hvilket forbedrer kundeoplevelsen og skaber et detaljeret indblik i produktets funktionalitet.