Hvilket field service-system har din virksomhed brug for?

Rådgivning, salg, vedligeholdelse eller måske et kommende byggeprojekt? Med et system til field service eller et field service-værktøj kan din virksomhed nemt følge, organisere og styre alt det arbejde, der foregår uden for kontoret – dvs. opgaverne "in the field" - ude i marken. Systemet håndterer de mange forskellige data, der er en del af en opgave, selv om man ikke sidder på kontoret. Et field service-system kan også hjælpe jer med tidsrapportering og planlægning, men hovedfokus er at sikre, at de forskellige opgaver bliver løst rettidigt og tilfredsstillende.

For at kunne vælge det rigtige system til jer, er det vigtigt at forstå din virksomheds behov. Hvis virksomheden tilbyder flere forskellige tjenester, har I brug for et værktøj, der er meget fleksibelt. Arbejder du i detailhandlen, har du muligvis brug for funktioner til håndtering af returvarer, og arbejder du i marken med f.eks installering af aircondition-anlæg, vil du under dine besøg gerne kunne dokumentere og opdatere dine forskellige arbejdstrin i et mobilt værktøj til field service.

Der findes simple field service systemer, som hjælper dig med at følge forskellige opgaver eller forskellige trin i opgaverne, mens de mere avancerede tilbyder mulighed for at arbejde målrettet med at forbedre kundetilfredsheden eller at fastholde dine bedste medarbejdere. Flere og flere field service-systemer bruger kunstig intelligens til at kunne forudse fremtidige behov og krav.

Hvilket niveau skal dit field service-system have? Stil skarpt på dine behov, og hvad du ønsker at forbedre eller have på plads for at kunne arbejde så smart som muligt – og vælg så det bedste system for dig.

Hvad har jeg brug for at vide om field service?

Liste over 6 forskellige Field service

Lynguide

Hvad har jeg brug for at vide om field service?

Et velfungerende system til field service vil klart forbedre arbejdet for dem, der arbejder "i marken", så de kan fokusere på at udføre deres opgaver og løse problemer for kunderne - uden at opleve problemer med den administrative del af arbejdet.

At vælge det rigtige værktøj til netop din virksomhed er ikke altid en nem opgave, da der kommer flere og flere udbydere på markedet og tilbydes flere og flere funktioner. Live GPS-sporing, automatiserede sms'er eller e-mail-advarsler og post-job-værktøjer er alle funktioner, der kan hjælpe din virksomhed med at vokse, fordi I kan forbedre kundeoplevelsen. De fleste værktøjer omfatter fakturering eller en eller anden form for betalingsløsning. I stedet for at have tingene spredt, er alt centraliseret ét sted.

Hos BusinessWith anbefaler vi, at du inddrager de medarbejdere, der arbejder i marken for at forstå, hvad deres ønsker og behov er. Hvordan er deres daglige arbejde? Hvor er der forbedringspotentialer? Hvilke problemer bør et eventuelt system til field service løse? Hvordan ser din planlægning og tidsrapportering ud i dag, og hvad kunne være være ønskeligt? Hvad er ønskerne til faktureringsdelen?

Når du ved, hvad du leder efter, er du velkommen til at sammenligne de forskellige værktøjer her på BusinessWith.