Hvordan tænker man på supply chain management systemer?

Supply chain management omfatter alle processer, der har med lager og håndtering at gøre – alt fra økonomi, data og indhold til alt relateret til selve produktet. SCM, som systemet også forkortes, handler om at få processer omkring indkøb og levering styret så effektivt som muligt. Her betyder det, at du vil optimere lagerstatus og spare både tid og omkostninger omkring logistik. Det sker selvfølgelig ikke af sig selv – men for at hjælpe dig har du brug for et system, der kan hjælpe dig. Den nemmeste måde er at få hjælp fra os hos BusinessWith. Hos os finder du omkring tyve forskellige systemer indenfor supply chain management. Sammenlign og find det bedste system allerede i dag.

Hvordan skal jeg vælge et supply chain management system?

Begrebet supply chain management er stort, da det dækker alle dele af din logistik i virksomheden eller organisationen. De webbaserede systemer er meget populære i dag, da de kan tilgås, uanset hvor du er. Ikke at skulle stole på egne servere, men at placere alt i skyen, er for mange en sikker måde at vide, at de kan få adgang til informationerne uanset enhed og uanset hvor du befinder dig. Hvilken type virksomhed er du? Planlægger du at skalere op? Eller er du allerede en af ​​giganterne i din branche? Vælg et jakkesæt efter kropsstørrelse - i BusinessWiths sammenligningsservice kan du nemt se, hvilke forsyningskædestyringssystemer der passer til små virksomheder eller hvilke der passer til store virksomheder. Nogle systemer er mere velegnede til visse brancher, mens der er systemer, der kan anvendes uanset forretning. Med vores filterfunktion kan du filtrere på de funktioner og egenskaber, der er vigtige for dig. Alt for at du kan finde det bedste system. Prøv at sammenligne – og glæd dig til endelig at få det rigtige system på plads.

Trender inom supply chain management

Liste over 18 forskellige Supply chain management-system

Lynguide

Trender inom supply chain management

Som du sikkert allerede er klar over, betød corona-pandemien, at mange logistikvirksomheder måtte se deres drift efter i sømmene. Alt fra øgede omkostninger til leverancer, der ikke kom til tiden, viste svagheder i hele forsyningskæden. Hvordan fremtiden vil se ud er svært at vide, men vi ser stadig, hvordan udfordringer præger verdens logistiske strømme – med alt fra krige til katastrofer og fortsatte leveringsproblemer. Vi ved dog, at bæredygtighed er et modeord i tiden, og at mange kæmper med at gøre leveringer mere sikre.

Er du nysgerrig efter, hvad nutidens supply chain management system kan gøre for dig? Hvorfor ikke begynde at sammenligne med BusinessWith? Vi giver dig udtalelser og anmeldelser fra andre kunder, og tøv heller ikke med at turde spørge den respektive leverandør, hvordan de ser på logistiske udfordringer – og muligheder i fremtiden. Vejen til det rigtige system går via BusinessWith.

Beskrivelse af produktets egenskaber

Analyseværktøjer

Analyser, hvad der sker i forsyningskæden, og find ud af, hvilke processer der kan udvikles, og hvilke der fungerer som forventet.

API

Forbind de andre platforme i organisationen til systemet ved hjælp af API'er, som kan gøre det muligt for forskellige systemer at supplere hinanden og skabe effektive løsninger.

Forvaltning af ordrer

Administrer ordrerne i systemet for at se, hvilke ordrer der er aktive, og hvad der skal leveres til kunden.

Lagerstyring

Administrer og optimer lagerniveauer for at sænke omkostningerne i forbindelse med lagerdrift og muliggøre en mere effektiv lagerstyring.

Planlægningsværktøj

Planlæg ruter og/eller lagerpladser for at optimere transport, sænke omkostninger og CO2-udledning i forbindelse med transport.

Produktberegninger

Beregn omkostningerne i forbindelse med et produkt for at se, hvor rentabelt det er. Dette gør det lettere at træffe fremtidige beslutninger om de produkter, der findes i sortimentet.

Prognoser

Hjælper brugeren med at oprette prognoser baseret på tidligere salg. Dette kan spare tid for medarbejderne og optimere varestrømmen, da det kan mindske risikoen for at løbe tør for lager eller overkøb.

Sporing af produkter

Systemet rapporterer produktets status på lageret eller under transport og giver mulighed for at identificere hændelser, der påvirker produktets tilstand. Eksempler inkluderer advarsler om udsolgte produkter og forventet genopfyldningstid samt opdateringer om produktets placering i forsyningskæden under transport.

Styring af leverandører

Centralisér administrationen af alle leverandører ét sted og samle alle vigtige leverandøraftaler for at sikre, at organisationen er godt organiseret og har kontrol over forsyningskæden.