Find det WMS, der passer jer bedst

Et WMS-system eller warehouse management system er et grundlæggende system, hvis I ønsker at arbejde effektivt med jeres lager og optimere jeres arbejdsgange. Måske har du allerede et WMS i dag, men ønsker at øge kundetilfredsheden? Måske er din virksomhed vokset, og jeres system kan ikke følge med udviklingen? Uanset om du er vant til at arbejde med et lagerstyringssystem, som det også hedder på dansk, eller om det er nyt for dig, er der gode grunde til at gennemgå de forskellige løsninger. Markedet ændrer sig i takt med den teknologiske udvikling, og dine behov og krav rykker med.

Nutidens moderne WMS-systemer er ofte fleksible, skalerbare, cloud-baserede og mobile. Når man arbejder med lagerbeholdninger og kunder, skal man hurtigt kunne svare på, om et produkt er på lager, hvornår det forventes at ankomme, eller finde en passende erstatningsvare. Ofte kan systemerne kobles sammen med andre systemer, fx det ERP-system du bruger. Integrerede systemer skaber en kraftfuld ressource for virksomheder, der ønsker at være på forkant. ERP-systemet, eller forretningssystemet, giver sammen med WMS-systemet et klart billede af virksomhedens økonomiske situation. Du får et opdateret billede ikke bare af lageret, men også af de økonomiske dele af forretningen.

Med det rigtige lagerstyringssystem får du hjælp til såvel planlægning som kontrol og organisering og kan tilbyde dine kunder den absolut bedste service på markedet. Det er en klar konkurrencefordel, som gør det værd at investere et par timer i at sammenligne de forskellige lagersystemer, som markedet tilbyder.

Hos BusinessWith hjælper vi dig med at vælge det WMS-system, der passer bedst til dig. Brug vores sammenligningstjeneste og systemguide.

Fem vigtige punkter, når du sammenligner WMS-systemer

Liste over 19 forskellige WMS-system

Lynguide

Fem vigtige punkter, når du sammenligner WMS-systemer

Der er flere vigtige faktorer, som du bør have in mente, når du sammenligner WMS-systemer. Hos BusinessWith vil gerne støtte dig i din søgen. Vi har derfor håndplukket fem punkter, der hjælper dig med at træffe det rigtige valg.

  1. Virksomhedsstørrelse. Hvor stor er din virksomhed i dag? Hvad er dine ambitioner for fremtiden? Din virksomheds størrelse er vigtig for valg af WMS-system. I vores guide kan du vælge at filtrere på lagerstyringssystemer til virksomheder af forskellig størrelse.
  2. Tilgængelighed. I dag er næsten alle WMS-systemer cloud-baserede, hvilket passer perfekt i en hurtigtvoksende branche som e-handelsbranchen, men også til fysiske butikker. Og er I ikke klar til at få et cloud-baseret lagersystem lige nu, kan det være en god idé at tænke på det som et fremtidigt alternativ.
  3. Stemmestyring. Har du brug for stemmestyret ordreplukning, eller stemmestyret pluk og pak, som det også kaldes? I vores systemguide kan du nemt filtrere og se, hvilke systemer der tilbyder denne service, som mindsker mængden af manuelt arbejde.
  4. Kontrol. Ikke alle lagerstyringssystemer tilbyder lageroptimering, hvilket kan være værd at overveje. Optimering af lagerbalancen kan have høj prioritet for dem, der ønsker at holde omkostningerne ned og samtidig tilbyde kundeservice af høj kvalitet.
  5. Skalerbarhed. I dag er I et sted, men hvor er I om et år? Om fem år? For at undgå at skifte WMS-system, når din virksomhed er vokset, kan det være værd at tage et ekstra kig på de skalerbare lagerstyringssystemer, som markedet tilbyder.

Lad os på BusinessWith hjælpe dig med at vælge et WMS-system, der passer til din virksomhed. Prøv vores guide med det samme!

Beskrivelse af produktets egenskaber

API

Værktøjet kan integreres med andre platforme, hvilket giver mulighed for en mere sømløs brug af tjenesten i organisationen.

Filtrere produkter

Et filter i lagerstyring, der giver dig mulighed for kun at se de produkter, der opfylder visse kriterier i databasen. For eksempel filtre for produkttype, udseende eller lignende.

Forbedring af plukkeprocessen

En funktion, der organiserer varerne på lageret for at gøre plukningen af produkterne så hurtig og nem som muligt for de ansatte. Dette sparer tid for de ansatte og gavner hele organisationen.

Optimering af lagerniveauet

Når der sker en ændring i lagerbalancen, sker bogføringen automatisk, og manuelt arbejde kan undgås.

Prognoser

Hjælper med at udføre prognoser ved hjælp af tidligere salg. Dette kan spare tid for medarbejderne samt optimere vareflowet i organisationen, da det reducerer risikoen for under- eller overskud af produkter.

Rapporter og statistikker

Du har mulighed for at generere rapporter med statistik om produkter på lageret, hvilket giver dig et omfattende overblik over lagerets aktuelle situation.

Spore produkter

Holder styr på dit produkts status på lageret og kan f.eks. notere eventuelle hændelser, der påvirker produktet. Et eksempel på dette er, om produktet er i restordre, og hvornår det muligvis kommer tilbage på lager.

Stemmestyret plukning af ordrer

Stemmekontrol indebærer, at processen styres ved hjælp af stemmen i stedet for f.eks. en håndindtastning under plukning. Dette reducerer det manuelle arbejde med håndholdte computere og giver en praktisk måde at kommunikere klart på under plukning af produkter.