Sammenlign Danmarks bedste E-handelsplatforme

Hjælp med det rigtige system?

Antal medarbejdere

Systemguiden

Hvilken e-handelsplatform opfylder bedst dine behov?

En e-handelsplatform har til formål at drive salg. E-handelsplatformen er din webshop, det vil sige din digitale butik. Det er her, dine kunder kommer for at handle. Hvad betyder det så? Det betyder, at det for det første skal være nemt at danne sig et overblik over dit vareudbud – altså hvad du sælger. For det andet skal det være nemt at afgive en ordre. Ting som pris, brugervenlighed og fleksibilitet er alle sammen vigtige faktorer at tage højde for, når du skal sammenligne og vælge en e-handelsplatform. Den valgte løsning skal desuden være i stand til at håndtere spidsbelatninger - det vil sige perioder med ekstra mange brugere.

Hvis din virksomhed vokser hurtigt, er en "headless" platform måske bedst egnet. At platformen er headless betyder, at webshoppens udseende er adskilt fra de bagvedliggende forretningsprocesser. Så kan du tilpasse din løsning og alle de bagvedliggende funktioner efter behov og dermed undgå at føle dig låst. Du kan vælge den bedste e-handelsplatform til betalinger, den bedste udbyder af indholdsstyring osv.

Som du nok har opdaget, er der mange ting, du skal overveje, inden du vælger en platform til din webshop. Det kan synes både nemt og oplagt at have størst fokus på udseendet, men forretningslogikken og ikke mindst brugervenligheden bør være i top for at sikre, at alt fungerer optimalt. Det tager tid og koster frem for alt mange penge, hvis du skal skifte e-platform. Sørg derfor for at lave dit hjemmearbejde – læs hvad leverandørerne skriver, skriv en kravspecifikation, tag stilling til budgettet og tænk over, hvad du SKAL have, og hvad du eventuelt kan undvære.

Sammenlign e-handelsplatforme og vælg den bedste leverandør i forhold til dine behov og krav.

Sammenlign leverandører af e-handelsplatforme

Lynguide

Relaterede kategorier til E-handelsplatform

BetalingsløsningCMSE-handelsplatformWebshop

Liste over 22 forskellige E-handelsplatform

Lynguide

Sammenlign leverandører af e-handelsplatforme

Afhængig af, om jeres virksomhed befinder sig inden for detailhandel eller I måske driver et brand, har I forskellige behov, når I skal vinde en e-platform, der kan hjælpe jer med at sælge jeres produkter eller tjenester. Hvor meget vil I selv gøre? Leder I ude efter en Saas (Software as a service)-løsning, som kan få jer hurtigt i gang? Er der tale om en større virksomhed, er det en god idé at involvere flere personer med forskellige kompetencer eller roller for at få styr på, hvilke forskellige behov der er. Jeres primære mål med e-handelsplatformen er det, der skal drive jeres valg.

Tænk over de forskellige flow, der er vigtige for jer – i forhold til for eksempel indhold og distribution. I ønsker formentlig at kunne vokse med platformen, og at den derfor er skalerbar? Markedet for e-handel er vokset hurtigt de senere år, og i dag er det nemt at starte en webshop. Føler du dig meget grøn på området, er et tip rent faktisk at tage et e-handelskursus, inden du vælger – eller kontakte os hos BusinessWith for flere tip. Du er også velkommen til straks at gå i gang med at sammenligne de forskellige løsninger gennem vores smarte sammenligningstjeneste.

Vores tre bedst tip, når du skal træffe dit valg:

  • Læs hvad leverandørerne skriver - ordentligt
  • At vælge platform er en vigtig beslutning, så sørg for at bruge tid på at sammenligne og vurdere de forskellige løsninger.
  • Se, hvad andre mener
  • Udtalelser fra andre kunder er vigtigt. Kontakt kunder, du kan sammenligne dig med, og spørg dem, hvad de synes om platformen.
  • Kundeservice
  • God support og støtte fra leverandøren er noget, I ikke vil undvære og derfor ikke skal gå på kompromis med.

Beskrivelse af e-handelsfunktioner

AI-drevne Produktanbefalinger

Platformen bruger maskinlæring/AI til at levere smarte, personlige anbefalinger til den enkelte kunde (f.eks. "Kunder, der købte dette, købte også…").

Automatiseret Marketing

Platformen har indbyggede værktøjer til at automatisere og planlægge kundekommunikation og kampagner (f.eks. e-mails til kunder, der har forladt indkøbskurven).

Avanceret Prissætning & Trinpriser

Platformen understøtter komplekse prismodeller som trinpriser, kundespecifikke priser, mængderabatter og prisfastsættelse baseret på kundegrupper.

Headless/Decoupled Støtte

Platformen tilbyder et API-drevet ("headless") backend, som tillader frit at koble på valgfrit CMS- eller frontend-værktøj.

Indbygget CMS (Publiceringsværktøj)

Et fuldt fungerende Content Management System (CMS) til at håndtere, redigere og publicere alt tekst- og billedindhold på e-handelsplatformen.

Kundesegmentering & Grupper

Muliggør avanceret segmentering af kundebasen baseret på købsadfærd, geografiske data eller andre variable for målgruppefokus.

Omnichannel/Unified Handel

Funktioner til at samle den digitale oplevelse med vores fysiske handel (f.eks. "Køb online, afhent i butik", fælles lagerstatus).

PIM-Integration (Produktinformation)

Indbygget kobling eller modul til effektivt at håndtere, berige og publicere store mængder produktinformation (billeder, specifikationer, oversættelser).

Plug-in & App Marketplace

Platformen har et økosystem af færdige tilføjelser, apps eller moduler, som hurtigt kan installeres for at udvide funktionaliteten.

Prislister

Opdatering og kobling til prislister er selvfølgelig muligt, men funktionaliteten i forhold til hvordan man arbejder med prislister på forskellige platforme varierer en del, og er noget man som køber bør tjekke.

Salgsanalyse & Rapportering

Muliggør dybdegående analyse af e-handelens performance (f.eks. salg, konvertering, kundeadfærd) gennem en indbygget rapporteringsmodul.

Søgeoptimering (SEO)

Indbyggede funktioner, der understøtter optimering af websitet for søgemaskiner (f.eks. tilpasning af URL’er, metatags, sitemaps).