Gå efter et system til markedsføringsanalyse
Mange ledere træffer beslutninger om markedsføring baseret på følelser, fornemmelser og oplevelser. Det kan i nogle tilfælde fungere udmærket, men langt fra altid. Derfor kan det være en god idé at investere i et værktøj til marketinganalyse.
Den digitale verden giver os gode muligheder for at lægge data, fakta og analyser til grund for de valg, vi træffer i vores virksomheder og projekter. Måske er der nogen i organisationen, der ved noget om at lave markedsføringskampagner, men det er ikke alle, der ved, hvordan man følger op på markedsføringsindsatser eller evner at lære af fremskridt og fejl. Det er derfor klogt at uddanne relevant personale i marketinganalyser eller at søge støtte hos en konsulent. Med den rette markedsføringsindsats kan din virksomhed nå nye højder.
Et godt sted at starte er at anskaffe et værktøj til at analysere markedsføring. Du kan nemt google "analyseværktøjer markedsføring", men du får rigtig mange hits, og det kan være svært at finde ud af, hvad der er op og ned. Hos BusinessWith er vi specialister i at sammenligne digitale værktøjer. Brug vores sammenligningstjeneste til at finde ud af, hvilket analyseværktøj der passer til dig og din virksomhed.
Lynguide
Liste over 13 forskellige Marketinganalyse
APSIS One: En brugervenlig platform til avanceret personalisering med intuitiv e-mail, SMS og automatiseringsværktøjer. Det lyder avanceret. Men det er faktisk en platform, der giver dig mulighed for at fokusere på det, du gør bedst: Marketing.Læs mere om Apsis One
Forøg salget, strømline processer og skab større kundeviden. Salesforce er en verdensledende CRM-platform, der håndterer alle typer kundens relaterede processer såsom salgsstøtte, marked, felttjeneste, kunde- og partnerportaler. Selvfølgelig tilpasser vi og integrerer Salesforce til dine behov og eksisterende systemer. Vi hjælper dig fra gennemførlighedsundersøgelse og analyse til det færdige syst...Læs mere om Salesforce
CRM -systemet for dem, der ønsker at komme i gang hurtigt og derefter tilpasse sig din vækstrate. HubSpot inkluderer alt, såsom marketingautomation, blygenerering og salg af automatisering til en fast månedlig omkostning. Derudover får du fri adgang til HubSpot -support og integration til Outlook og Gmail. Passer til alle brancher og kan knyttes til din anden systemstøtte, såsom ERP, digital kontr...Læs mere om HubSpot CRM
Optimisely lader virksomheden holde styr på alle sine websteder på en omfattende platform, der giver en klarere oversigt og enklere analyse af virksomhedens e-handel.Læs mere om Optimizely
Upsales er Sveriges hurtigst voksende CRM, der hjælper B2B -selskabet. Upsales CRM hjælper B2B -virksomheder med at finde nye kundeemner, vinde mere forretning og skabe yderligere salg med eksisterende kunder. Upsales er det åbenlyse valg til hurtige salgsorganisationer, der ønsker en komplet CRM med mulighed for at bygge videre på funktioner som marketingautomation og avancerede salgsrapporter. F...Læs mere om Upsales
Automatiser din mailing ved hjælp af Campaign Monitor's Cloud -baserede softwareløsning til digital marketing. Udnyt de færdige skabeloner og træk-og-slip-funktion, der gør det brugervenligt at skabe effektive marketingkampagner.Læs mere om Campaign monitor / CM Commerce
Drips Solution bruger data og automatisering til at skræddersy markedsføringsoplevelsen, skabe meningsfuldt engagement og skabe lang loyalitet.Læs mere om Drip
Eloqua er Oracle's marketingplatform skaber personaliserede kampagner til dit prospekt og kunder med store muligheder for skalerbarhed, personificering og automatisering.Læs mere om Eloqua
Med aktiveringstjenester MI360 Mautic får du adgang til en komplet marketingplatform med brugervenlige statistikker og rapporteringsfunktioner for en klar og hurtig oversigt over virksomhedens markedsføring.Læs mere om Enable Services
Få svar hjælper virksomheden med at udvide sit kundegrundlag ved at skabe en visuel og personlig kundeoplevelse. Lad få svar Marketing Automation Tool gøre jobbet for dig, så du kan fokusere på det, du gør bedst.Læs mere om Get response
Som et af markedets mest populære spillere tilbyder MailChimp -selskaber i alle størrelser et skybaseret og brugervenligt værktøj til personlig og automatiseret markedsføring.Læs mere om Mailchimp
Byg brand, driv omsætning, skab indflydelse. Marketo Engage er et førende system til styring af dit prospekt og kunder.Læs mere om Marketo Engage
Unik og kraftfuld løsning, der hjælper dig med at automatisere din markedsføring, træffe bedre beslutninger med klare data og forbedre den samlede kundeoplevelseLæs mere om Zoho
Lynguide
Det skal du tænke på, når det gælder markedsføringskampagner
Professionelle marketingfolk stiller mange spørgsmål: Virkede kampagnen, som vi lige har satset et stort beløb på? Hvorfor eller hvorfor ikke? Hvad kan vi gøre anderledes næste gang? Hvordan kan vi nå vores målgruppe bedre? Vil man finde svarene, kan det godt betale sig at arbejde med flere variationer af kampagner og f.eks. ændre billeder, film, overskrifter og indhold og teste det på forskellige segmenter.
Den digitale udvikling tordner derudaf, og algoritmer og systemer ændrer sig hurtigere, end du kan nå at sige "marketing manager". Derfor bør du tænke din markedsføring bredt. Dine målgrupper findes garanteret på mere end én kanal.
Måske har du allerede investeret stort i Facebook, måske har nogen anbefalet dig at bruge Linkedin, Instagram, Mailchimp eller andre af de store og små kommunikationskanaler, der findes. Du har formentlig også satset noget på Google-ads.
Uanset hvilke kanaler du bruger, lagres store mængder data om din kommunikation. Data, som du kan tilgå via et simpelt login og nogle få klik, og som du faktisk kan analysere ved hjælp af ét enkelt system: Et online marketinganalyseværktøj. Når du analyserer din markedsføring og resultaterne af den, har dig mulighed for at blive mere effektiv, forfine dine kampagner og drive forretningen endnu mere vellykket. I forbindelse med, at I ændrer KPI'er og mål, hjælper værktøjet jer mod nye succeser.
Der er mange udbydere af digitale anlyseværktøjer til brug i markedsføringsøjemed, og det op til dig at finde det værktøj, der passer til netop din virksomhed.
Selvom værktøjerne er forskellige, er der en række grundlæggende krav, du bør stille til den tjeneste, du vælger. Du og dine medarbejdere skal selvfølgelig kunne forstå resultaterne. I bør kunne analysere alle jeres kanaler, og abonnementsprisen bør være afstemt i forhold til jeres budget. Og husk, du kan altid prøve værktøjet i en gratis prøveperiode, før du træffer din endelige beslutning.
Hos BusinessWith vil vi gerne hjælpe dig med at vælge et værktøj, som øger din chance for at få succes. Brug vores sammenligningstjeneste for at finde det værktøj til markedsføringsanalyse, der passer bedst til dig.