Sammenlign Danmarks bedste værktøj til marketinganalyser

Gå efter et system til markedsføringsanalyse

Mange ledere træffer beslutninger om markedsføring baseret på følelser, fornemmelser og oplevelser. Det kan i nogle tilfælde fungere udmærket, men langt fra altid. Derfor kan det være en god idé at investere i et værktøj til marketinganalyse.

Den digitale verden giver os gode muligheder for at lægge data, fakta og analyser til grund for de valg, vi træffer i vores virksomheder og projekter. Måske er der nogen i organisationen, der ved noget om at lave markedsføringskampagner, men det er ikke alle, der ved, hvordan man følger op på markedsføringsindsatser eller evner at lære af fremskridt og fejl. Det er derfor klogt at uddanne relevant personale i marketinganalyser eller at søge støtte hos en konsulent. Med den rette markedsføringsindsats kan din virksomhed nå nye højder.

Et godt sted at starte er at anskaffe et værktøj til at analysere markedsføring. Du kan nemt google "analyseværktøjer markedsføring", men du får rigtig mange hits, og det kan være svært at finde ud af, hvad der er op og ned. Hos BusinessWith er vi specialister i at sammenligne digitale værktøjer. Brug vores sammenligningstjeneste til at finde ud af, hvilket analyseværktøj der passer til dig og din virksomhed.

Det skal du tænke på, når det gælder markedsføringskampagner

Lynguide

Liste over 14 forskellige Marketinganalyse

Lynguide

Det skal du tænke på, når det gælder markedsføringskampagner

Professionelle marketingfolk stiller mange spørgsmål: Virkede kampagnen, som vi lige har satset et stort beløb på? Hvorfor eller hvorfor ikke? Hvad kan vi gøre anderledes næste gang? Hvordan kan vi nå vores målgruppe bedre? Vil man finde svarene, kan det godt betale sig at arbejde med flere variationer af kampagner og f.eks. ændre billeder, film, overskrifter og indhold og teste det på forskellige segmenter.

Den digitale udvikling tordner derudaf, og algoritmer og systemer ændrer sig hurtigere, end du kan nå at sige "marketing manager". Derfor bør du tænke din markedsføring bredt. Dine målgrupper findes garanteret på mere end én kanal.

Måske har du allerede investeret stort i Facebook, måske har nogen anbefalet dig at bruge Linkedin, Instagram, Mailchimp eller andre af de store og små kommunikationskanaler, der findes. Du har formentlig også satset noget på Google-ads.

Uanset hvilke kanaler du bruger, lagres store mængder data om din kommunikation. Data, som du kan tilgå via et simpelt login og nogle få klik, og som du faktisk kan analysere ved hjælp af ét enkelt system: Et online marketinganalyseværktøj. Når du analyserer din markedsføring og resultaterne af den, har dig mulighed for at blive mere effektiv, forfine dine kampagner og drive forretningen endnu mere vellykket. I forbindelse med, at I ændrer KPI'er og mål, hjælper værktøjet jer mod nye succeser.

Der er mange udbydere af digitale anlyseværktøjer til brug i markedsføringsøjemed, og det op til dig at finde det værktøj, der passer til netop din virksomhed.

Selvom værktøjerne er forskellige, er der en række grundlæggende krav, du bør stille til den tjeneste, du vælger. Du og dine medarbejdere skal selvfølgelig kunne forstå resultaterne. I bør kunne analysere alle jeres kanaler, og abonnementsprisen bør være afstemt i forhold til jeres budget. Og husk, du kan altid prøve værktøjet i en gratis prøveperiode, før du træffer din endelige beslutning.

Hos BusinessWith vil vi gerne hjælpe dig med at vælge et værktøj, som øger din chance for at få succes. Brug vores sammenligningstjeneste for at finde det værktøj til markedsføringsanalyse, der passer bedst til dig.