Systemguiden

Systemkategorier

For leverandørerBlogOm os

Microbizz
vs
ATOSS

Virksomhedsstørrelse

Antal medarbejdere

Mikrovirksomhed (1-10)
Lille virksomhed (11-100)
Mellemstor virksomhed (101-500)
Stor virksomhed (500+)
Mikrovirksomhed (1-10)
Lille virksomhed (11-100)
Mellemstor virksomhed (101-500)
Stor virksomhed (500+)

Platform

Cloudbaseret
On-premise
Mobilapp
Cloudbaseret
On-premise
Mobilapp

Prisoplysninger

Gratis prøveperiode
Prismodel modul
Prismodel abonnement
Prismodel licens
Gratis prøveperiode
Prismodel modul
Prismodel abonnement
Prismodel licens

Produktfunktioner i Tidsregistreringssystem

Analyseværktøjer til optimering
App
Arbejdstidsskema
Attestering
Automatisk tidrapportering
Fakturering
Fraværs- og flekstidsregistrering
Geografisk positionering
Håndterer flere overenskomster
Indberetning til Skat
Integration med forskellige lønsystemer
Kørselsjournal
Modul i virksomhedssystem
Ordrer
Projektregnskab og rapportering
Push meddelelser
Rapportering
Rejser og udlæg
Skabeloner til løn
Tidbank
Analyseværktøjer til optimering
App
Arbejdstidsskema
Attestering
Automatisk tidrapportering
Fakturering
Fraværs- og flekstidsregistrering
Geografisk positionering
Håndterer flere overenskomster
Indberetning til Skat
Integration med forskellige lønsystemer
Kørselsjournal
Modul i virksomhedssystem
Ordrer
Projektregnskab og rapportering
Push meddelelser
Rapportering
Rejser og udlæg
Skabeloner til løn
Tidbank

Produktfunktioner i Workforce management-system

Analyseværktøjer
Håndtering af løn
Håndtering af RTA
Kontraktforvaltning
KPI'er
Prognoser
Rapporter
Skemalægning
Strategisk planlægning
Tidsrapportering
Analyseværktøjer
Håndtering af løn
Håndtering af RTA
Kontraktforvaltning
KPI'er
Prognoser
Rapporter
Skemalægning
Strategisk planlægning
Tidsrapportering

Hvorfor vælger virksomheder jer?

Hvorfor vælge jeres system?

Microbizz skaber værdi på følgende måder:

  • Alle moduler deler data og fungerer sammen
  • Skalerbar og fleksibel platform, der vokser med jer
  • Brugervenlig mobilapp for nem registrering i felten
  • Reducerer administration og sparer tid
  • Understøtter høj kvalitet og dokumentation
  • Velegnet til field service, byggeri, service og forsyning

Hvorfor vælge jeres system?

  • Global og multinational ledelse: ATOSS kan behandle kompleksiteten i multinationale organisationer med forskellige regler og behov på en unik måde
  • Dyb funktionalitet: Takket være 36 års udvikling giver systemets dybde dig mulighed for fuldt ud at tilpasse det fuldstændigt til dine behov uanset kompleksitet
  • Resultat: I gennemsnit sparer vores kunder 10 millioner SEK om året med 25 % mindre overarbejde og 80 % mindre planlægningsarbejde

Hvorfor vælge jer som leverandør?

Microbizz er en stærk partner for jeres digitalisering:

  • Løsning skræddersyet til jeres specifikke behov
  • Lokal dansk support og rådgivning
  • Personlig onboarding og træning af jeres team
  • Løbende udvikling baseret på kundefeedback
  • Fokus på langvarige relationer og værdi

Hvorfor vælge jer som leverandør?

  • Dyb ekspertise: 36 års erfaring giver en dyb viden ikke kun inden for WFM, men frem for alt inden for vores fokusbrancher: produktionsindustri, logistik og detailhandel
  • Pålidelighed: Som børsnoteret virksomhed tilbyder vi fuld transparens i vores forretning. Vores aktieudvikling er steget over 2000 % i de sidste 10 år takket være stabil rentabilitet. Vores grundlægger og administrerende direktør ejer størstedelen af virksomheden. En meget lav kundeomsætning på under 2 % taler for kundetilfredsheden (vores kunder bliver i gennemsnit 50 år).
  • Innovation: 170 millioner SEK i R&D-investering i 2021 (17 % af indtægterne) gør ATOSS til den WFM-leverandør i Europa, der investerer mest i udvikling

Hvordan positionerer du dig selv på markedet?

Microbizz positionerer sig som markedsleder inden for digital opgavestyring i Danmark ved at tilbyde skræddersyede løsninger til hver enkelt kunde. Den danskudviklede platform kombinerer dyb brancheforståelse med innovative muligheder, så kunder får præcis de moduler og funktioner, der passer til deres arbejdsgange. Microbizz arbejder tæt sammen med kunderne og yder lokal support for at sikre, at systemet tilpasses behov og skaber størst mulig værdi.

Hvordan positionerer du dig selv på markedet?

ATOSS hjælper store virksomheder i frontline-brancher, som f.eks. produktion, logistik, transport og detailhandel.

Vi er en af de få leverandører, der kan behandle kompleksiteten i multinationale virksomheder med forskellige regler og behov.

Hvilke behov og udfordringer tilgodeser I hos kunden?

  • Giver et komplet overblik over alle opgaver, projekter og ressourcer
  • Minimerer manuelt papirarbejde og administrative opgaver
  • Effektiv tidsregistrering og planlægning af medarbejdere og ruter
  • Høj kvalitet og sporbar dokumentation med digitale tjeklister
  • Forbedrer samarbejdet mellem kontor og felten med realtidssynkronisering
  • Let adgang til data via mobilapp, også offline
  • Integreret fakturering og løn, der reducerer fejl
  • Skalerer efter virksomhedens størrelse og behov

Hvilke behov og udfordringer tilgodeser I hos kunden?

Overholdelse af regler: globalt, internationalt og nationalt

Barry Callebaut, verdens største chokoladeproducent, bruger ATOSS Workforce Management i over 18 lande på 4 kontinenter for at sikre overholdelse af alle landespecifikke regelsæt.

Datadrevet tidsplanlægning

Starbucks har opnået 98 % nøjagtighed i behovsprognoser fire uger forinden takket være præcis og datadrevet planlægning. Dette modvirker kompetencemangel og reducerer over- og underbemanding kraftigt.

Medarbejderoplevelse

Hornbach har systematisk opbakning til sit koncept om "arbejdstid efter mål" for 11.000 mennesker til at udforme deres egen arbejdstid (og attraktive løsninger som f.eks. valgfri ombytning af den årlige lønstigning for færre arbejdstimer).

Anmeldelser

Baseret på 6 anmeldelser

Baseret på 6 anmeldelser

Brugervenlig
Samarbejde med leverandøren
Support og service
Udbud af funktioner
Kundetilpasning og fleksibilitet
Integration
Værdi for pengene
Hvor tilfreds er du overordnet set?
Brugervenlig
Samarbejde med leverandøren
Support og service
Udbud af funktioner
Kundetilpasning og fleksibilitet
Integration
Værdi for pengene
Hvor tilfreds er du overordnet set?

Anmeldelser

Fordele

Det jeg sætter størst pris på ved Microbizz, er den markante forbedring af vores arbejdsgange og den høje grad af overblik, systemet giver os i den daglige drift. Brug af statusser og muligheden for at konfigurere individuelle startsider sikrer, at opgaver håndteres rettidigt og ikke går tabt, samtidig med at faktureringsprocessen bliver mere struktureret og gennemsigtig. Integrationerne til vores øvrige systemer – både økonomi og telefonløsning – fungerer stabilt og effektivt. Telefonintegrationen har gjort det væsentlig lettere for os at identificere kunden med det samme. Vi kan nu tilgå kundekortet direkte, hvilket både reducerer fejl og sparer tid. Derudover gør de mange automatiseringsmuligheder, at vi kan optimere en række rutineprocesser, hvilket frigiver ressourcer og sikrer en mere ensartet og effektiv drift. Microbizz har samlet set bidraget væsentligt til at professionalisere og strømline vores interne processer.
At det ikke er et lukket system, men at man kan brugerdefinere det.
Det jeg godt kan lide ved softwaren, er den brugervenlige grænseflade og de mange nyttige dialoger.
Designet er rigtig godt, og muligheden for at parametrisere og vedligeholde softwaren næsten helt selv giver store fordele.

Anmeldelser

Ulemper

Det jeg er mindst begejstret for, er de udfordringer der nogle gange opstår i forbindelse med releases. Fordi vores Microbizz-opsætning er meget tilpasset vores egne arbejdsgange, kan nye opdateringer af og til påvirke funktioner, som ellers normalt fungerer perfekt for os. Når det er sagt, så oplever vi også, at Microbizz er ekstremt hurtige til at rette fejlene igen. Selvom det kan være frustrerende i øjeblikket, føler vi os godt understøttet, og problemerne bliver som regel løst meget hurtigt.
At det næsten kan blive for teknisk, indviklet eller overskueligt, hvor man gør hvad.
For at sikre at alle funktioner/scenarier bliver testet under en release-opgradering, ville det være nyttigt med support/vejledning.
Forbedrede planlægningsmuligheder. Især for serviceudbydere, der ofte arbejder og planlægger efter vagter og ikke efter medarbejdere. Datahåndtering til servicecentreret planlægning er meget høj og ufleksibel, hvilket gør det vanskeligt at planlægge og fakturere komplekse arbejdsdage (arbejdet ændrer sig i løbet af dagen). Licensmodellen er ikke egnet til visse brancher.

Microbizz

Microbizz

Læs mere om Microbizz

ATOSS

ATOSS Software

Læs mere om ATOSS