Hvilket system til udlægshåndtering passer bedst til jer?
Ved at bruge et system til udlægshåndtering kan du øge effektiviteten og minimere administrationen i din virksomhed. Der er stadig overraskende mange, der holder styr på udgifter og bilag med Excelark eller på andre ineffektive og tidskrævende måder, selvom der er fremragende online-baserede systemer til udlægshåndtering. De er ofte brugervenlige og tilpasset mobiltelefoner, så de, der ofte er på farten, hurtigt og nemt kan håndtere bilag. Med få klik kan kvitteringer fotograferes og gemmes i skyen, og udlæggene kan med det samme afvises eller godkendes. Slut med krøllede eller forsvundne boner!
Uanset, om det er udgifter til kaffe til kundemøder, udstyr til hjemmekontoret, kilometergodtgørelse eller andre rejseudgifter, er det vigtigt at de er registreret korrekt. Ved at bruge et system til udlægshåndtering spares der meget tid - både for medarbejderne, der skal holde styr på deres udlæg, de attesterende ledere og de økonomi-medarbejdere, der varetager bogføringen.
Inden du vælger udbyder, bør du tænke over, at systemet skal være nemt at administrere for
dit personale . Selv din mindst tekniske medarbejder skal kunne håndtere udlæggene
korrekt. Nogle virksomheder prioriterer en velfungerende kundeservice hos leverandøren enten via telefon eller chat, højt.
Det skal desuden være muligt at tilføje brugere, efterhånden som din virksomhed eller
din organisation vokser. Har du flere virksomheder, skal systemet kunne klare det.
For at du kan finde det rigtige system til udlægshåndtering til netop din virksomhed, har vi lavet en sammenligningstjeneste på BusinessWith. Her kan du {' '} søge efter det system til udlægshåndtering, der passer bedst til dig. Du er velkommen til at kontakte os, hvis du oplever udfordringer med tjenesten. Held og lykke!
Lynguide
Relaterede kategorier til Udlægshåndtering
FaktureringsprogramFordelsportalLønsystemLønsystemRegnskabsprogramRejseafregningssystemUdlægshåndteringWorkforce management-systemListe over 17 forskellige Udlægshåndtering
Lynguide
Hvad betragtes som udlæg?
Alle udgifter, som en virksomhed afholder, skal bogføres. Der findes forskellige typer
udgifter vedrørende ansatte, henholdsvis "private udlæg" og "personaleudgifter". Vi
forklarer forskellen.
Private udlæg
Når en ansat eller en medejere lægger ud for udgifter, som er arbejdsrelaterede, er der tale om "private udlæg". Det kan være rejseudgifter,
udgifter til overnatning eller bespisning. Når en medarbejder på den måde selv betaler for en udgift, som
virksomheden har ansvaret for, stifter virksomheden gæld til medarbejderen. Gælden afvikles i forbindelse med, at lønnen udbetales, enten som godtgørelse
eller som refusion for de faktiske omkostninger.
Enhver, der bruger egne penge til at dække arbejdsrelaterede udgifter, skal naturligvis kunne bevise, at hun har afholdt udgiften, f.eks. med en kvittering,
for at modtage refusion.
Personaleudgifter
Personaleudgifter er de udgifter, du har som virksomhed, når du har ansatte. Det kan f.eks. være udgifter til personalefester, julefrokoster, firmasport eller uniformer. Som hovedregel er personaleudgifter momsfrie og fradragsberettigede, men reglerne kan være lidt komplicerede, så du bør sikre dig, at det system til udlægshåndtering, du vælger, er lever op til dansk lovgivning.
Det ændrer dog ikke ved, at et system til udlægshåndtering giver dig bedre styr på virksomhedens omkostninger. Hos BusinessWith kan du
sammenligne forskellige systemer og finde det, der passer dig bedst.Sig til, hvis du har spørgsmål!