Hvilket markedsføringsværktøj har din virksomhed brug for?
BusinessWith hjælper dig med at sammenligne de bedste markedsføringsværktøjer i Danmark for at finde det værktøj, der passer bedst til dig. Her kan du lave en sammenligning mellem forskellige markedsføringsværktøjer, inden du træffer dit valg. Du kan finde forskellige markedsføringsværktøjer inden for marketing automation, content marketing og marketinganalyse.
Når det drejer sig om markedsføring, vil vi selvfølgelig alle gerne være "top of mind" hos vores potentielle og eksisterende kunder. Vi ønsker at blive set og hørt og at vide, hvordan vi skal tænke, for at opnå de bedste resultater og generere så mange leads som muligt. Det kræver, at du har et markedsføringsværktøj, der passer til din virksomhed. Et markedsføringsværktøj hjælper dig med at holde styr på, hvordan dine besøgende opfører sig på dit websted. Hvad kigger de på? Hvad læser de? Hvad klikker de på? Værktøjet kan også hjælpe dig med at overvåge verden omkring dig og indsamle vigtige nyheder, uden at du selv skal søge efter dem.
Lynguide
Liste over 18 forskellige Markedsføringsværktøj
Lynguide
Hvad er et markedsføringsværktøj?
Det er ikke hensigtsmæssigt at markedsføre dine produkter og tjenester uden at bruge et moderne markedsføringsværktøj, og heldigvis behøver det ikke at koste en formue at blive en del af den digitale markedsføringsverden. Men hvad er et markedsføringsværktøj? Er det det samme som marketing automation-værktøjer og værktøjer til content marketing? Vi forklarer de forskellige begreber.
Marketing automation er et system, som kobles til dit emailsystem. Tanken er at gøre det nemmere at målrette mails, så den rigtige målgruppe modtager den rigtige information på det rigtige tidspunkt. Et content marketing-værktøj er præcis det, ordet "content" betyder. Her handler det om indholdet. Hvad skal der stå i dine mails? Hvad vil dine kunder gerne læse om?
Hos BusinessWith finder du naturligvis vejledninger til både marketing automation-værktøjer og content marketing-værktøjer.
Men lad os se nærmere på markedsføringsværktøjerne. Som med enhver form for digitale værktøjer, vi bruger, er det vigtigt at huske, at de hjælper os til at blive mere effektive. De erstatter ikke alt vores arbejde.
At vælge markedsføringsværktøj
Din hjemmeside er din vigtigste markedsføringskanal. Hvis du skal finde ud af, hvad du vil opnå med din markedsføring, bør du lave en plan for hjemmesiden. Hvad er målet med din hjemmeside? Hvilken viden har du, som du kan dele med branchen? Bruger du sociale medier? Hvad vil du opnå med indsatsen der? Hvad tænker du om søgeordsoptimering (SEO)? Har du testet, hvilke ord dine kunder søger på? Vælg et markedsføringsværktøj ud fra, hvor virksomheden står i dag. Med andre ord, værktøjet skal være relevant og i tråd med jeres ambitioner.