Hvilket tidsregistreringssystem har din virksomhed brug for?
Der er flere grunde til, at det er vigtigt, at medarbejdere registrerer deres arbejdstid. For det første er tidsregistrering ofte grundlaget for beregning af løn, og du kan som administrator hurtigt få styr på eventuelle afvigelser, flekstid eller overarbejde. For det andet er det nemmere for virksomheden at overvåge omsætningen, hvis I har et tidsregistreringssystem, som udspecificerer, hvor lang tid forskellige opgaver tager. På den måde kan I nemmere effektivisere og eliminere tidsrøvere.
Mange virksomheder bruger stadig pen og papir til tidsrapportering, men der findes i dag et hav af digitale værktøjer og apps til formålet. Med et godt værktøj tilpasset virksomheden slipper I for at indhente informationerne – lønfilerne er automatiserede, og alt er tilgængeligt i systemet. Brug lidt tid på at sammenligne tidsrapporteringssystemer for at finde det, der passer din virksomhed bedst. BusinessWith hjælper dig med at sammenligne de forskellige tidsregistreringssystemer.
Hvilke tidsregistreringssystemer findes på det danske marked?
Test systemguiden
Gør som 13000+ Nordiske virksomheder, lad vores algoritmer guide dig til det rigtige systemvalg.
Systemguiden
Lynguide
Relaterede kategorier til Tidsregistreringssystem
BemandingssystemField servicePlanlægningsværktøjProjektstyringsværktøjRessourceplanlægningTidsregistreringssystemWork order-systemListe over 20 forskellige Tidsregistreringssystem
Intempus er et moderne, digitalt timeregistreringssystem, der hjælper alle typer virksomheder med at effektivisere deres daglige administrationsarbejde. Systemet kan skræddersyes til lige præcis jeres virksomhed, uanset branche og overenskomster, og det kan integreres til både løn- fakturerings og kvalitetssikringssystemer.Læs mere om Intempus
Timelog PSA er 100 % skræddersyet til konsulent-teams og giver dig styr på arbejdstid, projekter, ressourcer, budgetter og fakturering, så du får automatisk indsigt og kan koncentrere dig om din forretning.Læs mere om Timelog PSA
Timeplan er et komplet, skybaseret planlægningsprogram for både det lille og store firma. Vi tilbyder et brugervenligt system med en række funktioner, der letter planlægningsprocessen. Medarbejdere kan let se deres tidsplan via appen eller web.Læs mere om Timeplan
Quinyx er en af Sveriges største aktører inden for arbejdsstyrkeplanlægning. Denne brugervenlige planlægningssoftware tilbyder AI-support og personaleplanlægning der er med til at hjælpe med at optimere bemanding og tid.Læs mere om Quinyx
ATOSS hjælper store, komplekse virksomheder med at frigøre deres fulde potentiale med omfattende digital Workforce Management. Vi er specialiserede i multinationale virksomheder med strenge lovkrav. Lufthansa, Pepsi, Lacoste, DB Schenker og Epiroc er blandt de ca. 15.000 kunder, der har tillid til ATOSS. Takket være skræddersyet tilpasning kan du sikre medarbejdertilfredshed, omkostningseffektivit...Læs mere om ATOSS
Millnet TID & Project er et moderne skybaseret system med klar integration med de fleste løn-, finans- og CRM-systemer. Systemet passer ekstra godt med forskellige typer konsulentfirmaer, hvor færdiglavet emballage er tilgængelig mod arkitekter, ingeniørbureauer, IT-konsulenter, advokater, miljøkonsulenter, personalefirmaer og PR og kommunikation. Du er velkommen til at klikke på demo -knappen ned...Læs mere om Milient
Forøg produktiviteten, reducer stress og få mere ud af din tid med QBI'er. Saml hele tiden ét sted for at spore tiden inden for virksomheden bruges glat. Få styr på, hvordan afvigelser rapporteres at identificere muligheder for at forbedre, hvad der forhindrer virksomheden i at bruge tid ordentligt. Slip forfølgelsen afLæs mere om QBIS Time
Med denne cloud-baseret projektstyringssoftware får i som virksomhed et værktøj der hjælpe jer med styre jeres projekter og ressourcer mere effektivt. Softwaren tilbyder funktioner som projektplanlægning, tidsregistrering, rapportering og ressourceallokering. Derudover har CXPlanner en intuitiv brugergrænseflade, der gør det nemt for brugerne at navigere i softwaren og holde styr på deres projekte...Læs mere om CxPlanner
Denne specialiserede platform tilbyder en række centrale funktioner, der hjælper virksomheder med at strømline deres arbejdsprocesser og øge produktiviteten. De primære funktioner i Dan-Time's platform inkluderer tidsregistrering, projektstyring, fakturering og analytisk rapportering. Platformen tilbyder tidsregistrering gennem forskellige medier som terminaler, mobilapp, samt fysiske stempelure. ...Læs mere om Dan-Time
DataLøn Tid er et tidsregistreringssystem, der gør det nemt for virksomheder at holde styr på medarbejderes arbejdstider, pauser og fravær. Det integreres med DataLøn, hvilket sikrer præcis lønbehandling og sparer tid på administrativt arbejde. Vi hjælper nemt og fleksibelt virksomheder med at overholde loven om tidsregistrering. DataLøn Tid er især populært for virksomheder på mellem 1-50 medarbe...Læs mere om DataLøn Tid
Med denne projektstyringløsning kan i sikre jer at i som virksomhed har en helhedsbillede af jeres virksomheds aktiviteter og projekter. I kan som virksomhed strukturere og planlægge projekter, samt administrere ressourcer, tidsregistrering og budgetter. Yderligere indeholde platformen også en komplet dokumenthåndtering funktion der sikrer, at alle dokumenter og filer vedrørende et projekt er nemt...Læs mere om EDH Technology Projektstyringsværktøj
Leder I efter et intuitivt og brugervenligt system? Så er Planday måske den platform I leder efter. Gennem deres workforcemanagement software får i adgang til funktioner som håndtering af løn, der spare jer for en masse administrative ressourcer og processer. Derudover indeholder platformen funktioner som skemalægning, strategisk planlægning og tidsrapportering, der sikrer at jeres virksomhed køre...Læs mere om Planday
Hos ProjectFlow365 finder i en komplet projektstyrings- og økonomiløsning, som dækker de fleste funktioner i vil kunne få brug for. Funktionerne kan b.la. hjælpe med at optimere arbejdsprocesser og projektplanlægning, gennem værktøjer som kalenderfunktioner, tidsregistrering og Integration med regnskabssystemer. Yderligere indeholde platformen en kundeportal, der kan gøre det nemmere for jer som...Læs mere om ProjectFlow
Med SD Worx Workforce Management kan du være sikker på, at du altid har de korrekte data, og at systemet overholder lovgivning og regler.Læs mere om SD Worx Workforce Management
Smart Plan er et komplet system for virksomheder, der ønsker at kombinere tidsrapportering og planlægning. Med app- og automatisk lønberegning er administrationen aldrig gået hurtigere.Læs mere om Smartplan
Gennem Tamigo’s platform kan virksomheder nemt administrere både personale og andre HR-relaterede processer. Platformen har blandt andet indbygget moduler som administration af ansættelsesprocessen, inklusive oprettelse af stillingsopslag og håndtering af ansøgninger. Derudover er der også sat stor fokus på intern udvikling med moduler som HR-analyser og feedbackmoduler der sikrer et positivt arbe...Læs mere om Tamigo
Timeguru er en tidsregistreringplatform der kan håndtere adskillige administrative opgaver for virksomheder. Platformen tilbyder en række nøglefunktioner, der er designet til at hjælpe virksomheder med at optimere deres arbejdsprocesser og forbedre produktiviteten. Herunder tidsregistrering, projektstyring, ressourceallokering og økonomisk rapportering. Platformen hjælper med at skabe et godt arb...Læs mere om TimeGuru
Timemap.dk er en førende danske platform inden for tidsregistrering og virksomhedsadministration. Deres avancerede platform tilbyder en bred vifte af funktioner, der hjælper virksomheder med at optimere arbejdsprocesser og styrke deres produktivitet. Blandt hovedfunktionerne i platformen finder i tidsregistrering, projektstyring, fakturering, og rapportering. Samlet set hjælper platformen virksomh...Læs mere om TimeMap
Her finder I en software hvis fokus ligger på vagtplanlægning. Gennem Timeplan kan I effektivt og nemt administrere vagter og ressourcer på en effektiv og fleksibel måde. Platformen gør, at I nemt kan oprette, tilpasse og håndtere vagtplaner i overensstemmelse med deres specifikke behov. Herunder kan i fx. tildele specifikke medarbejdere vagter eller opgaver, så at i sikre overensstemmelse med arb...Læs mere om Timeplan-software
TimePlan GO’s værktøjer giver mulighed for oprettelse og administration af skift- og vagtplaner, håndtering af fravær, tidsregistrering og rapportering. Gennem platformen kan i blandt andet administrere medarbejderoplysninger, tilføje noter og kommentarer til vagtplaner samt tilpasning af brugerfladen efter virksomhedens behov.Kernefunktionerne i TimePlan GO inkluderer fleksibel skift- og vagtplan...Læs mere om Timeplango
Lynguide
Timeregisteringssystemer
Tidsrapporteringssystemer
Der findes mange systemleverandører på det danske marked, der har tidsrapportering som en del af deres portefølje. Det kan gøre det svært for køberen at få overblik over, hvilket tidsrapporteringssystem der er bedst egnet. Desuden er det vanskeligt at finde ud af, om man virkelig har brug for alle de funktioner, som findes i de forskellige pakkeløsninger. Businesswith.dk er en gratis tjeneste for købere af SaaS (Software as a Service) -systemer på det nordiske marked. Her kan I finde leverandører, som tilbyder tidsrapporteringssystemer og tidsregistreringssystemer. Som køber kan du filtrere efter forskellige funktioner, priser m.v., så du hurtigt og nemt kan få overblik over, hvad der passer bedst til jeres virksomhed ud fra jeres individuelle behov. For eksempel er det muligt at få overblik over, hvilke leverandører der tilbyder personalekartoteker eller skræddersyede projektregnskaber. Eller hvilke udbydere der har branchespecifikke tidsrapporteringssystemer, som er udviklet til for eksempel håndværkere eller konsulenter, eller om tidsregistreringen kan foregå via en app.
På baggrund af vores mange samtaler med leverandører og vores undersøgelse af behov og krav hos både små og større virksomheder, har vi forsøgt at kortlægge og analysere forskellige funktioner, som vi betragter som henholdsvis kernefunktioner og mere specialdesignede funktioner til mobil tidsrapportering.
Gennemgå prismodellen og de funktioner, der er inkluderet
Projektstyrings- og tidsrapporteringssystemer findes til alle virksomhedsstørrelser og brancher. Det er imidlertid vigtigt at gennemgå prismodellen, da mange leverandører har et rigtig godt produkt, men du har måske kun brug for 40–50% af funktionerne, selvom du skal betale for det hele. Det behøver dog ikke at være en ulempe at have tidsrapportering som en central del af sin virksomhed, eftersom opgraderingen mellem pakkerne ikke svinger så meget i pris, når eksempelvis basispakken indeholder flere funktioner.
Find din leverandør og sammenlign med andre eller benyt systemguiden for at finde ud af, hvad er er mest fordelagtigt for dig. Her finder du alt, hvad du bør vide, om systemer og programmer til projektregnskab, tidsrapportering, personalekartotek, tidsregistrering etc.
Hvad er et tidsrapporteringssystem?
Mange registrerer stadig deres tidsforbrug manuelt på papir, men der findes et hav af leverandører, som leverer digitale løsninger, der gør det muligt at udarbejde digitale tidsregistrerings-rapporter via en app eller online. Derudover skaber tidsrapporteringssystemerne et godt grundlag for både lønadministration og bogføring, så manuelle fejl undgås. Tidsrapporteringssystemer er grundlæggende ret ens. Eksempelvis findes følgende i næsten alle systemer:
- Registrer tid
- Skab grundlag for løn og bogføring
- Gør det nemt for lederne at få kontrol over fravær og arbejdstid i deres afdelinger
- Send fakturaer med angivelse af tidsanvendelse, hvis du arbejder i eksempelvis konsulentbranchen, er freelancer el. lign.
Grundlæggende ar systemerne som sagt ret ens, men virksomhedernes behov varierer en hel del afhængig af, hvilke rutiner og processer I har, om du arbejder med projektrelaterede aktiviteter, eller om I har udliciteret jeres lønstyring til eksempelvis en regnskabsfirma.
Et tidsrapporteringssystem kan sikre, at du øger din omsætning og får skabt orden i administrationen omkring tidsregnskab, og alt hvad hertil hører. Men hvordan skal du vælge et system, der matcher dine behov, så du ikke betaler for meget?
Det skal du vide, når du overvejer at anskaffe et tidsrapporteringssystem
Det, du især skal være opmærksom på, når du køber et tidsrapporteringssystem, er at det skal være enkelt! Det betyder, at I med udgangspunkt i jeres rutiner og processer skal finde ud af, om tidsrapporteringssystemet kan levere det, I har brug, uden I skal lave alt for store ændringer. Mange leverandører har færdige pakketilbud, der kan opfylde næsten 90% af jeres ønsker, dog oveser man nemt de sidste 10%. For eksempel er der mange leverandører, der tilbyder de mest almindelige funktioner til tidsregistrering og vagtplanlægning, men som ikke har en velfungerende attesteringsfunktion, og så er det måske ikke det rigtige for jer. Nedenfor finder du en række forslag til ting, du bør være opmærksom på, når du køber et mobilt tidsrapporteringssystem:
For dig, der arbejder med fakturering af tid og har medarbejdere
- Er der en vagtplanlægningsfunktion?
- Attestering
- E-signatur
- Mulighed for at tilføje funktioner til rejseafregning og udlægshåndtering
- Kan integreres med dit lønsystem eller regnskabsvirksomhedens lønsystem
- Kan man oprette ordrer direkte i systemet?
- Er medarbejderkartotek inkluderet, eller skal det tilkøbes?
For jer, der søger et enklere tidsrapporteringssystem
- Kan regnskabsvirksomheden indlæse tidsrapporteringen direkte fra systemet
- Er der autorisationsniveauer
- Det skal være enkelt at lave skabeloner til udarbejdelse af fakturaer og løn
- Indberetningsformat
- Projektrapportering
Der er ikke stå stor forskel på priserne, når det gælder de grundlæggende funktioner, men hvilke funktioner der indgår i de forskellige pakker varierer desværre meget. Derfor kan du via businesswith.dk få en oversigt over, hvilke funktioner leverandørerne tilbyder, og hvordan deres prismodeller er sat op og dermed sammenligne systemleverandørerne med hinanden.
Beskrivelse af funktioner i tidsrapporteringssystemer
App
Arbejdstidsskema
Attestering
Fakturering
Fraværs- og flekstidsregistrering
Indberetning til Skat
Ordrer
Projektregnskab og rapportering
Rapportering
Rejser og udlæg